Gå til innhold

Hva lager dere dere når dere skal spise alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun du, hvis mannen f.eks jobber eller er ute med en kompis..hva blir middagen? Trenger inspirasjon, må ha to sånne middager snart og det er ikke "hverdagskost" :P vil ha noe som er godt, men ikke avansert og dyrt..

Anonymous poster hash: fbba2...578

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tyr ofte til lettvindte løsninger som feks frossenpizza (favoritten nå er Dr. Øtker Rustica peperoni calabrese), noe Fjordland- eller Fersk&Ferdig-greier eller jeg bestiller mat på døren. Det hender også at vi lager stor porsjon lasagne el.l., og så fryser ned passende porsjoner til en, og har vi noe sånt tar jeg opp det. Litt avanserte ostesmørbrød er også en "vinner". 

Hvis jeg lager noe blir det ofte mat som mannen min ikke er så veldig glad i, som feks løksuppe eller "stroganof" uten kjøtt (jeg elsker sausen som vi bruker, som er basert på tomatpure, rømme og kraft eller fond og krydder, men trenger egentlig ikke kjøttet). 

Så konklusjonen er altså at det enten blir usunt eller merkelig. LOL.

Anonymous poster hash: 1f9dd...a77
Skrevet

Betasuppe.

Eller så woker jeg frossne laksefiketer og grønnsaksblanding på 1-2-3 ;)

Anonymous poster hash: ebe6d...38b

Skrevet

Røkelaks og eggerøre på brødskive. :-) Nedfrosne rester fra fryseren. Ovnsstekt laks med wokede grønnsaker eller ovnsstekte grønnsaker. Bondeomelett. Prøver å gjøre det lettvindt.

Anonymous poster hash: 472ba...3e6
Skrevet

Helt vanlig mat, jeg spiser alene hver dag

Anonymous poster hash: 5c501...833
Skrevet

Tikka masala - den du finner ferdig i frossenmatdisken.

Kjempegodt, bare å varme noen minutter på stekepanna :-)

Anonymous poster hash: 58ec6...f7a
Skrevet

Tikka masala - den du finner ferdig i frossenmatdisken.

Kjempegodt, bare å varme noen minutter på stekepanna :-)

Anonymous poster hash: 58ec6...f7a

Hvilket merke da?

Anonymous poster hash: 5c501...833

Skrevet

To grove wraps med litt Philadelphia, ruccolasalat, tomat og røkelaks 👌

Anonymous poster hash: fc322...364

Skrevet

Taco eller entrecote med fløtegratinerte poteter og rødvinssaus til.

Ingen av delene liker småen så blir til at jeg gjerne spiser det i helgen når småen er lagt seg.

Anonymous poster hash: 9cca4...969
Skrevet

Krabbeskjell,reker eller sushi.

Mamma-mat, som ingen andre i heimen vil ha.

Anonymous poster hash: f0e25...b89

Skrevet

Sushi :) mannen liker ikke, datteren vår liker det da, men er jeg helt alene og de to et annet sted er det sushi det blir eller take-away levert på døren:)

Skrevet

Kan ikke få noe levert hjem. Bor så midt i ingenmannsland :P kjenner jeg kunne tenkt meg en pizza fra Peppes da, men det går jo ikke.. :P det blir biff den ene dagen i allefall.

Skrevet

Kan ikke få noe levert hjem. Bor så midt i ingenmannsland :P kjenner jeg kunne tenkt meg en pizza fra Peppes da, men det går jo ikke.. :P det blir biff den ene dagen i allefall.

Dersom du kjøper bunn, pizzasaus, fyll (kjøttboller, pepperoni el) fra Peppes sitt eget merke i butikken og ha på ferdigrevet mozerellaost, så smaker det faktisk veldig likt de du får kjøpt på Peppes. Bare sånn for å tipse om det :)

Anonymous poster hash: a41d3...e81

Skrevet

Kan ikke få noe levert hjem. Bor så midt i ingenmannsland :P kjenner jeg kunne tenkt meg en pizza fra Peppes da, men det går jo ikke.. :P det blir biff den ene dagen i allefall.Anonymous poster hash: fbba2...578

Dersom du kjøper bunn, pizzasaus, fyll (kjøttboller, pepperoni el) fra Peppes sitt eget merke i butikken og ha på ferdigrevet mozerellaost, så smaker det faktisk veldig likt de du får kjøpt på Peppes. Bare sånn for å tipse om det :)Anonymous poster hash: a41d3...e81
Jeg prøvde det en gang for noen år siden, syntes det smakte ganske annerledes og ikke så godt, men det kan være mine kokkeevner som ikke strekker til? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...