Gå til innhold

Dere som har kuttet ut brus og godteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som ikke overspiser. Hvor lang tid gikk det før dere begynte å gå ned i vekt?

Anonymous poster hash: 900ad...6e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller kan man ikke regne med å gå ned i vekt? Har nemlig ikke gått ned et gram siden jeg sluttet for to uker siden.

Skrevet

Etter 2 uker veide jeg meg og hadde gått ned 4 (!!) kg! Teller ikke kalorier, har rett og slett bare kuttet ut sukker og godteri, samt begynt å spise ren, sunn mat.

Er kostholdet ditt ellers det samme? Kan være at du spiser mer nå som du har kuttet sukker?

Anonymous poster hash: 2f1b7...6d2

Skrevet

Jeg har kuttet kun godterier, spiser normalt ellers og god mat i helgen + et og annet glass Pepsi Max. De første tre ukene skjedde det ingenting og det var frustrerende men plutselig da jeg gikk på vekta tidligere denne uka hadde jeg gått ned 4 kg :D tror det tar litt tid før det løsner. Hold ut :)

Anonymous poster hash: 43d31...e2a

Skrevet

Jeg kuttet også ut godteri, brus, kaker alt søtt for 3,5 uker siden. Og har heller ikke gått ned ett eneste gram. Kanskje vi ikke spiste for mye til å begynne med...

Skrevet

Er overvektig, men har aldri overspist vanlig mat, og gjør det ikke nå heller.

Er blitt feit av litervis av brus hver dag, og sjokolader og potetgull, derfor skuffet over at vekta står stille nå.

Skrevet

Har ikke spist godteri, brus, kaker og is på 3,5 uke. Har ikke gått ned noe, men jeg har vært mer sulten. Så har spist mer mat. Er stresset med eksamen og, så da småspiser jeg litt mer. Men etter eksamen skal jeg bli veldig nøye på kostholdet, regner med at da går jeg ned i vekt.

Skrevet

I 4,5 mnd har jeg kun spist sunn mat, ingen godteri/brus/kjeks/potetgull etc. Det går kjempefint og nå er det min livsstil, stortrives, har mye mer energi, huden har aldri vært så bra og jeg slipper de ekle sukkerabstinensene som brukte å komme "dagen derpå" i form av ett voldsomt søtsug, slapphet m.m.

Jeg er ikke gått særlig ned i vekt, kanskje 2-4 kg, men husk at vekta forteller ingenting om hva som skjer inni kroppen. Det forteller ingenting om hvor god helse du har. Anbefaler deg å ikke være "besatt" av vekttallet, men heller spise ren og naturlig mat :)

Jeg baserer kostholdet mitt på kjøtt, fisk, fugl, egg, nøtter, grønnsaker, sunt fett fra avokado, kokosolje, smør m.m., spiser litt bær og frukt også.

Hvis du spiser mye karbohydrater, må insulinet ofte være "på jobb" og fettforbrenninga nedprioriteres. Kan være at du må kutte ned på karbohydratene for å gå ned i vekt. Det varierer hvor mye karbohydrater man tåler. Har man overflødig fett på magen, er det ganske stor sjanse for at man er insulinresistent, ergo ikke tåler karbohydrater så godt og da bør karbo holdes på ett minimum. Jeg hadde "fettfobi" før, men nå spiser jeg masse fett i form av fete meieriprodukter, smør, kjøtt m.m, fordelen er også at fett ikke belaster blodsukkeret og man holder seg mett LENGE. Med mye inntak av karbohydrater, resulterer det i ujevnt blodsukker og sulten kommer rimelig kjapt.

Jeg har oppskrift på mange sunne og mettende desserter/bakster, så bare si fra om du trenger oppskrifter :)

Anonymous poster hash: ff681...03a
Skrevet

Jeg har kuttet ut alt av godteri, potetgull og kaker. Kun pepsi max i helgene. Byttet ut brød med knekkebrød. Har holdt på i 3,5 uker og gått ned 3,3 kg. Middagene er normale. Spiser pasta, ris og poteter. Koser meg med middagen. Ellers spiser jeg 2 knekkebrød til frokost og 2 til lunsj og en frukt mellom. Prøver å drikke så mye som mulig. Teller ikke kalorier men går for de magre variantene. :)

Skrevet

Ifølge informasjonen på flasken, er 2,5 dl cola (altså et glass) ca 105 kcal. Altså, mindre enn tiendedel av det man skal ha i seg i løpet av dagen. Hvis man kutter ut et glass cola om dagen og erstatter det med vann, så er det ikke noe særlig til vektnedgang man oppnår. Hvis man erstatter det med et glass melk, så går man opp, siden det er mer kalorier i melk, enn cola. Selvfølgelig, er kaloriene i melken mye sunnere, men slankemessig er det ikke bra å erstatte et glass cola med et glass melk for eksempel. Den feilen mange nordmenn gjør at de spiser seg i hjel på brødskiver. Brød, brød, brød hele dagen. Veldig kaloririkt og ensidig kosthold. Erstatt heller brødet med salat, pastaretter, andre varmretter som de serverer i andre europeiske land, og heller unn deg litt dessert i ny og ne.

Anonymous poster hash: 9750b...a9d
Skrevet

Jeg har gått ned 4 kg på 3 uker. Har kuttet ut nesten alt av godteri. Spiser en bit om dagen... Ellers spiser jeg som før...

Anonymous poster hash: 854b3...ba9

Skrevet

Gått ned over 4 kg i januar. Kuttet ut godteri, men har spist kake ved to anledninger. Startet de to første ukene med shake til frokost og lunsj. Nå spiser jeg normalt.

Skrevet

Jeg drakk null cola, og spiste ikke noe godt eller potetgull på 4uker. Trente 3 dager i uka. Gikk ikke ned ett gram engang! Ellers var maten jeg spiste ganske sunn.. Lå på rundt 900kc om dagen, noe jeg skulle for å gå ned i vekt.

Merket ikke en liten forskjell engang, og gav opp.

Anonymous poster hash: 2c5bd...fba
Skrevet

Sluttet med brus og godteri osv 1. januar. Har bare gått ned i underkant av 3 kg, noe jeg helt ærlig synes er litt stusselig siden jeg dessuten lever på bare 1300 kalorier om dagen og beveger meg minst dobbelt så mye som før. Kan ikke akkurat skylde på muskelvekst osv heller. Men, men. Målet er å holde ut til 1. juni :)

Anonymous poster hash: bd3b3...e64
Skrevet

Prøv å drikke mer vann. 3 kg ned er veldig bra. Og det sier jeg ikke for å være snill. Jeh har et mål på ned 0,5 kg i uka. Det er et mer realistisk mål. Alt over er en bonus 😊

Skrevet

Jeg sluttet med cola og begynte og trene 3 dager i uka. Jeg spiser vanlig mat men mindre porsjoner. Og jeg har nå gått ned 10 kg:) Første mnd gikk jeg ned 3,5 kg og de neste mnd gikk jeg ned alt mellom 1 og 2 kg :) Begynte 1 september 2014.

Anonymous poster hash: e854f...f56

Skrevet

Jeg drakk null cola, og spiste ikke noe godt eller potetgull på 4uker. Trente 3 dager i uka. Gikk ikke ned ett gram engang! Ellers var maten jeg spiste ganske sunn.. Lå på rundt 900kc om dagen, noe jeg skulle for å gå ned i vekt. Merket ikke en liten forskjell engang, og gav opp. Anonymous poster hash: 2c5bd...fba

900 kcal er jo altfor lite! Trodde folk visste dette nå.

Kroppen går i sparebluss med så lite energi.

Skrevet

Tenkte å gi vekta en sjanse til ut uka før den dryles i søpla, men får smøre meg med tålmodighet :) Bare så utrolig kjedelig. Trodde man skulle merke på vekta at man mistet vann i allefall, og ikke at den står helt stille.

Skrevet

Jeg har kuttet ut Pepsi max, sjokolade, snacks, hvetebakst så mye jeg kan, skeier litt ut på lørdagkveldene. Startet 5/1 og har gått ned ca 3,3 kilo noe jeg ser på som litt skuffende i forhold til de endringer jeg har gjort, men prøver å beholde trua og stå på videre... :)

Skrevet

Jeg kuttet ut alt av sukker,mel,ris,pasta o.l. etter nyttår. Jeg lever lavkarbo, da det er den eneste måten som fungerer for meg å miste vekt på. Og har gått ned ca 6 kg nå. Men jeg har mye å ta av. Det har jo litt å si.

Skrevet

Jeg kuttet ut alt av sukker fra nyttår. Har som mål å gå ned 0,5 kg i uka. Har gått ned 0,7-1 kg i uka til nå. Spiser i underkant av 1700 kcal om dagen.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg drakk ca 1 liter cola hver dag. Sluttet helt med Cola og gikk ned 5 kg på 5 uker! 

Da spiser jeg ikke noe gotteri eller andre søtsaker. Spiser vanlig mat. Ganske usunn også. Vekten har stoppet litt nå men ligger litt under 70 kg nå.veide 75..  Drikker kun brus uten sukker, begynte med solo super eller fanta ( da cola zero / light smakte fy) 

har nå vendt meg til cola light og solo super. Ellers vann. 

Funket veldig bra for meg! :) og jeg trener ikke heller. Men hadde jeg trent i tillegg hadde nok kg gått fortere ned. 

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg, jeg raste ned 6-7 kg på kort tid . 

Ligger utrolig mye kalorier i brus og snop 😉

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja det gjør det! Men nå har vekten stått stille i 3 uker etter de 5 kg som forsvant.. så må vel begynne å bevege meg mer :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...