Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Skal i begravelse snart til min bestemor og har lyst til å holde en liten minnetale. Tenkte å avslutte med et dikt, men usikker på hvilket. Har sett på tårer og hadde først tenkt på Jeg bærer ditt hjerte av ee cummings, men usikker på om det passer. Noen som har noen tips? Anonymous poster hash: 2504e...e12
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392613-dikt-til-begravelse/ Anonymous poster hash: be84a...646
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Hvilke egenskaper satt du pris på med henne? Prøv å finne et dikt som beskriver henne godt. Gi meg noen stikkord så kan jeg prøve hjelpe deg å lete Anonymous poster hash: be84a...646
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Tusen takk for tips. Var et par fine i den linken du la ved Anonymous poster hash: 2504e...e12
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Kan dette passe? Jeg bærer ditt hjerte Jeg bærer ditt hjerte med meg Jeg bærer det i mitt hjerte Jeg er aldri uten det Hvor enn jeg går, går du, min kjære Og hva enn jeg gjør alene, Er ditt verk, min elskede Jeg frykter ingen skjebne For du er min skjebne, min søte Jeg trenger ingen verden, du vakre Du er min verden, min sanne Her er den dypeste hemmelighet Som ingen kjenner Her er roten til roten Knoppen til knoppen Og himmelen til himmelen Til et tre som heter livet Som vokser høyere enn sjelen kan håpe Eller sinnet kan gjemme Er vidunderet som holder stjernene atskilt Jeg bærer ditt hjerte Jeg bærer det i mitt hjerte... Anonymous poster hash: 2504e...e12
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 'Den dag kjem aldri', av A.O. Vinje Anonymous poster hash: e3097...2d5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Jeg leste et i går. Jeg skrev det selv, og det føltes nært og personlig.<br />Prøv selv, tror du kan være glad om du kan gi "dine" ord på siste reis.<br /> Anonymous poster hash: 36149...00f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 Dette hadde passet til min bestemor som hadde et veldig tøft liv. Hun var en person som sto i det og tålte og holdt ut. Hun jobbet og holdt hverdagslivet sammen på tross av masse motstand. Det er skrevet av Olav H. Hauge. Vet ikke om det funker hos deg, men her er det: Det store stormane har du attum deg. Då spurde du ikkje kvi du var til, kvar du kom ifrå eller kvar du gjekk, du berre var i stormen, var i elden. Men det gjeng an å leva i kvardagen og, den grå stille dagen, setja poteter, raka lauv og bera ris, det er så mangt å tenkja på her i verdi, eit manneliv strekk ikkje til. Etter strævet kan du steikja flesk og lesa kinesiske vers. Gamle Laertes skar klunger og grov um fiketrei, og let heltane slåst ved Troja. Anonymous poster hash: 965fd...7ef
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Dette er nydelig!! http://dikt-og-vers.origo.no/-/bulletin/show/553841_staa-ikke-ved-min-grav?ref=checkpoint Anonymous poster hash: 9c8dd...d78
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Ja det er nydelig. Leste det da jeg lette etter minneord. Tror jeg går for dette, tips lenger opp her Her er et dikt som ble lest av barnebarn: "Jeg tørker tårer ved kisten din. Du er ikke der, men i sjelen min. Du lever fortsatt i solens skinn, i snøens glitter, i våre sinn. Med rynket hud og med hår i hvitt. Du ledet meg med trygge skritt. Fortalte klokt og bygde bro. Fra deg til meg, fra da til no. Du holdt meg på ditt trygge fang. Eventyr og barnesang. Spant tråder inn i sinnet mitt. En styrkens vev når alt er stritt. En rose ligger på kisten din. Den hvisker varmt i den kalde vind. Sov søtt du kjære besten min." Anonymous poster hash: 2504e...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå