Gå til innhold

Pendle Drammen - Oslo? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til Konnerud i Drammen, men er veldig i tvil p.g.a. reisevei.

Samboeren min er avhengig av bil, så må kjøre til jobb hver dag. Han jobber for tiden i Nydalen, men de skal flytte til Skøyen i løpet av våren.

Hvor lang tid kommer han til å bruke inn?

Når må han kjøre hjemmefra hvis han skal være på kontoret kl 09.00?

Hvor tidlig må han eventuelt kjøre hvis han skal ungå kø?

Og hvor tidlig må han kjøre for å ungå kø tilbake igjen? (Ev. hvor lenge må han vente med å kjøre, for å komme etter køen)

Skrevet

For å unngå kø må han kjøre før 6 .. Ellers er jo tog en mulighet..

Anonymous poster hash: b8656...caf

Skrevet

Han vil bruke 45-60 min fra konnerud. Uten kø

Anonymous poster hash: b8656...caf

Skrevet

Ja, for å unngå kø må man kjøre før 6. Litt mer å gå på mot slutten av uka, men ikke mye. Fra Nydalen bør man kjøre rundt 14:30 for å unngå kø, fra Skøyen kanskje 14:45. Men her er det verre mot slutten av uka, og fredager kan være kjipe. Fordelen er jo at om man er tidlig på jobb kan man reise tidlig hjem. Man er jo på jobb 6:30-6:45.

Anonymous poster hash: 80a6c...848

Skrevet

Og skal han være på kontoret før 9 må han kjøre 7, det er den verste tiden. Da kan han like gjerne kjøre før 6 og komme tidligere hjem.

Skrevet

Enklere for han og ta direkte tog.

Skrevet

Men det lønner seg å ta buss til togstasjonen, for skal man kjøre til toget må man uansett være der halv syv for å få parkering.

Skrevet

Ville aldri flyttet til Konnerud. Kaoset opp dit ved store snøfall er nok til at vi holder oss på flata.

Anonymous poster hash: 0a70e...299

Skrevet

Altså, jeg kjører fra Drammen sentrum til Oslo sentrum, hver eneste dag. Jeg kjører hjemmefra 7.55 og da er jeg alltid på jobb 8.30, bruker aldri mer tid enn det. Det er ikke særlig med kø etter klokken 8.

Jeg kjører alltid hjem igjen 15.30, da er det heller ikke særlig med kø, unntatt fredagene, da begynner køen tidligere.

Anonymous poster hash: f8d07...1b2

Skrevet

Ha ha. En dag med kaos i året. Skjønner ikke hvorfor folk tror det er så vanskelige kjøreforhold og mye trafikk. For noe tull. Trives utmerket på Konnerud. Flotte skoler og flotte folk! Hvor på Konnerud skal dere flytte? Mange som pendler til Oslo her, men det er ikke til å unngå kø fra Asker/Sandvika.

Anonymous poster hash: 45801...fb6

Skrevet

Jeg bor på Konnerud og pendler. Her er mitt råd:

Buss til togstasjonen (5-6 min) tog til Skøyen (20 min)

Det er supergreit å pendle med tog. Buss går ofte mellom Konnerud og byen. Tog nesten hvert tiende minutt.

Anonymous poster hash: 7d8d0...f24

Skrevet

Som nevnt, er min samboer avhengig av bilen på jobb. Vi vurderer bare Konnerud i sin helhet, fordi vi vet det er et veldig fint område og der har vi muligheten til å kjøpe større en det vi kan i Oslo.

Hvordan har det seg at enkelte skriver det er et rent h******* å kjøre til oslo mellom 06.30 og 10.00 og andre skriver de kjører fra Drammen sentrum til Oslo på 35 min, midt i denne tiden?

For å vinkle hovedspm. mitt:

Hvor lang tid tar det å kjøre fra Konnerud til Oslo MED kø? (Og tilbake igjen med ettermiddagskø?)

Skrevet

Altså, jeg kjører fra Drammen sentrum til Oslo sentrum, hver eneste dag. Jeg kjører hjemmefra 7.55 og da er jeg alltid på jobb 8.30, bruker aldri mer tid enn det. Det er ikke særlig med kø etter klokken 8.

Jeg kjører alltid hjem igjen 15.30, da er det heller ikke særlig med kø, unntatt fredagene, da begynner køen tidligere. Anonymous poster hash: f8d07...1b2

Det der tror jeg ingenting på!

30-35 min kan funke når det er lite trafikk, men ikke tal om at du klarer å komme deg inn til sentrum 0830 på så kort tid. Jeg kjører Drammen-Fornebu et par ganger i uken, og hvis jeg kjører rundt åtte-tiden tar det minimum litt over en time. Mer på mandager!

Anonymous poster hash: f4318...ae0

Skrevet

Jeg kjører alltid hjem igjen 15.30, da er det heller ikke særlig med kø, unntatt fredagene, da begynner køen tidligere. Anonymous poster hash: f8d07...1b2

Det der tror jeg ingenting på!

30-35 min kan funke når det er lite trafikk, men ikke tal om at du klarer å komme deg inn til sentrum 0830 på så kort tid. Jeg kjører Drammen-Fornebu et par ganger i uken, og hvis jeg kjører rundt åtte-tiden tar det minimum litt over en time. Mer på mandager!

Anonymous poster hash: f4318...ae0

Jaja.. Jeg vet hvilken tid jeg kjører på, og hvor lang tid jeg bruker. Jeg reiser alltid hjemmefra 7.55 og da er jeg på jobb 8.30.

Anonymous poster hash: f8d07...1b2

Skrevet

Mannen dro til Skøyen i dag. Skulle i et møte kl 900. Han har beregnet seg god tid, da dette er et viktig møte for han. Han dro 720. Altså har han beregnet 1 time og 30 min kjøring og 10 minutter til forberedelser. Når han drar hjem i 16 tiden bruker han ca 60 minutter. Fredager er det ofte litt mer kø på ettermiddagen og mindre på morgenen. Når man bor på Konnerud trenger man ikke å kjøre gjennom byen for å komme til motorveien, man kan også kjøre via Skoger.

Konnerud er et flott sted i Drammen, og i min gate er det nå 2 familier som har flyttet hit fra stor Oslo. Om du trenger mer info om Konnerud er det bare å spørre.

Anonymous poster hash: 45801...fb6

Skrevet

Jeg sitter i den fantastiske køen innover akkurat nå 😝

Jeg kjører innover hver dag, og drar fra barnehagen 07:45 og er på jobb rundt 9:00. Da drar jeg fra Drammen sentrum og jobber i nærheten av Aker Brygge.

Så fra Konnerud ville jeg ha beregnet 1,5 time i snitt.

Akkurat nå har jeg brukt 30 min til Sandvika, og det er helt standard kjøretid.

Hjem drar jeg fra kontoret litt over kl 16:00, og bruker fra 45 min til en time hjem.

Anonymous poster hash: e25dd...e1b

Skrevet

Jeg bor på Konnerud, og går på skole i Sandvika. Jeg tar stort sett buss og tog, da det går raskt. Men er flere som kjører, og de bruker vel ca en time. Det er kø fra litt før Asker og inn til Oslo. Kan tenke meg det tar ca 1 time og 30 min inn til Skøyen fra Konnerud. Og hjem igjen ca en time. Synes alltid trafikken går litt greiere tilbake.

Og jeg stortrives på Konnerud.

Anonymous poster hash: 7e29c...9ee
Skrevet

Å fy fader. At dere orker!!!

Anonymous poster hash: 78ecc...351

Skrevet

Haga, og VA tenker du at man skal gjøre? Slutte å jobbe?

Skrevet

Haga, og VA tenker du at man skal gjøre? Slutte å jobbe?

Jaha skulle det stå ☺️

Skrevet

Min mann brukte halvannen time fra holmestrand til nydalen når han kjørte før kl 6. Jeg tror det er litt sånn at enten kjører du før 7.30 eller etter 9. Han kunne fint bruke 2-3 timer på jobb om han kom midt i køen.

Anonymous poster hash: 701c6...568
Skrevet

Jeg skjønner nå at vi har det godt, vi som bor utenfor Oslogryta.

Anonymous poster hash: 502a4...481

Skrevet

Oi.. Her syns eg at min reiseveg er lang, eg bruker 20 min. Aldri rush her.

Anonymous poster hash: 988ea...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...