Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Vi har lyst til Syden i sommer, tenker da Kreta, Samos eller Mallorca. Jeg er litt i tvil siden minsten da er 8 mnd gammel. Tenker på alle bakteriene som han vil få i seg ved at han kryper rundt og tar på alt, og putter fingrene i munnen osv. Redd at han skal bli syk. Noen som har erfaringer med å reise på sydenferie med denne aldersgruppen? Anonymous poster hash: ea2c3...e08
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har reist masse med mine små og er ikke spesielt bekymret. Var i Asia da minste var 7 mnd. Da fikk han ekstra vaksine. Men om du er usikker så er det ikke sikkert det er rett for deg. Anonymous poster hash: 9ac6f...9c0
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Ville bekymret meg mer for varmen enn for bakteriene. Vært i syden med både med en på 5 mnd og en på 9 mnd, ikke noe problem. Menmidt på sommeren kan være varmt da. Anonymous poster hash: e9f4d...0f0
Lille krøll Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Var i Tyrkia når snuppa var 9 mnd. Ikke noe problem, tilpasset dagen etter henne og koste oss masse.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 hadde droppet det, så små har ikke noe der og gjøre, er foreldrenes behov som settes først her Anonymous poster hash: 2345d...7be
Gjest Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Har hatt med unger fra 6 ukers alder sydover som Mallorca, Athen, Kreta, Kypros- dog ikke midt i juli. Aldri vært noe problem , verken med varme, bakterier og vann. Gir du bryst eller? Ellers får man kjøpt NAN og likende merker på supern eller apoteket om du skulle trenge det. Babymat likså og ikke minst eget vann til barn på flaske.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Vi har lyst til Syden i sommer, tenker da Kreta, Samos eller Mallorca. Jeg er litt i tvil siden minsten da er 8 mnd gammel. Tenker på alle bakteriene som han vil få i seg ved at han kryper rundt og tar på alt, og putter fingrene i munnen osv. Redd at han skal bli syk. Noen som har erfaringer med å reise på sydenferie med denne aldersgruppen? Anonymous poster hash: ea2c3...e08 Vi var i Thailand med 8 mnd baby, hadde det utrolig flott og store og små trevs! Gutten smilte og var glad dagen lang, hadde med leverpostei til lokalt brød, bleier og grøt han spiste frukt, ris, nanbrød osv der. Anonymous poster hash: db497...89c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Ikke noe problem da vi var i spania. MEN hun kunne ikke bevege seg så mye på den tiden. Var på GC ved 1 år. Det gikk også helt fint. Anonymous poster hash: b654b...19f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Jeg ville ikke dratt til syden midt på sommeren med ett så lite barn, det er alt for varmt. Søsteren min gjorde det, og datteren hennes fikk varmeutslett og var tydelig ukomfortabel i varmen. Søsteren min hadde ikke en veldig hyggelig tur, for å si det sånn... Anonymous poster hash: 9e646...164
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Har reise masse med begge mine, helt fra de var babyer. Hadde ikke dratt dit midt på sommeren, selv om det sikkert også går bra. Anonymous poster hash: f53d3...170
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Vi var i Tyrkia i juli/august med eldste når han var 2 1/2 mnder og når han var 14 mnder. Gikk helt fint. Han elsket varmen og det å ligge i vogna i bare bleie. Han sov godt i vogna og vi var ved hotellet til daghvilen så han fikk ha litt aircondition på. Tenkte aldri tanken på bakterier. Det finnes nok av bakterier i Norge også. Spise sand, tygge på leker i bhg, dyr, uren mat på restauranter eller som man kjøper ferdig. Jeg er klar over at man kan bli syk pga. at det er andre bakterier enn de vi er vandt med, men babyer får i seg så masse bakterier generelt at det tenkte vi aldri på. Du må nesten ta avgjørelsen basert på hva du tenker. Det er umulig for andre å svare på hvordan barnet vil reagere på varme, andre bakterier og annen mat. Om du ikke synes det er noe greit så ikke gjør det. Ikke sett deg i en ukomfortabel situasjon for 2 ukers ferie som du kan reise på ved en senere anledning
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Har reist med mine fra de var 4mnd,skal nå reise til Kreta i mai da et minste mann ca 6mnd reiser også til Kreta i slutten av juli.Har aldri hatt noe problemer,varmen har de taklet veldig godt. Anonymous poster hash: 61514...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå