Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Jeg våkner hver morgen av at kjeven min er omtrent låst sammen. Så jeg regner med at jeg ligger slik hele natta og det klarer jeg ikke å gjøre noe med. Men dette har ført til at jeg også får vondt/trykk i /bak ørene og det er skikkelig ille! Går rundt å føler meg sjuk hele tiden. Og helt anspent. Er det noen som har vært borti lignende og kan gi meg noen råd? Jeg klarer ikke dette mer! 😔 Anonymous poster hash: a8aa3...92a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Kanskje smart å slutte å suge typen din hver kveld ;-) Anonymous poster hash: 5469c...308
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 jeg gikk til en kiropraktor, han gav meg behandlig for kjevelåsning. Etter å ha hatt konstant undertrykk i bihulene og problematikken du beskriver i to år + trykk på ene øyet, så ble jeg helt bra. Lykke til! Anonymous poster hash: 7fae3...407
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Få tak i biteskinne hos tannlegen Får dekket en del igjennom nav Den biteskinnen ligger du med om natten Anonymous poster hash: e2a63...f27
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 jeg gikk til en kiropraktor, han gav meg behandlig for kjevelåsning. Etter å ha hatt konstant undertrykk i bihulene og problematikken du beskriver i to år + trykk på ene øyet, så ble jeg helt bra. Lykke til! Anonymous poster hash: 7fae3...407 Det var litt godt å høre da 😊 Tok det lang tid før du kjente bedring? Og hvor fort ble du bra. Jeg har seriøst lyst til å stikke strikkepinner inn i ørene mine og hugge av meg kjeven! 😔 Anonymous poster hash: a8aa3...92a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Gå til kiropraktor- enkelt å fikse! Anonymous poster hash: 10a69...ae9
lavendelblomst Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Få tak i biteskinne hos tannlegen Får dekket en del igjennom nav Den biteskinnen ligger du med om natten Anonymous poster hash: e2a63...f27 Jeg er enig med deg. Biteskinne fikset problemet hos meg.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Beveg kjevene fra side til side med åpen munn. Masser muskelfestene i ansiktet og nedover halsen. La tunga slappe av i munnen istedet for å holde den opp i ganen. Anonymous poster hash: 706ee...8c9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 jeg gikk til en kiropraktor, han gav meg behandlig for kjevelåsning. Etter å ha hatt konstant undertrykk i bihulene og problematikken du beskriver i to år + trykk på ene øyet, så ble jeg helt bra. Lykke til! Anonymous poster hash: 7fae3...407 Det var litt godt å høre da Tok det lang tid før du kjente bedring? Og hvor fort ble du bra. Jeg har seriøst lyst til å stikke strikkepinner inn i ørene mine og hugge av meg kjeven! Anonymous poster hash: a8aa3...92a Merket umiddelbar bedring, og etter noen behandlinger var jeg bra. Hadde noen mindre tilbakefall, men de er helt borte nå :-) Anonymous poster hash: 7fae3...407
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har i perioder slitt med dette pga skade. Jeg har to øvelser: "jogge med kjeven" (ser ufattelig teit ut - gjør det mens du sitter på do). Den andre er å spenne tunge hardt i ganen i noen sekunder og slappe av. Siden du sier at det er værst om morgnen. Sørg for at du er skikkelig avspent i kjeven før du sovner. Biteskinne kan være en god ting om du ikke får ordnet det på andre vis. en ting til du kan gjøre er å stikke fingeren inn i munnen og massere kjeveleddet fra innsiden. Gjennom dagen de neste 4-5 ukene (eller hvor lenge du trenger). Tenk stadig på om du faktisk slapper av ved å f.eks. gjøre tungeøvelsen jeg forklarte overfor. Lykke til! Anonymous poster hash: dc8e6...b3f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #11 Skrevet 30. januar 2015 Få tak i biteskinne hos tannlegen Får dekket en del igjennom nav Den biteskinnen ligger du med om natten Anonymous poster hash: e2a63...f27 Jeg er enig med deg. Biteskinne fikset problemet hos meg. Få tak i biteskinne hos tannlegen Får dekket en del igjennom nav Den biteskinnen ligger du med om natten Anonymous poster hash: e2a63...f27 Jeg er enig med deg. Biteskinne fikset problemet hos meg. Biteskinne hjalp meg også Anonymous poster hash: 17d5b...d94
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #12 Skrevet 30. januar 2015 Botox! http://www.siljeaustnes.com/2014/11/10/bli-kvitt-tanngnissing-og-en-anspent-kjeve/ Anonymous poster hash: 4655c...06a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #13 Skrevet 30. januar 2015 Få tak i biteskinne hos tannlegen Får dekket en del igjennom nav Den biteskinnen ligger du med om natten Anonymous poster hash: e2a63...f27 Jeg er enig med deg. Biteskinne fikset problemet hos meg. Samme her. Får dekket en del av denne også. Jeg har hatt perioder med vondter så jeg ikke har kunnet åpnet munnen nesten. Har hjulpet med biteskinne :-) Anonymous poster hash: c492d...11b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #14 Skrevet 30. januar 2015 Hvor mye blir dekket av nav? Å hva koster en biteskinne? Anonymous poster hash: db917...2f7
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #15 Skrevet 31. januar 2015 Jeg våkner hver morgen av at kjeven min er omtrent låst sammen. Så jeg regner med at jeg ligger slik hele natta og det klarer jeg ikke å gjøre noe med. Men dette har ført til at jeg også får vondt/trykk i /bak ørene og det er skikkelig ille! Går rundt å føler meg sjuk hele tiden. Og helt anspent. Er det noen som har vært borti lignende og kan gi meg noen råd? Jeg klarer ikke dette mer! 😔 Anonymous poster hash: a8aa3...92a Hadde også sånne plager for noen år siden. Våknet om natta med følelsen av at tennene ble knust til pulver i munnen, fordi jeg bet så hardt. Tannlegen kunne også se gnisseskader på tennene mine. Disse kan hjelpe: Logoped Sangpedagog/stemmepedagog (de kan mye om spenninger) Psykomotorisk fysioterapeut Kranio-sakral terapeut (hvis du tror på sånt) Tannlege/kjeveortoped Lege/spesialisttjeneste Samtaleterapi - hvis spenningene skyldes stress el lign Jeg fikk mye hjelp av logoped og fysioterapeut. Men kjevespenninger er ofte bare et symptom på noe annet, f eks vantrivsel eller stress. Så den store endringen kom først da jeg skilte meg fra mannen, flyttet, fikk ny jobb og ble sammen med en annen mann... Har ikke hatt kjevespenninger et minutt etter det! Anonymous poster hash: e5931...5bd
Fashionista Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Har biteskinne jeg også. Lå visst å glefset med tennene om natten ifølge mannen før jeg fikk den!!😂Merket raskt bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå