Gå til innhold

Hvor ofte rydder, støvsuger og vasker du hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg støvsuger hele huset omtrent 3 ganger i uka, vasker lister, gulv, benker og møbler ca 2 ganger i uke og badet minst 2 ganger i uka. Vasker over stuebord, kjøkkenbenker og kjøkken bord hver dag. Er dette mye, lite eller gjennomsnittlig??

Anonymous poster hash: 2a466...7b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow det hørtes slitsomt ut. Her tørker vi støv, støvsuger og vasker bad 1 gang i uka, vasker gulv ca annenhver uke. Rydder og vasker over bord og benker hver dag.

Anonymous poster hash: 37a3b...07e
Skrevet

Synes det er mye. Støvsuger et par ganger i uken med to små barn i hus. Doen vasker jeg hver gang jeg dusjer, tørker da over vasken også. Dusjvegger og lister vasker jeg alt for sjeldent. så og si aldri. Vasker gulvene ved uhell ellers en gang i mnd. 

Anonymous poster hash: c2b5d...13c
Skrevet

Rydder hele tiden
Støvsuger hver dag
Vasker sjeldent :P 

Neida. Vasker over benker og bord osv rett som det er, og mopper litt gulv nå og da. Men er veldig sjeldent jeg tar en storvask

Skrevet

Rydder gjør jeg kontinuerlig, beveger meg aldri gjennom huset uten å samtidig rydde med meg noe.

Støvsuge gjør jeg aldri, men jeg tørrmopper over gulvene et par ganger i uken.

Vasker gulv og lister gjør vaskehjelpen hver fjortende dag.

Vaskehjelpen vasker badene skikkelig hver fjortende dag, jeg tørker over do og vask et par ganger i uken.

Anonymous poster hash: 78731...79b

Skrevet

Rydder hele tiden. Støvsuger kanskje 3 ganger i uken og vasker gulvene en gang i uken. Vasker badene to ganger i uken og ved behov.

Skrevet

Rydder hver dag. Vasker gulv og bad hver uke

Skrevet

Rydder hver dag.

Vasker gulv toppen 1-2 ganger i året i stue gang og soverom.

Badet vaskes en gang i måneden, men speil, vask og toalett tørkes av daglig.

Støvsuger 1-4 ganger i måneden. Koster golvet i mellomperioden.

Anonymous poster hash: 0d471...442
Skrevet

Rydder hver dag. Støvsuger 2-3 ganger i uka, alt etter behov. Vasker gulvet hver fredag slik mamma lærte meg (helgavask må vite!), Tørker støv før jeg vasker gulv ellers føler jeg ikke det blir rent. På badet står det spray og klor fremme til enhver tid siden datteren til samboeren min nylig har begynt å gå på do med variabelt resultat (står naturligvis ikke innen rekkevidde for henne siden hun ikke helt behersker husvask enda). Badet vaskes og støvsuges ekstra ofte da det fort blir mye rot der. 

Skrevet

Jeg rydder litt hver kveld så stue og kjøkken ser greit ut når jeg legger meg.

Kjøkkenbord og benker tørkes over etter hvert måltid og ved behov.

Ellers vasker jeg (gulv+bad) ved behov minimum en gang pr uke, oftere om det skal komme folk eller det er blitt mer skittent enn vanlig.

Opplever at når vi har lange dager hjemmefra flere dager i uken så skitnes der minimalt hjemme. Ser ingen grunn til å vaske bare for å vaske.

Grundigere vask gjør jeg inn imellom når det faller meg inn og jeg har tiden. Vindusvask og slike ting.

Skrevet

Husvask én gang i uken, en uke meg og en uke vaskedamen. Ikke alltid jeg tar gulvene utenom badene, men jeg tar i alle fall grundig vask av badene, støvtørking, skift av sengetøy og ekstra vask på kjøkkenet. Tar småvask innimellom ved behov, f.eks. guttens do.

Kjøkkenbenker vasker flere ganger per dag, før jeg lager mat, underveis og etterpå.

Rydding tas fortløpende ila dagen.

Anonymous poster hash: 5b3f6...be4

Skrevet

Jeg/vi støvsuger en gang i uken, vasker over lister og lignende ca 2-3 ganger i halvåret, badene en gang i uken og rydder ved behov. Minst en gang i måneden prøver vi å rydde det helt strøkent i hele huset, men ukentlig rydder vi gang, stue osv slik at det ser bra ut. Kjøkkenbord og benk vaskes stort sett daglig, stuebord litt mer sjeldent. Vinduskarmer, hyller og lignende ca 1-3 ganger i måneden. Gulvene blir vasket ca annenhver måned (og flekkvis ved behov, altså vi vasker hvis noen griser, men bare der det blir grist) Jeg blir ikke plaget av litt støv ;)

Anonymous poster hash: 239ea...ffe
Skrevet

Vaskehjelp hver fredag!

Smårydder hver dag.

Anonymous poster hash: 7b92f...a82

Skrevet

Støvsuger hver dag/annenhver dag. Vasker 2 ganger i måneden gulv. Vad/kjøkken vaskes hver 2 dag ca

Anonymous poster hash: 0674c...720

Skrevet

bad og kjøkken ved behov kanskje 2 ganger i uka

støvsuger og vasker gulv anhver dag

tørker støv ca 1 gang i uka

Rydder selvsagt hver dag

Skrevet

Rydder syns jeg at jeg gjør hele tiden,er vel slik det er med mange barn i hus. Strøkent er det aldri i huset her.

Kjøkkenbord, kjøkkenbenker osv blir vasket av hver gang de er brukt, hvertfall av meg og det er noen ganger om dagen. Jeg liker å forlate en benk jeg vet er rein.

Støvsuge prøve vi å gjøre hvere dag, og prøver å la ungene gjøre dette slik at vi voksne slipper å gjøre alt husarbeid alene. Siden ungene ikke er like grundige gjør vi det hver dag, og etter hva støvsugeren spiser så tyder dt på at det er lurt. Mye smågrums i gangen ette unger som går ut og inn osv.

Vasker gulver gjør vi en gang i uka eller sjeldnere. Kjøkkenet er veldig lite, så de slenger jeg ofte over gulvet når jeg skal legge kluten til vask.

Badet får vasket vasken når jeg sr det trengs, noen ganger i uka. Doen får seg en vask titt og ofte, hvor ofte ane jeg ikke siden mannen holder det i sjakk.

Støvtørk gjør jeg en gang i uka, noe mannen syns er alt for ofte. Men jeg vil heller ta det når det er litt støv enn masse støv. Går så mye rasker når det ikke er så mye å ta. Storvask gjør jeg bare noen ganger iåret. Som i kveld får soverommet en skikkelig vask. Måtte flytte litt på sengs, så da tar jeg litt vegger og annet samtidig. Mannen ser bare rart på meg og skjønner ikke hvorfor jeg gidder. Men vil tro han skjønner det i morra tidlig, for hver gang jeg gjør dette er han ikke fult så tett i nesa pga allergien sin. Nå vet han ikke at jeg vaske veggene på soverommet en gang i mnd tror jeg, for at jeg skal få høre mindre snorking hver natt. Soverommet er nok det rommet som blir grundigst vasket i løpet av mnd tror jeg.

Anonymous poster hash: ddfd6...dfc

Skrevet

Rydder hver dag. Støvsuger 3 dager pr uke. Vasker gulv 2 dager pr uke. Dører og karmer/lister 1 gang pr uke.Badene blir vasket 2 ganger pr uke.

Anonymous poster hash: 1c4cf...161

Skrevet

Rydder hele tiden. Støvsuger ca. 2 ganger i uka. Vasker gulvene (med vann og zalo) ca en gang annenhver måned, "boner" de også samtidig. Badet tar jeg ca en gang i uka. Ved sykdom vasker jeg doen hver dag.

Anonymous poster hash: 22e57...b5e

Skrevet

Jeg støvsuger hele huset omtrent 3 ganger i uka, vasker lister, gulv, benker og møbler ca 2 ganger i uke og badet minst 2 ganger i uka. Vasker over stuebord, kjøkkenbenker og kjøkken bord hver dag. Er dette mye, lite eller gjennomsnittlig??

Anonymous poster hash: 2a466...7b7

Helt normalt...for en med middels OCD

Anonymous poster hash: 460b0...f09

Skrevet

ikke ofte nok. burde gjort der hver dag. gjør det vel et par ganger i uka.

Skrevet

Leste om samme spørsmål på en facebook gruppe som heter "alenemamma",å der sa flere at de vasker huset hver dag :o

Kan ikke skjønne at det skal være behov for å vaske hver eneste dag :o

Anonymous poster hash: e4ccd...04c
Skrevet

Har vaskehjelp annehver uke og da blir "alt" tatt. Utenom det støvsuger vi 1 -2 gang per uke på soverommene. Badet vaskes 1-2 ganger per uke. Badekaret vaskes og vasken tørkes av flere ganger i uken (når barna bader). Ellers støvsuges 2 ganger per uke, Kjøkkengulvet vaskes flere ganger i uken (med en liten på 1,5 går 80% av maten på gulvet, 10% i munnen og resten utover bordet og seg selv. Flekker og søl taes opp etter behov. Utenom flekker vaskes stuegulv 1 gang per uke. Soverommene og tv stue oppe vaskes bare annenhver uke.

Anonymous poster hash: f225b...276
Skrevet

Støvsuger annenhver dag. Vasker kjøkkenbenk hver kveld. Alt annet tas etter behov, og jeg trenger seriøst en vaskehjelp!

Anonymous poster hash: b743e...6b2

Skrevet

Rydder gjør jeg hver kveld. Støvsuger når det er behov, og vaskedama kommer en gang i uken og tar omtrent rundvask hver gang så der er alltid rent hos oss :-)

Anonymous poster hash: ed26c...504

Skrevet

Vasker gulv 3-4 ganger i måneden, rydder kontinuerlig, vasker lister ol ca 2 ganger i måneden, tørker støv 1 gang i uka, støvsuger etter behov. Har vært litt slakk, har et stort hus og sliter med bekkenet etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...