Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Hvordan har ditt svaksynte barn gjort det på svømming? De kan jo ikke svømme med briller. Får de dekt svømmebriller med styrke? Anonymous poster hash: 8f380...40e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Linser Anonymous poster hash: 5e38c...b1e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Jeg kjenner bare et barn med så dårlig syn. +9. Hun bader og svømmer uten briller. Det går helt fint. Anonymous poster hash: cb467...230
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 +8 går ikke inn i kategorien "svaksynt". Virkelig ikke. Min er +7 og bader helt fint uten briller. Lært både og svømme og stupe...med svømmeføtter. Uten briller. Anonymous poster hash: f759a...61c
Gjest Julia1984 Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 +8 er ikke svaksynt. Bare for å rydde opp i begrepene her.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Barn med +8 er langsynt. ...men IKKE svaksynt. Svaksynt er noe helt annet. Håper ikke du går rundt og sier at barnet ditt er svaksynt for det er barnet ikke...men LANGSYNT med relativ høy styrke Anonymous poster hash: f759a...61c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 I mitt vokabular betyr svaksynt både + og - på styrke. Nærsynt er -, og langsynt er +. Men begge en indikasjon på er svakt syn, ikke perfekt syn. Barnet vil jo høre hva som blir sagt, men ser jo ikke instruksjonene. Lurte i grunn på om de får dekt svømmebriller med styrke. Hi Anonymous poster hash: 8f380...40e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 I mitt vokabular betyr svaksynt både + og - på styrke. Nærsynt er -, og langsynt er +. Men begge en indikasjon på er svakt syn, ikke perfekt syn. Barnet vil jo høre hva som blir sagt, men ser jo ikke instruksjonene. Lurte i grunn på om de får dekt svømmebriller med styrke. Hi Anonymous poster hash: 8f380...40e Googlet nå og ser at svaksynt er nærmere blind. Mitt vokabular er nå korrigert. Han er langsynt. Anonymous poster hash: 8f380...40e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 +8 går ikke inn i kategorien "svaksynt". Virkelig ikke. Min er +7 og bader helt fint uten briller. Lært både og svømme og stupe...med svømmeføtter. Uten briller. Anonymous poster hash: f759a...61c Han er trygg i vann og har lært mye gjennom at jeg har håndført bevegelsene. Hi Anonymous poster hash: 8f380...40e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Flere erfaringer? Anonymous poster hash: 8f380...40e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 Dersom det er begynneropplæring, så kan han fint bade MED briller! Det har vi gjort Begynneropplæringen handler om å bli trygg i vann, lære å få vann i ansiktet, dukke hodet under vann, lære å flyte på mage og rygg, svømme pil etc. Det er jo ikke slik at de begynner med stup og hopp fra 3-metern! Anonymous poster hash: 2589f...983
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Mitt barn har +13 å klarer seg helt fint uten briller innimellom som eks ved svømming. Barnet mitt har lært seg en måte å fokusere på så det går helt fint å ta instrukser, være med på ballspill og å gjøre seg kjent med omgivelsene. Anonymous poster hash: aa9e5...3c4
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Barndomsvenninnen min hadde styrke 8, men var nærsynt, Hun hadde på seg brillene i svømmingen, gikk fint det., men hun svømte jo med hodet over vann da. Anonymous poster hash: 77645...5e9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har skikkelig dårlig syn, og drev tidligere med aktiv svømming. Brukte linser + svømmebriller. Linsene faller ut hvis man ikke bruker svømmebriller, i tillegg må du ha svømmebriller av god kvalitet slik de ikke lekker. I tillegg vet jeg at man kan få svømmebriller med styrke, men disse må nok spesialbestilkes på nett. Anonymous poster hash: c14b4...9e6
BareMas Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Det skal være mulig å få styrke i svømmebriller.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #16 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har en badeengel som har +8,5. Han har brukt svømmebriller som de selger hos optikere. De går bare opp til +6 men er gode nok til formålet. Koster ca 500 kr. Anbefales på det sterkeste. Vi får det ikke dekket. Vi har slitt ut maaange par. Nå er han blitt stor og bruker linser og vanlige svømmebriller. Anonymous poster hash: 4ba83...55c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #17 Skrevet 28. januar 2015 Et kjapt søk viser at du får kjøpt svømmebriller med styrke for 2-300 kroner. Det hadde jeg kjøpt, tenk så mye bedre det er for gutten din. Man får lett hodepine uten briller og svømming kan bli noe negativt. Anonymous poster hash: d5d32...374
Hun med alle ungene Skrevet 28. januar 2015 #18 Skrevet 28. januar 2015 Her har vi kjøpt svømmebriller hos optiker. Går bare opp til +6 (tror det var det) men det er bedre en ingenting Her får elstejenta veldig vondt i hode og øynene av å gå uten briller. Vet også om noen som bruker linser og har noen gode svømmebriller uten styrke Viktig at de sitter godt på så de ikke lekker da.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #19 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har skikkelig dårlig syn, og drev tidligere med aktiv svømming. Brukte linser + svømmebriller. Linsene faller ut hvis man ikke bruker svømmebriller, i tillegg må du ha svømmebriller av god kvalitet slik de ikke lekker. I tillegg vet jeg at man kan få svømmebriller med styrke, men disse må nok spesialbestilkes på nett. Anonymous poster hash: c14b4...9e6 Linsene faller ut?? Er du helt fjern?? Anonymous poster hash: 74b48...8b1
Mamma_til_2 Skrevet 28. januar 2015 #20 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har skikkelig dårlig syn, og drev tidligere med aktiv svømming. Brukte linser + svømmebriller. Linsene faller ut hvis man ikke bruker svømmebriller, i tillegg må du ha svømmebriller av god kvalitet slik de ikke lekker. I tillegg vet jeg at man kan få svømmebriller med styrke, men disse må nok spesialbestilkes på nett. Anonymous poster hash: c14b4...9e6 Jeg har brukt linser i 20 år og det har enda ikke hent at linsene har falt ut under bading/svømming/stuing hverken i basseng eller hav.
☆☆☆ Skrevet 28. januar 2015 #21 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har skikkelig dårlig syn, og drev tidligere med aktiv svømming. Brukte linser + svømmebriller. Linsene faller ut hvis man ikke bruker svømmebriller, i tillegg må du ha svømmebriller av god kvalitet slik de ikke lekker. I tillegg vet jeg at man kan få svømmebriller med styrke, men disse må nok spesialbestilkes på nett. Anonymous poster hash: c14b4...9e6 Jeg har brukt linser i 20 år og det har enda ikke hent at linsene har falt ut under bading/svømming/stuing hverken i basseng eller hav.Samme her, brukar linser i bassenget utan problem.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #22 Skrevet 28. januar 2015 Han er 7, og øyelege vil ikke vurdere linser før han er minst 10. Skal undersøke svømmebrille på selvkost. Hi Anonymous poster hash: 8f380...40e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #23 Skrevet 29. januar 2015 Herregud, man mister jo linsene om man skal ha slik svømmeopplæring vi hadde. Måtte jo åpne øynene under vann for å se hinderløyper osv, og crawling med linser er heller ikke alltid digg. Klart, dupper man rundt med hodet over vann og svømmer som ei kjerring mister man dem neppe, men unger herjer litt mer enn voksne.. Anonymous poster hash: 2cd61...8b2
Jippipippi Skrevet 29. januar 2015 #24 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har mistet mange linser i basseng/sjø. Hvis en åpner øynene under vann, så kan de lett falle ut! Men det er jo bare å ha svømmebriller på! Hos optiker kostet svømmebriller til min datter over 3000, synes det var mye! Nærsynt med veldig skjeve hornhinner.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #25 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har skikkelig dårlig syn, og drev tidligere med aktiv svømming. Brukte linser + svømmebriller. Linsene faller ut hvis man ikke bruker svømmebriller, i tillegg må du ha svømmebriller av god kvalitet slik de ikke lekker. I tillegg vet jeg at man kan få svømmebriller med styrke, men disse må nok spesialbestilkes på nett. Anonymous poster hash: c14b4...9e6 Linsene faller ut?? Er du helt fjern?? Anonymous poster hash: 74b48...8b1 Føler for å svare deg det samme: Er du helt fjern?! Ja, mange opplever at linsene faller ut når de beveger seg under vann. Mine blir formelig skylt bort. Anonymous poster hash: 3441c...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå