Gå til innhold

Det heter "å gå an", ikke "å gå Ann"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir smågal av alle som skriver dette feil! Ann er et jentenavn! Uttrykket "det går an", i betydningen "det er mulig å" skrives med liten a og 1 n.

Anonymous poster hash: 90ee0...fd8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjeder deg i dag? Hva med å rydde litt, bake til ungene kommer hjem..... mye å finne på annet enn å kritisere andre vet du :)

Anonymous poster hash: cf8e6...7ae
Skrevet

Du tenker ikke over at det er telefonen som autocorrecter da, og ikke en reell skrivefeil? Særlig siden a-en er blitt en stor bokstav.

Anonymous poster hash: 01fc1...b08
Skrevet

Autocorrectur!!! Herregud da menneske...

Anonymous poster hash: 380ea...db1

Skrevet

Jeg blir smågal av alle som skriver dette feil! Ann er et jentenavn! Uttrykket "det går an", i betydningen "det er mulig å" skrives med liten a og 1 n.

Anonymous poster hash: 90ee0...fd8

Ja det er helt sant, men på mange smarttelefoner og nettbrett så tar stavekontrollen over slik att setningen -Det går an - til det går Ann. Det er en feil som er lett og overse, når man sitter med tlf.

Ellers så syns jeg du burde finne på noe og gjøre isteden for og irritere deg over skrivefeil på ett nettforum :)

Skrevet

Tallmengder på under 10 skal skrives med bokstaver med mindre det er snakk om nummerering, dvs. at det heter ikke "1 n", men "en "n"". Du mangler også et komma etter "det er mulig å".

Det irriterer meg også når noen skriver feil, men det er enda mer irriterende med de som retter andre og selv har skrivefeil.

Anonymous poster hash: 69805...918
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg vet ikke hva slags autocorrect telefonene deres driver med, men min gjør ingenting når jeg skriver "an", men om jeg skulle skrevet Ann (jah, der ser dere vel hva som skjedde ;) )

Mange skriver det feil!! Ja, det er irriterende, men du skjønner vel hva det står likevel, hi? ;)

Skrevet

Ja, kanskje jeg bør finne på noe annet å gjøre enn å sitte her og ergre meg over skrivefeil :D Det samme gjelder vel for dere som ergrer dere over emnet jeg velger å ta opp...

Anonymous poster hash: 43e17...6ba
Skrevet

Og plutselig slår det meg hvor få bekymringer vi egentlig har i Norge... Du kan jo trøste deg med at hvis dette irriterer deg så, så har du ikke mye å irritere deg over!

Anonymous poster hash: c0991...c70

Skrevet

Du har rett! Jeg logger av og går ut og lufter meg litt, istedenfor å ergre meg over bagateller! Takk for et nødvendig spark bak!

Anonymous poster hash: 43e17...6ba
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Autocorrectur!!! Herregud da menneske...

Anonymous poster hash: 380ea...db1

Men herregud, leser dere ikke gjennom innleggene før dere poster noe? Det hører med til det å kunne formulere seg.

Skrevet

Min samsung retter alltid an til Ann. Ikke alltid jeg orker å gjøre noe med det, er knotete nok å skrive fra mobilen

Anonymous poster hash: ca219...31b
Skrevet

Er dette virkelig ett problem? Så lenge man skjønner hva som står? At det går Ann 😜

Skrevet

Er dette virkelig ett problem? Så lenge man skjønner hva som står? At det går Ann

Man kan jo, på generelt grunnlag, spørre seg om noen form for rettskriving er nødvendig dersom man bare forstår betydningen. Jeg pleier normalt aldri å rette på andres feil her inne, men mindre det er i tråder som handler om skrivefeil. Grunnen til at det burde være viktig, er for å unngå misforståelser. Du bruker selv ordet "ett" feil, og dermed får setningen din en annen betydning enn det du antagelig hadde tenkt at den skulle ha. I ditt tilfelle burde du brukt "et".

Skrevet

Er dette virkelig ett problem? Så lenge man skjønner hva som står? At det går Ann

Man kan jo, på generelt grunnlag, spørre seg om noen form for rettskriving er nødvendig dersom man bare forstår betydningen. Jeg pleier normalt aldri å rette på andres feil her inne, men mindre det er i tråder som handler om skrivefeil. Grunnen til at det burde være viktig, er for å unngå misforståelser. Du bruker selv ordet "ett" feil, og dermed får setningen din en annen betydning enn det du antagelig hadde tenkt at den skulle ha. I ditt tilfelle burde du brukt "et".

*med mindre

Skrevet

Tallmengder på under 10 skal skrives med bokstaver med mindre det er snakk om nummerering, dvs. at det heter ikke "1 n", men "en "n"". Du mangler også et komma etter "det er mulig å". Det irriterer meg også når noen skriver feil, men det er enda mer irriterende med de som retter andre og selv har skrivefeil. Anonymous poster hash: 69805...918

Og du skulle skrevet: "at detikke heter"

Lol

Anonymous poster hash: 2c69b...10e

Skrevet

Tallmengder på under 10 skal skrives med bokstaver med mindre det er snakk om nummerering, dvs. at det heter ikke "1 n", men "en "n"". Du mangler også et komma etter "det er mulig å". Det irriterer meg også når noen skriver feil, men det er enda mer irriterende med de som retter andre og selv har skrivefeil. Anonymous poster hash: 69805...918

Og du skulle skrevet: "at detikke heter"

Lol

Anonymous poster hash: 2c69b...10e

I ett ord? Tviler. Dessuten går det fint an å skrive det slik jeg gjorde.

Skrevet

Kjære.. Autocorrect er til tider irriterende! Og noen ganger når man har rettet xxx antall ganger så orker man bare ikke.. Så det må da gå Ann å se forbi det 😊 store bekymringer i hverdagen 😂

Anonymous poster hash: 50c66...a84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...