Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Jenta mi på 4 år er undervektig. Var hos en turnuslege som foreslo næringsdrikker, men de liker hun ikke. Jeg kjøpte pulver i stedet som kan røres ut i mat og drikke. Hvor mye kan jeg gi av dette pr. dag? Tenkte å prøve det i helga, men får jo ikke snakket med lege før på mandag. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Du, da venter du til mandag... Anonymous poster hash: 9af07...d02
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Hvis du ikke kan svare på det jeg spør om, så ber jeg pent om at du lar være å svare. Dama på apoteket sa jeg skulle lese på pakken bare. Noen her som har erfaring med pulveret? Hvordan fungerer det i forhold til næringsdrikker? Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Så les på pakken da! Da vet du det jo Du skal ikke tukle med det hvis du ikke aner doseringen kan du sjønne! Her inne kan jo kreti og pleti svare deg... Anonymous poster hash: 9af07...d02
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Så les på pakken da! Da vet du det jo Du skal ikke tukle med det hvis du ikke aner doseringen kan du sjønne! Her inne kan jo kreti og pleti svare deg... Anonymous poster hash: 9af07...d02 Som HI sa, har du ikke svar, så ja. Går an å svare uten å være frekk også. Anonymous poster hash: 504cd...562
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Bare bland inn 3-4 spiseskjeeer til hvert måltid. Har hun smakt Nutrinikid næringsdrikkene med sjokoladesmak? Den smaker som sjokolademelk. Nutrinikid smoothier er også gode. Lykke til Anonymous poster hash: 290df...827
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Bare bland inn 3-4 spiseskjeeer til hvert måltid. Har hun smakt Nutrinikid næringsdrikkene med sjokoladesmak? Den smaker som sjokolademelk. Nutrinikid smoothier er også gode. Lykke til Anonymous poster hash: 290df...827 Takk for svar. Hun har smakt på det aller meste, men ingen falt i smak. Det begynner å bli en stund siden da, så kan jo prøve igjen. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Så les på pakken da! Da vet du det joDu skal ikke tukle med det hvis du ikke aner doseringen kan du sjønne! Her inne kan jo kreti og pleti svare deg...Anonymous poster hash: 9af07...d02 Som HI sa, har du ikke svar, så ja.Går an å svare uten å være frekk også. Anonymous poster hash: 504cd...562 Jeg blir fortsatt sjokkert over hvor frekke of ufine folk her inne kan være. Begynner å lure på om det er voksne eller barn som svarer. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 Jeg ser at du er desperat og det har jeg forståelse for. Antar at barnet mangler energi Pga. Matmangel. Jeg har ingen erfaring med energipulver, men det er vel beregnet på voksne, som bruker det i forbindelse med trening. Jeg hadde ikke turd å bruke det uten å rådføre meg med noen som kan litt om det. Jeg ville faktisk spurt noen som er flinke på det med kroppsbygging, eller der de selger sånt. Anonymous poster hash: b6f94...e7b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #10 Skrevet 31. januar 2015 Hei, kan jeg spørre hvor du har kjøpt energipulveret hen? Jeg spurte på apoteket, men fikk beskjed at de bare hadde energidrikker. Og det liker ikke barnet mitt. Går til oppfølging på helsestasjon osv for dårlig eller ingen vektoppgang. Hadde vært veldig fint med pulver å blande inn i maten. Anonymous poster hash: fd148...833
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #11 Skrevet 31. januar 2015 Hva heter energipulveret du har kjøpt? Dersom det er fantomalt, maxijul eller resource energipulver er doseringen 2 ss per glass jenta drikker. Anonymous poster hash: 00585...c34
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #12 Skrevet 31. januar 2015 Så les på pakken da! Da vet du det joDu skal ikke tukle med det hvis du ikke aner doseringen kan du sjønne! Her inne kan jo kreti og pleti svare deg...Anonymous poster hash: 9af07...d02 Som HI sa, har du ikke svar, så ja.Går an å svare uten å være frekk også. Anonymous poster hash: 504cd...562 Jeg blir fortsatt sjokkert over hvor frekke of ufine folk her inne kan være. Begynner å lure på om det er voksne eller barn som svarer. Anonymous poster hash: 73039...a4e Da er vi to du. Håper for all del de frekke her inne ikke oppfører seg slik når de snakker til folk ellers. Anonymous poster hash: 504cd...562
Sint naken biltyv Skrevet 31. januar 2015 #13 Skrevet 31. januar 2015 Er veldig mang forskjellige typer energipulver. Når du ikke engang opplyser om merket sø er dte vanskelig for noen å svare. Og hvorfor klarer du ikke å lese på pakken? Snakket du med en farmasøyt på apoteket? Hadde ikke stolt på hvem som helst av de som jobber på et apotek
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #14 Skrevet 31. januar 2015 Resource heter det. Og joda, det står på pakken hvor mange kalorier en ss med pulver gir. Det jeg lurer på da, er hvor mye jeg kan gi pr. dag av dette, og om noen har erfaring med å bruker et slikt type pulver til barna sine. Jeg vet ikke hvilken utdanning hun på apoteket hadde. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #15 Skrevet 31. januar 2015 Er veldig mang forskjellige typer energipulver. Når du ikke engang opplyser om merket sø er dte vanskelig for noen å svare. Og hvorfor klarer du ikke å lese på pakken? Snakket du med en farmasøyt på apoteket? Hadde ikke stolt på hvem som helst av de som jobber på et apotekEr det du som har svart spydig anonymt lenger opp her? Vanlig høflighet selv om man er inne på et forum er en selvfølge for meg. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #16 Skrevet 31. januar 2015 Jeg ser at du er desperat og det har jeg forståelse for. Antar at barnet mangler energi Pga. Matmangel. Jeg har ingen erfaring med energipulver, men det er vel beregnet på voksne, som bruker det i forbindelse med trening. Jeg hadde ikke turd å bruke det uten å rådføre meg med noen som kan litt om det. Jeg ville faktisk spurt noen som er flinke på det med kroppsbygging, eller der de selger sånt.Anonymous poster hash: b6f94...e7b Jeg ser at du er desperat og det har jeg forståelse for. Antar at barnet mangler energi Pga. Matmangel. Jeg har ingen erfaring med energipulver, men det er vel beregnet på voksne, som bruker det i forbindelse med trening. Jeg hadde ikke turd å bruke det uten å rådføre meg med noen som kan litt om det. Jeg ville faktisk spurt noen som er flinke på det med kroppsbygging, eller der de selger sånt.Anonymous poster hash: b6f94...e7b Dette er ikke et pulver som brukes i forbindelse med trening. Dette er et pulver som brukes for å gjøre mat og evt drikke mer næringstett ved bl. annet sykdommer.Dette kan også brukes av barn. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #17 Skrevet 31. januar 2015 Jeg ser at du er desperat og det har jeg forståelse for. Antar at barnet mangler energi Pga. Matmangel. Jeg har ingen erfaring med energipulver, men det er vel beregnet på voksne, som bruker det i forbindelse med trening. Jeg hadde ikke turd å bruke det uten å rådføre meg med noen som kan litt om det. Jeg ville faktisk spurt noen som er flinke på det med kroppsbygging, eller der de selger sånt.Anonymous poster hash: b6f94...e7b Jeg ser at du er desperat og det har jeg forståelse for. Antar at barnet mangler energi Pga. Matmangel. Jeg har ingen erfaring med energipulver, men det er vel beregnet på voksne, som bruker det i forbindelse med trening. Jeg hadde ikke turd å bruke det uten å rådføre meg med noen som kan litt om det. Jeg ville faktisk spurt noen som er flinke på det med kroppsbygging, eller der de selger sånt.Anonymous poster hash: b6f94...e7b Dette er ikke et pulver som brukes i forbindelse med trening. Dette er et pulver som brukes for å gjøre mat og evt drikke mer næringstett ved bl. annet sykdommer.Dette kan også brukes av barn.Anonymous poster hash: 73039...a4e Og dette selger de på apotek. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Sint naken biltyv Skrevet 31. januar 2015 #18 Skrevet 31. januar 2015 Er veldig mang forskjellige typer energipulver. Når du ikke engang opplyser om merket sø er dte vanskelig for noen å svare. Og hvorfor klarer du ikke å lese på pakken? Snakket du med en farmasøyt på apoteket? Hadde ikke stolt på hvem som helst av de som jobber på et apotekEr det du som har svart spydig anonymt lenger opp her? Vanlig høflighet selv om man er inne på et forum er en selvfølge for meg.Anonymous poster hash: 73039...a4e Nei jeg skriver aldri som anonym
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #19 Skrevet 31. januar 2015 Hva heter energipulveret du har kjøpt? Dersom det er fantomalt, maxijul eller resource energipulver er doseringen 2 ss per glass jenta drikker. Anonymous poster hash: 00585...c34 Er Resource. Takk for svar. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #20 Skrevet 31. januar 2015 Resource kan du trygt bruke i all drikke,da det kun inneholder karbohydrater (glukosepolymer). Gjør ingenting annet enn å øke enegiinntaket til barnet. Det inneholder ikke protein, vitaminer eller mineraler,så sånn sett hadde det vært bedre å bruke fullverdige næringsdrikker som nutrini kid multi fiber eller frebini energi. Lykke til! Anonymous poster hash: 00585...c34
Kanutten83 Skrevet 31. januar 2015 #21 Skrevet 31. januar 2015 Vi brukte også Resource til sønnen vår før vi gikk over til næringsdrikker. Mener å huske at han fikk ca 1 ss til hvert måltid, mer og han ble løs i magen. Du må nesten prøve deg litt fram Du får også energipulver som er tilsatt vitaminer og mineraler om hun får i seg veldig lite gjennom vanlig mat
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #22 Skrevet 31. januar 2015 Resource kan du trygt bruke i all drikke,da det kun inneholder karbohydrater (glukosepolymer). Gjør ingenting annet enn å øke enegiinntaket til barnet. Det inneholder ikke protein, vitaminer eller mineraler,så sånn sett hadde det vært bedre å bruke fullverdige næringsdrikker som nutrini kid multi fiber eller frebini energi. Lykke til!Anonymous poster hash: 00585...c34 Enig i at næringsdrikker er best. Skal se om jeg finner noen vi ikke har prøvd. Ellers, Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #23 Skrevet 31. januar 2015 Vi brukte også Resource til sønnen vår før vi gikk over til næringsdrikker. Mener å huske at han fikk ca 1 ss til hvert måltid, mer og han ble løs i magen. Du må nesten prøve deg litt fram Du får også energipulver som er tilsatt vitaminer og mineraler om hun får i seg veldig lite gjennom vanlig mat Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 73039...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå