Gå til innhold

Høres kanskje ut som jeg er 13 år... men vurderer få bulimi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig smarting du gitt.

Minner meg om ei venninne som sa til min mor da vi var tenåringer, at hun ogsåønsket å ha astma som meg,så hun også kunne ligge på sykehus innimellom, for det ga så mye oppmerksomhet.
Trodde mor min skulle slå henne rett i bakken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte litt likt som ungdom. Eller tanken slo meg.. Men var 14 år.

Jeg forsto selv at det ikke hjalp på mitt problem å få enda flere problemer, og det tror jeg du også forstår. 

Se Puls fra denne uken. Damen som begrenset litt gikk ned 5 kg på en mnd, og det uten noen store endringer i kostholdet! 

Skrevet

Med de tallene der, så er du på ingen måte feitere enn feitest. Bare så det er sagt.

Den bilringen du har rundt magen, som er sååååå svæææææær- er det bare du som ser, det kan jeg nesten garantere!

Dropp bulimitankene , men jobb heller med selvbildet ditt, jente!

Gjest flykræsj
Skrevet

Kjenner jeg blir helt matt av hovedinnlegget... At noen i det hele tatt kan ha en slik tanke i hodet er for meg ubegripelig. Som mange andre skriver: dette er en alvorlig psykisk sykdom, som gir en rekke kroppslige helseplager. I tillegg er det stigmatiserende og pasienter jeg har møtt har enorm skamfølelse og fortvilelse. Familielivet påvirkes negativt. Ja, listen vil nesten ingen ende ta... Alt dette for en bilring?!?

Skrevet

Det å sitte å ønske seg en alvorlig psykisk sykdom vitner om liten kunnskap om sykdommen (hva den faktisk gjør etc) og liten evne til reflektere. Tro meg, du vil nok mye heller være "ødelagt" (misforstå meg rett) på utsiden enn på innsiden når alt kommer til alt.

Jeg forstår derimot at det er tungt å aldri gå ned i vekt, og at dette gjør hverdagen din betraktelig dårligere, at du føler deg mislykket og har dårlig selvbilde. Tror forsåvidt du hadde blitt tatt mer på alvor (og ikke minst, fremstilt deg selv) som mer seriøs om du hadde skrevet det på denne måten her inne.

Kanskje dumme spørsmål, men har du forsøkt å skaffe deg personlig trener? Hva med kostholdsplan? Personlig har jeg inntrykk av at hard trening er det eneste som fungerer hos enkelte, og at slankekurer ikke har like stor effekt på alle. Jeg hadde bestilt meg time hos lege evt ernæringsfysiolog for å sette opp plan videre. Aner ikke om du allerede har gjort det, men håper du lykkes i gå ned i vekt, og ønsker deg masse lykke til! :-)

Skrevet

I forhold til de andre her inne, så kan jeg faktisk skjønne deg. Har selv lekt med tanken på anoreksi da jeg var 105 kg på mine 170 cm.. tok heldigvis den vanskelige veien å la om kostholdet mitt og gikk ned 20 kg før jeg ble gravid. Kaloritelling. Vekta ligger nå på 90 kg, men kan selvfølgelig ikke starte opp igjen før ammingen er avsluttet:)

Ønsker deg masse lykke til, og håper du finner en fornuftig løsning på "problemet" så du kan bli fornøyd i ditt eget skinn!:)

Anonymous poster hash: ec171...cb2

Skrevet

Jeg syns det er helt forferdelig å lese at noen ønsker seg den sykdommen som har styrt over halve livet mitt , ødelagt alt av vennskap ol , som daglig er en kamp , bare for å nevne noe. Jeg veier til dd 46 kg , jeg er 165 høy . Pent? Absolutt ikke . Men det er mye mer enn jeg har veid på lenge . Det tok meg 3 år.

MEN jeg vil gjerne også si at jeg forstår deg , så innmari også. Men bulimi er så mye annet enn å rase ned i kg. Det gjør vondt vær eneste dag , det stikker , det klør , det er rett og slett smerter . Hele livet mitt er styrt av mat , som sikkert på samme måte som din hverdag er . Forskjellen er at jeg valgte feil vei.

Ennå er det dager jeg står å ser meg selv i speilet , og jeg kan se at jeg eser. Jeg har blitt flinkere til å overse det, men ennå har jeg dager ting går dårligere . Så Værså snill, ikke bare se på kiloene du føler er for mye og velg den raskeste vei. For jeg kan love deg at du vil slite dobbelt så mye i denne sykdommen enn du gjør nå.

Anonymous poster hash: 7c703...28e

Skrevet

I forhold til de andre her inne, så kan jeg faktisk skjønne deg. Har selv lekt med tanken på anoreksi da jeg var 105 kg på mine 170 cm.. tok heldigvis den vanskelige veien å la om kostholdet mitt og gikk ned 20 kg før jeg ble gravid. Kaloritelling. Vekta ligger nå på 90 kg, men kan selvfølgelig ikke starte opp igjen før ammingen er avsluttet:)

Ønsker deg masse lykke til, og håper du finner en fornuftig løsning på "problemet" så du kan bli fornøyd i ditt eget skinn!:)

Anoreksi er ikke et valg man tar!!!!!

Anonymous poster hash: 7078b...50b

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til, og håper du finner en fornuftig løsning på "problemet" så du kan bli fornøyd i ditt eget skinn!:)Anonymous poster hash: ec171...cb2

Lekt med tanken på anoreksi? Leker litt med tanken på diabetes jeg...

Anonymous poster hash: c703c...e63

Skrevet

Ååå stakkars deg. Jg er 160 og veier 90

Anonymous poster hash: bb8a7...54c

Skrevet

Lykke til!

Hilsen ei med bulimi i 15 år.😔

Anonymous poster hash: c1608...5a2

Skrevet

Bulimi er ingen slankemetode alene. Det kan faktisk gjøre deg feit også. 

Anoreksia er en enklere og sikrere (og billigere) vei å gå om du absolutt vil ta av det ved hjelp av sykdom som ødelegger resten av ditt liv.

En med spiseforstyrrelser har uansett ingen glede av slankingen - hva ser de i speilet? Vekten viser 40. Speilet viser en elefant på 140 kg med traktordekk i bølger nedover kroppen. 

Vil du se deg sånn som du virkelig er, eller vil du se deg selv forvrengt ti ganger tykkere enn den virkelige deg? 

Anonymous poster hash: 0d253...9ad
Skrevet

Legger til noe en lege fortalte meg (ja, jeg slet med bulimi selv), at når du tvinger kroppen til å kaste opp flere ganger om dagen over lang tid, uten å gi noe spesielt med næring tilbake, så får du mangeganger forhøyet risiko for hjertestans og hjerteinfarkt. Bare tenk på hvordan pulsen raser etter du har kastet opp. Noen tåler det rett og slett ikke, og kan dø som en direkte overbelastning pga det. Og du trenger ikke ha hatt bulimi i mange år for å få den reaksjonen.

Ellers er det mange andre morsomme måter å ødelegge seg på med bulimi, mye har du fått listet opp her allerede. 

Synes du fortsatt det er noe å vurdere? Er det verdt de 10 ekstra kiloene å bli syk resten av livet og aldri noen sinne få et normalt forhold til mat igjen? Å gjøre alle de som er glade i deg syke av bekymring, at de skal være engstelige for deg? Ville du ønsket dette for barna dine, at de kunne "bare få seg litt bulimi" for å gå ned i vekt om de ville, for da vil jo alt på magisk vis bli bra? 

Nei, trodde ikke det. 

Få heller hjelp til selvbildet ditt. Det er DER feilen ligger, ikke på vekta. 

Anonymous poster hash: 20171...eaf
Skrevet

Jeg har skrevet lenger opp her om hvor ødelagt kroppen min er av bulimi.

Jeg må legge til at jeg har hatt hjerterytme forstyrrelser pga lavt kalium.

En jeg var i behandling med som også har bulimi har holdt på å dø av tarmslyng to ganger... Det er livsfarlig

Anonymous poster hash: 679fe...60b

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til, og håper du finner en fornuftig løsning på "problemet" så du kan bli fornøyd i ditt eget skinn!:)Anonymous poster hash: ec171...cb2

Lekt med tanken på anoreksi? Leker litt med tanken på diabetes jeg...

Anonymous poster hash: c703c...e63

Se hva jeg skriver da. Er stor forskjell på å leke med tanken og seriøst vurdere det! Skrev også at jeg har gått ned i vekt på en fornuftig måte, selv om jeg ikke har gått ned særlig mye helt enda.

Skrevet

Du er nok ikke feitere enn feitest, meeeen du er

teitere enn teitest!

Lykke til med Bulimien!!

Anonymous poster hash: 87a68...316

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...