Gå til innhold

Brillestyrke +8 og svømmeopplæring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 7, og øyelege vil ikke vurdere linser før han er minst 10.

Skal undersøke svømmebrille på selvkost.

Hi

Anonymous poster hash: 8f380...40e

Vi ble anbefalt linser av vår nye øyelege da hun mener de kan korrigere øye bedre og gjør livet enklere for brillebrukeren, ifølge henne er det eneste kravet at de bør lære seg å ta av og på linsene selv. Den gamle vurderte ikke engang linser før barnet var i tenårene da det var for mye for et barn å forholde seg til, så her er det stor forskjell.

Hør neste gang dere er der, vi startet med linser ved fylte 8 år.

Hilsen mora til barnet med +13.

Anonymous poster hash: aa9e5...3c4

Skrevet

Hi

Vi ble anbefalt linser av vår nye øyelege da hun mener de kan korrigere øye bedre og gjør livet enklere for brillebrukeren, ifølge henne er det eneste kravet at de bør lære seg å ta av og på linsene selv. Den gamle vurderte ikke engang linser før barnet var i tenårene da det var for mye for et barn å forholde seg til, så her er det stor forskjell.

Linser kan aldri korrigere like bra som briller

Anonymous poster hash: 74b48...8b1

Skrevet

Hi

Linser kan aldri korrigere like bra som briller

Anonymous poster hash: 74b48...8b1

Da må jeg bare spørre, hvordan vet du det?

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei alle dere som har barn med dårlig syn og dere andre foreldre :-)

Vi har en gutt som snart er 6 år og skolegutt til høsten. Han er langsynt og har brukt briller på "heltid" siden januar 2014. Med de problemstillinger og utfordringer det har gitt både han og oss... Vi hadde ikke i tankene at han hadde dårlig syn før det ble fanget opp på 4 års kontroll. Med dårlig samvittighet gikk jeg rett hjem og googlet temaet på Internett.

Jeg var imidlertid meget skuffet over det jeg fant på nett. Spesielt med tanke på andre foreldres erfaringer rundt dette. Spørsmål surret rundt oppi hodet, men det var lite svar. Etter et år har jeg gått til skrittet og startet en blogg om synsproblemer hos barn. Har forsåvidt planlagt den i lang tid! Her deler vi vår sønn sin historie, våre erfaringer og veien videre med lesere. Samtidig som vi håper å få høre om andres historier og erfaringer.

Ta en titt innom bloggen min på: www.brillemamma.blogg.no

Jeg har også opprettet egen Facebook side, slik at lesere av bloggen enkelt kan følge med på oppdateringer!

Lik siden og send meg gjerne noen ord :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...