Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Jeg lekker urin!! Jeg prøver å gjøre øvelser, men det har hvertfall ingen umiddelbar virkning. Leste et sted at forstoppelse forverrer problemet, og jeg har vært veldig hard i magen i mange uker. Noen som har noen form for erfaring? Føler meg skikkelig ille og er redd for at det skal lukte. Anonymous poster hash: 1f51d...4cd
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Jeg har ikke noen råd. For jeg lurer på det samme. Jeg lekker bare om jeg har hostet en del over litt tid. Og om jeg kaster opp. Nå har jeg hoste og da husker jeg og gjøre knipeøvelsene. Men føler heller ikke at det er til store hjelpen. Anonymous poster hash: 1d26f...15e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Så godt å høre at det er flere... Jeg også "tisser"på meg dersom jeg kaster opp eller hoster veldig mye! Har dere født før? Før jeg ble gravid nå igjen klarte jeg jo å stoppe midt i tissingen men ikke nå lenger. Er redd dette påvirker når fødselen setter i gang. ? Ellers lekker jeg ikke urin men er ikke mye som skal til akkurat. Er det ikke slik at alle muskler blir slappere under graviditeten? Anonymous poster hash: b214a...1ff
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Kan du ikke bruke tena lady (er som bind tror jeg) men beregnet for urin... Går nok over etter fødselen Anonymous poster hash: b214a...1ff
famo89 Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Eg spurte legen og jordmor.. sliter med at når eg går på do så klarer eg kje å tømme blæra.. legen sa det var på grunn av at babyen ligger å presser på blæra så den ikkje blir heilt tømt.. Spurte jordmor kva eg kunne jer.. hu sa at eg skulle prøve å gå på do ein halvtime etter måltid og sitte ei stund.. prøve å bruke ying som hjelper, sånn som ha springen på.. eg føler eg må tisse heile tida og leker av og til.. tena lady truseinnlegg virkar for meg.. skjuler eventuell lukt.. eg føler at det hjelper å drikke masse vatn, for virker så eg klarer å tømme meg bedre og leker mindre etterpå dersom blæra er ganske full :-P hjelper jo og på lukta på urinen..
Leirha Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Har dessverre ingen råd for ikke å lekke.Men jeg anbefaler deg å bruke truseinnlegg. Regner med det ikke er store mengder du lekker, så da holder det med truseinnlegg.Er selv bestis med truseinnlegg etter fjerde fødsel. Har etter det bare delvis kontroll på blæra og holdt på med utredning for inkontinens før jeg ble gravid.Regner med det ikke bedres gjennom svangerskap og forestående fødsel.Men, sånn er det blitt.Skal tilbake til urolog til høsten for å se om jeg skal operere eller trene opp mer...My ass, hjelper ikke litt enngang når dte er kommet så langt.Nytter ikke å knipe når du ikke kjenner om du kniper eller ikke...
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har siden fødsel i 2007 hatt litt lekkasje, verst når jeg er litt overvektig. Nå når jeg er overvektig og gravid tisser jeg meg ut flere ganger om dagen ved feks at jeg nyser, hoster, ler osv. I tilegg lekker jeg hele dagen bare sånn uten videre. Jeg har ingen råd å gi, men du vet iallefall at du ikke er alene ! Jeg syntes det var pinlig før fordi iblandt kunne man kjenne at det luktet litt, så jeg bare bestemte meg for å være ærlig med de nærmeste i tilfelle de kjente det. Blitt veldig ivrig bruker av truseinnlegg fra Tena lady nå. Vet i allefall at man kan få operert det om det fortsetter når du ikke er gravid lenger. Men du skal se det som oftest går over når babyvekten er ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå