Gå til innhold

Vurderer å flytte mot Stavanger-Haugesund

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små
Skrevet (endret)

Hei! Pga jobb mm vurderer vi sterkt å flytte fra Sørlandet mot Stavanger-Haugesundsområdet. Hvordan er det å finne jobb bortover i det området, gjerne litt i utkanten og ikke midt i byen.

Jeg er ikke godt kjent i området, men tar gjerne i mot tips og erfaringer.

Jeg har termin i mai, men kan jobbe innen barn og ungdom, på skole, institusjon mm og mannen ønsker jobb innen data/web/kontor o.l

Noen som vet om det er lett å få jobb og sted å bo, ikke altfor dyrt å leie?

Noen som har steder å anbefale som er barnevennlige og hyggelig steder å bo så tar jeg gjerne i mot med takk! :)

Enda bedre hvis noen har både jobb og husvær til oss ;)

Endret av Trulte med to små

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bor på tasta i stavanger. En helt perfekt plass for barn å vokse opp. Masse barnehager, skoler, fritidsområder, turstier og skog/vann i nærheten. Allikevel er det kun 10 min kjøretid fra sentrum. Du får liksom litt følelsen av å være på "landet " allikevel. Hvertfall her jeg bor i ytre tasta. Ellers har jeg bidd i haugesund (er nok billigere og finne hus der). Mange nydelige turområder der også litt utenfor sentrum. Tysvær er veldig fint.. Men litt avsides... Er nok også lettere å finne hus i sanders området enn i stavanger desvetrre.. Men alt handler om penger. Har dere råd er det nok ingen problem. Elsker å bo i stavanger jeg. Helt passe stort. Lykke til. 😃

Anonymous poster hash: 71ede...301

Skrevet

Er maaaange barnehager og skoler å søke på btw... 😉

Skrevet

Leiemarkedet i Stavanger har vært fryktelig dyrt lenge pga olja. Men det merkes at man er inne i en dårlig periode nå, så leieprisene har sunket i det siste. Boligmarkedet er også noe bedre, kanskje ikke i annonsene, men i forhold til boliger som går til mye over takst. :-)

Stavanger er en veldig liten by i utstrekning, så uansett hvor du bosetter deg, så er det kort vei til sentrum. Det jeg ville tenkt på er å prøve å unngå å måtte kjøre i rushet hver dag (men det kan man jo ikke vite før man får jobb).

Haugesund er jo et nydelig sted, med helt andre priser. Der er kommunen veldig imøtekommende. Og de jobber aktivt for å få tilflyttere, bl.a. med en ordning som skal prøve å skaffe begge jobb. Søk på nettet etter ny i Haugesund, region Haugesund eller noe slikt, så står det mye info. :-)

Anonymous poster hash: 76367...142

Skrevet

http://haugesundregionen.no/du-far/

Les om bl.a. jobb for to. :-)

Jeg synes holdningen er helt annerledes, i Haugesund er det "kom til oss!", mens Stavanger kommune mer tenker "alle vil jo selvfølgelig hit". Når det er sagt, så endte vi opp i Stavanger, og stortrives. 😊

Skrevet

Hold deg unna hgsd. Stavanger derimot er helt fantastisk!!!!!😚😚😚

Anonymous poster hash: 2890b...2cc

Annonse

Skrevet

Sjekk ut boliprisene på Karmøy som er mellom Haugesund og Stavanger. Det er både bro og tunell så er ikke noe typisk øysamfunn.

Anonymous poster hash: bdc66...be4
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Takk for svar! :) Vi har faktisk et vennepar som har bosatt seg i Haugesund, men forstod det slik at det er litt nedgangstider mtp jobb bortover der så derfor er jeg usikker på om det er rett plass. Men er det slik du sier at Haugesund kommune gjerne vil ha flere folk dit så skal jammen dette undersøkes :)

Har bare vært der borte en gang, men ser fint ut der syns jeg.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Hold deg unna hgsd. Stavanger derimot er helt fantastisk!!!!!

Anonymous poster hash: 2890b...2cc

Jasså? Hmmm...;) Alle forslag mottas med stor takk!

Skrevet

Vi har bodd i Haugesund og Stavanger og bor nå i Sandnes. Vi hadde det fint i Hgs, koselig by. Men Sandnes er hakket bedre. Her har en kort vei til det aller meste, Forus med alt av bedrifter, IKEA ikke minst. Sandnes sentrum er koselig, med veldig god service og veldig barnevennlig i de fleste boligfelt. Smeaheia/Lura er feks midt i smørøyet, og kort vei til flyplassen og. I forhold til Stavanger synes vi det er for stort sentrum igjen, lite vennlige og serviceinnstilt i butikkene og boligfelt er langt borte samt mye mer rush i sidegatene.

Kom til Sandnes! :)

Anonymous poster hash: de724...d13

Skrevet

Leiemarkedet i Stavanger har vært fryktelig dyrt lenge pga olja. Men det merkes at man er inne i en dårlig periode nå, så leieprisene har sunket i det siste. Boligmarkedet er også noe bedre, kanskje ikke i annonsene, men i forhold til boliger som går til mye over takst. :-)

Stavanger er en veldig liten by i utstrekning, så uansett hvor du bosetter deg, så er det kort vei til sentrum. Det jeg ville tenkt på er å prøve å unngå å måtte kjøre i rushet hver dag (men det kan man jo ikke vite før man får jobb).

Haugesund er jo et nydelig sted, med helt andre priser. Der er kommunen veldig imøtekommende. Og de jobber aktivt for å få tilflyttere, bl.a. med en ordning som skal prøve å skaffe begge jobb. Søk på nettet etter ny i Haugesund, region Haugesund eller noe slikt, så står det mye info. :-)

Men kommunen er blitt skikkelig fattig. De tapte MYE på Terraskandalen. Og dette vil selvsagt merkes i kommunebudsjettet fremover (skole, kommunebygg som svømmehaller, bibliotek, lekeplasser mm). Haugesund har også store narkotikaproblemer, så du må vite hvor du bør bosette deg hvis du velger den byen. Da er Tysvær en rikere kommune, men det er veldig bygda da.. Bodde der selv, men for meg ble det for lite. Jeg vil gi barna mine flere muligheter enn det Tysvær/Haugesund kunne tilby. Mtp fritidsinteresser og utdanning.

Stavanger er akkurat passe stort og lite. Du har nærhet til sentrum nesten hvor enn du bor. Flotte områder er Eiganes og Stokka, hvor du har nye skoler og tipp topp barnehager. Her har du også flotte turområder, samt at det bare er 10-30 min gange til sentrum. Men det koster en del å bo der..

Anonymous poster hash: f394a...784

Skrevet

Haugesund og Karmøy ville jeg holdt meg unna pga narkotika. Har bodd en liten stund i Stavanger og stortrivdes, bodde på Eiganes, men var dyrt. Ville sett på Tasta neste gang.

Anonymous poster hash: 1b1a0...177
Skrevet

Jeg bor på tasta i stavanger. En helt perfekt plass for barn å vokse opp. Masse barnehager, skoler, fritidsområder, turstier og skog/vann i nærheten. Allikevel er det kun 10 min kjøretid fra sentrum. Du får liksom litt følelsen av å være på "landet " allikevel. Hvertfall her jeg bor i ytre tasta. Ellers har jeg bidd i haugesund (er nok billigere og finne hus der). Mange nydelige turområder der også litt utenfor sentrum. Tysvær er veldig fint.. Men litt avsides... Er nok også lettere å finne hus i sanders området enn i stavanger desvetrre.. Men alt handler om penger. Har dere råd er det nok ingen problem. Elsker å bo i stavanger jeg. Helt passe stort. Lykke til. 😃

Bor også på ytre Tasta! Kanskje vi er naboer😉

Anonymous poster hash: b67a5...207

Annonse

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Haugesund og Karmøy ville jeg holdt meg unna pga narkotika. Har bodd en liten stund i Stavanger og stortrivdes, bodde på Eiganes, men var dyrt. Ville sett på Tasta neste gang.

Anonymous poster hash: 1b1a0...177

Høres mindre fristende ut om narkotikaproblematikken er stor der...ikke interessert om det er for dyrt heller, men veldig fint med ulike synspunkt og erfaringer! :)

Skrevet

Uff, ikke Haugesund. Har bodd der i tre år, syns ikke det var noe trivelig! Stavanger syns jeg er en fantastisk by! Men det er jo stiiiiiive bolig og utleiepriser.

Anonymous poster hash: f75c5...53d

Skrevet

Jeg bor i Haugesund, og der er vel ikke noe større narkotikaproblem her enn hva en finner andre plasser.

Ja, du ser alltid noen når du går gjennom gågata, men så lenge en ikke selv vanker i de miljøene er det virkelig ikke et reelt problem som en trenger å ta noen særlig høyde for ved valg av plass å bosette seg.

Anonymous poster hash: d4f88...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...