carpediem22 Skrevet 26. januar 2015 #1 Del Skrevet 26. januar 2015 Hei! Jeg hadde mensen sist (som jeg husker) 6nov 14. og har ikke hatt det siden.Akuratt begynt på p-piller også. Nå har jeg tatt tre tester som alle viser positiv!!!!! Så utrolig uventet og ikke planlagt!! Men for en gladnyhet!! :-) Har fått legetime imorgen. Lurer på prosessen fremover? Med ultralyd og legeundersøkelser osv.... jeg har ikke peiling på noe!! I og med at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei heller.. får jeg vite det hos legen så tidlig som imorgen?? Symtomer er stikkninger i magen...mest venstre side. Håper på svar!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144195347-gravid-prosessen-fremover/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Del Skrevet 26. januar 2015 Legen vil regne ut termin basert på siste mens, men denne trenger ikke stemme på deg siden du har gått på p piller, men det vil uansett være en midlertidig termin fram mot ordinær ultralyd i uke 18. Da vil de se hvor langt du er på vei siden fostrene er stort sett på samme størrelse i den uken. Når du er kommet til uke 12 er det en del blodprøver som taes, de kan ikke taes før. Du vil få et skjema som dere fyller ut som du skal ha med på hver kontroll. Du må selv ta kontakt med jordmor der du bor om du ønsker oppfølgning av en. Om du fikk mensen 6. nov og dette stemmer i forhold til mensterminen din så er det enda en liten uke til du er i uke 12 og disse blodprøvene som bekrefter svangerskapet, er ikke sikker på hva det er, men ikke alt vises på blodprøvene før da iallefall. Så du blir sikkert bedt om å komme tilbake neste uke for å ta disse blodprøvene. Du får med et skjema med hvilke tester de tar som du også skal ta med til de som utfører blodprøvene. Der avgir du også en urinprøve om du ikke har med deg en. Lykke til da Termin rundt 15. august sikkert du da Anonymous poster hash: a4895...725 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144195347-gravid-prosessen-fremover/#findComment-146973454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå