KbyK Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Hei, jeg slet så fælt med oppkast og halsbrann i forrige svangerskap og det startet ved uke 20 og heeeelt ut... jeg brukt Galieve tyggetabletter og disse hjalp og jeg klarte a stoppe oppkast også ved å bruke disse pillene.. og nå i dette svangerskapet er jeg snart 20 uker og kjenner det begynner å "kile" i halsen og kjenner dette svangerskapet kommer til å bli det samme som sist... men jeg er så lei de tyggetablettene med peppermintesmak! er det noen som anbefaler en halsbrann pille man bare kan svelge og som ikke gir mye smak?
VIL ha nr.2! Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Love hearts og / eller mandler fungerer knallbra på meg 😉
Paeonia Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Nå kjenner ikke jeg så mye til dette, da jeg (*bank i bordet*) ikke har hatt halsbrann så langt i svangerskapet, men har hørt at mange har nytte av Gaviscon. Vet også at det finnes tabletter som du kan svelge (ikke tyggetablett) bl.a Pantoloc, men har ikke egen erfaring med disse heller. Har også hørt flere som priser seg lykkelige over lovehearts midt oppi den verste halsbrann-perioden
KbyK Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2015 seriøst, love hearts? aldri hørt om det skal jeg prøve!
hippmamma Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Link får du kjøpt på apoteket!! Funket som bare det på meg
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Jeg fikk halsbrann etter jeg starta å spise de svangerskap piller fra LIFECARE. Jeg slutta med de, Også tenkt gjennom hva slags mat jeg spiser og hva slags forandringer jeg må gjøre. Bruk og spis mindre salt og søt. Mer grønsaker Drikk mer vann og melk. Anonymous poster hash: 125f7...e92
Sabina og gjengen Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Sitron er baskisk og demper halsbrann (som er syre). Jeg presser en halv sitron og blander med ca 3dl vann hver kveld. Det tar det aller verste og jeg får sove )) Det er driiiitsurt å drikke, men det lindrer.
VIL ha nr.2! Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Ja, seriøst, lovehearts 😉 funker for meg ihvertfall! 👍
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Sitron er baskisk og demper halsbrann (som er syre). Jeg presser en halv sitron og blander med ca 3dl vann hver kveld. Det tar det aller verste og jeg får sove )) Det er driiiitsurt å drikke, men det lindrer. Hva? Sitron har en pH på rett over 2, og vil aldri kunne bli klassifisert som basisk 😂 Anonymous poster hash: 1aab8...fd9
Sabina og gjengen Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Sitron er baskisk og demper halsbrann (som er syre). Jeg presser en halv sitron og blander med ca 3dl vann hver kveld. Det tar det aller verste og jeg får sove )) Det er driiiitsurt å drikke, men det lindrer. Hva? Sitron har en pH på rett over 2, og vil aldri kunne bli klassifisert som basisk Anonymous poster hash: 1aab8...fd9 Sitron er basedannende..... Se link! http://www.bmhelse.no/syrebase-balanse/syrebase-liste
Sabina og gjengen Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Eller denne linken http://www.alfafood.no/produkters_syre-base-verdier
Sabina og gjengen Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Eller denne.... http://www.stavanger-soneterapi.no/dietter/syrebasedietten.html
hippmamma Skrevet 30. januar 2015 #14 Skrevet 30. januar 2015 Sitron er basisk! Men hadde dilla på sitron og alt som var surt forrige gang jeg var gravid, og knasket Link tabletter fordet. Spiste 1-2 sitroner i løpet av dagen.. Og var veldig plaget med halsbrann!
Tonje-84 Skrevet 30. januar 2015 #15 Skrevet 30. januar 2015 Jeg hadde en flaske Gaviscon på nattbordet, da jeg var veldig plaget av halsbrann om natta i forrige svangerskap. Jeg har fortsatt mareritt om Gaviscon. Fyttikatta, noe så ufyselig. Klarte ikke pilleformen, da jeg syntes de var enda verre enn den drikkelige. Usj, håper ikke jeg blir like plaget denne gangen. Det funket da, uansett hvor fælt det var....
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #16 Skrevet 30. januar 2015 Sitron er baskisk og demper halsbrann (som er syre). Jeg presser en halv sitron og blander med ca 3dl vann hver kveld. Det tar det aller verste og jeg får sove )) Det er driiiitsurt å drikke, men det lindrer. Hva? Sitron har en pH på rett over 2, og vil aldri kunne bli klassifisert som basisk Anonymous poster hash: 1aab8...fd9 Sitron er basedannende..... Se link! http://www.bmhelse.no/syrebase-balanse/syrebase-liste Trist at mange er så lite opplyste.. http://forum.skepsis.no/index.php?topic=2571.0 Anonymous poster hash: 1aab8...fd9
Krepsen :) Skrevet 30. januar 2015 #17 Skrevet 30. januar 2015 Melk var det eneste som funket på meg når halsbrannen satte inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå