Gå til innhold

Høres kanskje ut som jeg er 13 år... men vurderer få bulimi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feitere enn feitest! 78 kg, 174 cm høy! Har det traktordekket rundt magen. Er så LEI av å alltid måtte slanke meg!!!!!! såååå lei :( 

Driter i om tennene råtner!

Anonymous poster hash: 52157...469
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaha. Lykke til.

Hva vil du med innlegget? Du er ikke spesielt overvektig. Du har antagelig dårlig selvbilde. Det er mange ting som kan hjelpe deg med det. Bulimi er ikke en av dem. God bedring.

Anonymous poster hash: e8347...18b
Skrevet

Feitere enn feitest! 78 kg, 174 cm høy! Har det traktordekket rundt magen. Er så LEI av å alltid måtte slanke meg!!!!!! såååå lei :( 

Unnskyld meg, men er du litt enkel???

Ønske seg en sykdom som ødelegger og styrer livet ditt, er det mulig?

Anonymous poster hash: 5707b...330

Skrevet

Kjempebra! You go girl! Ødelagte tenner. Ødelagt kropp. Null energi. Minimalt med sosialt samvær. Konstant redsel for å bli oppdaget. Haugevis med penger rett i dass. Latterlig selvtillitt. Selvmordstanker osv osv. The list just goes on and on!!  Så velkommen på laget! Du har en hærlig fremtid i vente!

Anonymous poster hash: d966c...237
Skrevet

Ikke tro at du automatisk blir tynnere av å ha bulimi. Mange med bulimi blir ikke tynnere, men legger på seg mer, fordi de spiser både større mengder mat og mer usunt, samt at de spiser veldig uregelmessig og får i seg lite næring, så kroppen går i lagringsmodus og sparer på alt den får i seg. 

Du kommer mye lengre med en omlegging i kosthold, ikke en diett, men en livsstilsendring. Dietter har ingenting for seg i lengden, de hjelper deg ned i vekt der og da men når hverdagen kommer faller man tilbake i de gamle vanene og går opp igjen. Du må finne noe du kan leve med resten av livet. 

Og så tenker jeg at du har veldig lavt selvbilde. For det du beskriver er ikke feitere enn feitest. Det er en lett overvektig person. Du er ikke i en risikogruppe engang. Så jeg ville først og fremst ha tatt steget for å snakke med noen om tankene dine rundt vekten din, og for å begynne på veien mot å bli glad i deg selv og kroppen din, og så ville jeg ha fått hjelp til å sette opp en livsstilsplan du kan leve med og som vil gi deg energi og livslyst. 

Skrevet

Billigere med anoreksi...

Anonymous poster hash: 51c3d...373

Skrevet

Har hørt at innvollsorm skal funke som fjell?<br /><br />Type bendel!

Anonymous poster hash: 39742...760

Skrevet

Anorexi er vel sikrere sånn vektmessig, bulimikere blir ikke særlig tynne. De overspiser  jo og kaster opp det de overspiser. Når de er sagt - 78 kg. på en kropp som er 174 cm lang er ikke mye og det regner jeg med du vet selv. Kanskje ikke 13 år, men 15? Du vil ikke ha en spiseforstyrrelse, det kan jeg love deg. Spis sunt, tren og få en sterk kropp, det er finere.

Anonymous poster hash: 8963a...13a
Skrevet

Jeg har hatt bulimi i 20 år.. Ikke så lett å stoppe når du først starter... Jeg sitter igjen med en kropp som er ødelagt på mange forskjellige måter.. Ikke noe å ønske seg.. Det er et rent og skjært HELVETE

Anonymous poster hash: 679fe...60b

Skrevet

Jeg har hatt bulimi i 20 år.. Ikke så lett å stoppe når du først starter... Jeg sitter igjen med en kropp som er ødelagt på mange forskjellige måter.. Ikke noe å ønske seg.. Det er et rent og skjært HELVETE

Hvordan er kroppen ødelagt?

Anonymous poster hash: b0777...0fb

Skrevet

Når man er begynt å aktivt ønske seg en psykisk lidelse fordi man vil tilsvare et bestemt skjønnhetsideal er det mye som er skikkelig, skikkelig sykt. Verdisynet, kanskje?

Anonymous poster hash: 62328...d2b
Skrevet

Du vet at bulimi er en sykdom, ikke sant, og ikke noe du bare kan ønske deg som om det var en bursdagspresang? 

Foreslår at du logger ned alt du spiser i en ukes tid, og tar det med til en ernæringsfysiolog. Kanskje h*n kan fortelle deg hvorfor du ikke går ned i vekt. Meldt deg inn på treningsstudio? 

Skrevet

Ville satsa på anoreksi ja, billig i matveien på kjøpet. De pengene kan du bruke på å kjøpe klær som passer den beinete kroppen :P

Men tenker du liker å spise? Siden du vil overspise først - så spy den dyre maten opp igjen?

Begrensning! Det er faktisk så enkelt - og vanskelig..

Anonymous poster hash: 10e47...2b2
Skrevet

Vurdert å skaffe deg en bendelorm? :)

Men du ... bulimi er en KJEMPEFARLIG sykdom!!

Du er helt fin som du er. Dette handler om selvfølelse - ikke høyde og vekt. Skaff deg en god terapeut.

Lykke til :)

Skrevet

Antar du har barn siden du er her inne, så må du tenke på at det er VELDIG "smittsomt" med spiseforstyrrelser eller  et forvrengt syn på trening/mat generelt. Barna ser og snapper opp ting ubevisst, og de vil alltid gjøre det mamma/pappa gjør, ikke hva de sier. 

Om du hadde sett barna på barneavdelingen der jeg var innlagt for anorexia (jeg hadde ikke fylt 15 enda, så endte opp der, fremfor psykiatrisk) og hørt foreldres oppførsel ovenfor disse, så hadde du blitt skremt. På den tida lå vi på fellesrom. SÅ delte på det meste rom med tre barn som hadde problemer med mat. En sjelden gang skyltes det sykdom, ellers var det lett og høre og se at foreldrene hadde et sykt forhold til mat, kropp og/eller trening.....

Jeg ble hentet av min psykolog midt oppi en samtale mellom to foreldre og deres "syke barn" ( i den forstand at barna feilet noe fysisk)og det var jo lett og høre at de hadde et helt forskrudd syn på mat og barn og måltider og voksen og måltider...Den timen snakket vi om hva SF kan gjøre med små barn. Og at oddsen for et normalt syn på mat og trening er lavt om man blir utsatt for og påvirket av det fra man er små. Det var snakk om barn fra3-4 år som var alt fra redd for mat, til at de nektete og spise til de pakket innpå alt de så og kastet opp.....Ikke tull engang.. De fremprovoserte ikke oppkast, men de spiste seg så full at det kom opp..

Men kjære vene, skjønner jo at det er viktigere at du selv er fornøyd med utseende (finn EN bulimiker eller anorektiker som er fornøyd med utseende) enn at barnet/barna dine får et normalt syn på mat og trening. En fornøyd mamma er jo lik fornøyde barn. Man skal jo ikke glemme seg selv opp det hele heller.

Nå det er sagt, så er du helt prikk lik alle mine skolevenninner som alltid SNAKKET om slanking, mat og trening og som alltid var på slankekur...Det var jo bare tøv og tøys og for og fiske etter kompliment. Jeg snakket aldri om vekt, mat og følelser.. Plutselig så de at hun som ikke brydde seg om kropp, gutter og utseende hadde gått end over 30 kilo.......Forskjellen er at disse jentene var jo bare vanlig "Ungdommelig oppmerksomhetssyk"...Du er en voksen dame  , så du er syk i hodet ditt,- selv uten bulimi. Så du er på god vei til og ødelegge barna dine!

Anonymous poster hash: 1b9dc...6a9
Skrevet

Og som mange sier ...

Jeg har hatt en mamma på slankekurer hele livet. Og selv har jeg aldri vært fornøyd med meg selv -uansett vekt blir d aldri bra nok!

Men det jeg husker fra jeg var liten er at mamma er jo alltid like fin uansett? Hun er jo Mamman min? Kan hun ikke slutte ? Jeg ser ikke om mamma har gått opp eller ned 20 kg når jeg ser henne nå. For jeg husker ikke hvordan hun så ut sist jeg så henne, og fordi d ikke bryr meg!!! Jeg ser jo ikke på vekta hennes men mennesket .. Trist at hun aldri kan la det gå.. Bli fornøyd og gla i seg selv. Synd at jeg aldri blir det selv (men jeg jojo slanker meg ikke)..

Jeg har et par venninner og som har et par kilo for mye. Det driter jeg jo i -de er verdens fineste mennesker? Er ikke vennene mine pga vekta !!!

Anonymous poster hash: fcf1e...c2d

Skrevet

Skam deg! Det du gjør er å trakke på de som har en fæl sykdom.

Tror du at de som har bulimi synes det er veldig greit? At der fikset selvbildet deres eller gjorde dem lykkelig? Da er du virkelig enkel.

Anonymous poster hash: 50989...a15

Skrevet

Går det virkelig an å si noe så dumt?? Bulimi er en sykdom, ikke noe man velger å få! Tror du alvorlig syke mennesker våkner og tenker- nei guuuud nå er jeg feit! Fra i dag skal jeg få anorexi/bulimi?? Les litt da, leeeees. Bulimi er heller ikke typisk vektkontroll sykdom heller hvis man kan kalle det det. Det er ofte alvorlige traumer som ligger til grunn

Anonymous poster hash: 7078b...50b

Skrevet

Feitere enn feitest ja. Virkelig? Hva er jeg da? 160 cm høy og veier 80 kg. Og vet du hva jeg har hatt bulimi, jeg hadde det heldigvis ikke i alvorlig grad. Bare overspiste og kastet opp ca 2 ganger i uka, men gjorde det i mange år. Etter jeg fikk barn nr. 2 klarte jeg og slutte. Men jeg har ikke klart å slutte med overspisingen. Så da legger man på seg. Så får du bulimi, så kan du både bli feitere, få stygge tenner og ødelagt kropp.

Anonymous poster hash: 76e5b...536
Skrevet

Anonymous poster hash: b0777...0fb [/quote

Hvordan kroppen er ødelagt?

Ja, hva er ikke ødelagt etter over tjue år med bulimi..

-store syreskader på tennene

-benskjørhet

-magesår

-kroniske sure oppstøt

-dårlig forbrenning

-psykiske problemer

Det er et helvete jeg ikke under min værste fiende

Skrevet

Anonymous poster hash: b0777...0fb [/quote

Hvordan kroppen er ødelagt?

Ja, hva er ikke ødelagt etter over tjue år med bulimi..

-store syreskader på tennene

-benskjørhet

-magesår

-kroniske sure oppstøt

-dårlig forbrenning

-psykiske problemer

Det er et helvete jeg ikke under min værste fiende

Vil også føye til hvordan termostaten i kroppen blir helt rar.

Når jeg anstrenger meg litt kan jeg plutselig få hetetokter eller begynne å svett voldsomt. Hvis jeg blir litt kald kan jeg komme så til de grader i frysing at jeg hakket tenner ukontrollert og det tar mange timer før jeg får igjen varmen. Dovner bort i hender og føtter.

Anonymous poster hash: 4340e...d20

Skrevet

Du har kun noen få kg ekstra og ikke så mye at det er helseskadelig engang - så vurderer du å gjøre deg selv svært syk for å gå ned i vekt..... Jeg tror nok ikke du har tenkt så veldig nøye gjennom dette og hvordan du risikerer å ødelegge livet ditt i flere år fremover.

Jeg tror ikke problemet er de ekstra kiloene, men selvbildet ditt.  Å være glad i seg selv og tilfreds med livet er faktisk fullt mulig selv om man ikke ser perfekt ut. Du kan selvfølgelig velge å fokusere på alt som er feil og galt ved deg selv, men hvorfor?

Verdien din som menneske henger ikke sammen med hvor mange kg du veier,  hvor vakker du er eller hva du presterer.

Skrevet

Spiseforstyrrelse er livsfarlig. Du ødelegger kroppen, og kan faktisk risikere hjertestans, ikke nødvendigvis pga undervekt, men pga for lave nivåer av kalium. Også vil jeg si "fy!" til deg som sitter å ønsker deg noe som så mange sliter med og gjerne vil ut av. Det er rett og slett stygt gjort!

Det blir nesten som om jeg skulle sagt at jeg ønsker meg kreft, så jeg kan få cellegift og bli tynn.. Tror du de med kreft villa sagt at det var en god ide, kjør på? Neppe...

Anonymous poster hash: 206c7...9b1
Skrevet

Det er et hån mot dersom faktisk sliter med denne sykdommen/ tilstanden.

En av mine nærmeste venner har en datter som nå er nede i 35 kilo... Er det det som er målet ditt?

Råtne tenner, ødelagt kropp,

River familien fra hverandre, alt av familiemåltider er ødelagt, fester og sammenkomster.

Alt dreier seg om å få jenta frisk, yngre søsken sliter,

Blir helt dårlig av å lese sånn piss som du lirer av deg.

Og en ting til .... Du veier ca 8 kg mer enn meg, du er 4 cm høyere.

Og jeg er langt i fra feit,

Kom deg opp av sofaen og gå en tur og beveg deg mer enn du spiser.

Ikke sitt og ønske deg en potensiell dødelig sykdom.

Skrevet

Kjør på!

Men si fra il barnevernet ført da, for barna dine fortjener ikke å ha en mor som kaster opp, har et usunt forhold til mat og som er sur, sliten og trøtt. 

Og ja... barn får med seg slike ting.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 49267...98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...