Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Tenker på f.eks: -Barnehagebetaling -Kjøp av ytterklær -Skattefradrag ssom enslig forsørger osv... Anonymous poster hash: f8107...f2a
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Ingen av dere er enslige forsørgere og dere må dele på utgiftene som kommer med barnet. Det er kun dersom den ene tjener betydelig mer enn den andre at den som tjener minst kan søke om barnebidrag. Anonymous poster hash: 20f98...a67
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Dere har krav på en ekstra barnetrygd som dere skal dele mellom dere. Den som tjener minst kan søke om bidrag fra den som tjener mest De fleste som har barna 50/50 registrerer et barn hos hver av seg og får begge særfradrag som enslig forsørger. Dere burde skrive en avtale om at dere har barna 50/50 og registrere den hos folkeregisteret. Barnehageregningen deler dere på to, betaler annenhver gang, annenhvert år eller hva dere blir enige om. Ytterklær o.l. er det vanlig å ha dobbelt av, pappa har det han trenger til barnet hos seg og mamma har det hun trenger hos seg. Noen drar en diger bag fra hjem til hjem annenhver uke, men de fleste velger å ha dobbelt opp. Anonymous poster hash: 368b1...864
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Går det an å få bhg regning delt i to, eller er den som har den i sitt navn bare nødt til å stole på at den andre betaler? Anonymous poster hash: 41823...db6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Går det an å få bhg regning delt i to, eller er den som har den i sitt navn bare nødt til å stole på at den andre betaler? Anonymous poster hash: 41823...db6 For å nevne det viktigste med 50/50 deling : SAMARBEID! Ellers blir det her en svært dårlig løsning. Og da deler dere den regninga. Jeg overfører halvparten fast til bf hver mnd så betaler han .. Anonymous poster hash: 6d716...f24
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Går det an å få bhg regning delt i to, eller er den som har den i sitt navn bare nødt til å stole på at den andre betaler? Anonymous poster hash: 41823...db6 For å nevne det viktigste med 50/50 deling : SAMARBEID! Ellers blir det her en svært dårlig løsning. Og da deler dere den regninga. Jeg overfører halvparten fast til bf hver mnd så betaler han .. Anonymous poster hash: 6d716...f24 Eller dere regner ut hva den som tjener mest skal betale i bidrag også trekker dere bare halve barnehageregningen fra bidragssummen. Anonymous poster hash: 368b1...864
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Går det an å få bhg regning delt i to, eller er den som har den i sitt navn bare nødt til å stole på at den andre betaler? Anonymous poster hash: 41823...db6 For å nevne det viktigste med 50/50 deling : SAMARBEID! Ellers blir det her en svært dårlig løsning. Og da deler dere den regninga. Jeg overfører halvparten fast til bf hver mnd så betaler han .. Anonymous poster hash: 6d716...f24 Jeg er ikke HI og er sammen med mitt barns far, jeg var bare nysgjerrig. Mannen min er nemlig elendig på regninger, så det er det jeg som tar meg av, men det kan jeg jo ikke om vi skulle gå fra hverandre en dag. På den annen side, om han fikk regning på halvparten i sitt navn og ikke betalte, så ville vi vel likevel mistet hele plassen... er nok best vi holder sammen. Anonymous poster hash: 41823...db6
Gemini77 Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Med denne ordningen så må man samarbeide veldig godt. Å dele barnehageregningen i to burde da ikke være nødvendig. Eksen og jeg har barna 50-50. Ingen barnebidrag. Vi har satt opp en felles konto som vi setter inn lit beløp på hver mnd. Denne kontoen disponerer begge i nettbanken og vi betaler SFO og aktiviteter fra denne kontoen. Alt annet barna trenger hjemme tar vi selv. Vi er gode venner og prate flere ganger i uka. Hadde ikke gått med 50-50 om vi ikke var venner og bodde i nærheten av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Med denne ordningen så må man samarbeide veldig godt. Å dele barnehageregningen i to burde da ikke være nødvendig. Eksen og jeg har barna 50-50. Ingen barnebidrag. Vi har satt opp en felles konto som vi setter inn lit beløp på hver mnd. Denne kontoen disponerer begge i nettbanken og vi betaler SFO og aktiviteter fra denne kontoen. Alt annet barna trenger hjemme tar vi selv. Vi er gode venner og prate flere ganger i uka. Hadde ikke gått med 50-50 om vi ikke var venner og bodde i nærheten av hverandre. Spørsmålet mitt var om det var mulig, ikke om det er nødvendig. Se for øvrig forklaring over. At han er elendig med penger betyr ikke nødvendigvis at man samarbeider dårlig. Anonymous poster hash: 41823...db6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Dere har krav på en ekstra barnetrygd som dere skal dele mellom dere. Den som tjener minst kan søke om bidrag fra den som tjener mest De fleste som har barna 50/50 registrerer et barn hos hver av seg og får begge særfradrag som enslig forsørger. Dere burde skrive en avtale om at dere har barna 50/50 og registrere den hos folkeregisteret. Barnehageregningen deler dere på to, betaler annenhver gang, annenhvert år eller hva dere blir enige om. Ytterklær o.l. er det vanlig å ha dobbelt av, pappa har det han trenger til barnet hos seg og mamma har det hun trenger hos seg. Noen drar en diger bag fra hjem til hjem annenhver uke, men de fleste velger å ha dobbelt opp. Anonymous poster hash: 368b1...864 De får ikke en ekstra barnetrygd når de har 50/50, men må dele den ene. Anonymous poster hash: 3b056...d92
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #11 Skrevet 26. januar 2015 Det stemmer ikke uten videre det dere sier om at den som tjener vesentlig mer skal betale bidrag. Det gjelder kun hvis det er avtalt delt bosted etter barneloven§ 36. Og 50/50 er ikke uten videre delt bosted. Ved delt bosted kan den som tjener mest bli bidragspliktig. Dersom det er slik at barnet bor hos den ene og har 50 % samvær med den andre, er det den barnet bor hos som kan være bidragsmottaker. Anonymous poster hash: e3f01...bba
Gemini77 Skrevet 26. januar 2015 #12 Skrevet 26. januar 2015 Med denne ordningen så må man samarbeide veldig godt. Å dele barnehageregningen i to burde da ikke være nødvendig. Eksen og jeg har barna 50-50. Ingen barnebidrag. Vi har satt opp en felles konto som vi setter inn lit beløp på hver mnd. Denne kontoen disponerer begge i nettbanken og vi betaler SFO og aktiviteter fra denne kontoen. Alt annet barna trenger hjemme tar vi selv. Vi er gode venner og prate flere ganger i uka. Hadde ikke gått med 50-50 om vi ikke var venner og bodde i nærheten av hverandre. Spørsmålet mitt var om det var mulig, ikke om det er nødvendig. Se for øvrig forklaring over. At han er elendig med penger betyr ikke nødvendigvis at man samarbeider dårlig. Anonymous poster hash: 41823...db6 Jeg leste ikke ditt svar lenger ned før jeg ga mitt svar. Du spør uansett etter rettigheter og plikter. Delt barnehageregning er vel ikke en rettighet man har. Du får høre med barnehagen om du kan da men vil tro de ikke er så positive til det. Letteste er å lage en felles konto dere begge setter inn penger på og så betaler du regningene fra den kontoen. Hvis han er elendig med penger så blir det vel ikke bedre med delt barnehageregning? Da blir halve regningen ikke betalt?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #13 Skrevet 26. januar 2015 Dere har krav på en ekstra barnetrygd som dere skal dele mellom dere. Den som tjener minst kan søke om bidrag fra den som tjener mest De fleste som har barna 50/50 registrerer et barn hos hver av seg og får begge særfradrag som enslig forsørger. Dere burde skrive en avtale om at dere har barna 50/50 og registrere den hos folkeregisteret. Barnehageregningen deler dere på to, betaler annenhver gang, annenhvert år eller hva dere blir enige om. Ytterklær o.l. er det vanlig å ha dobbelt av, pappa har det han trenger til barnet hos seg og mamma har det hun trenger hos seg. Noen drar en diger bag fra hjem til hjem annenhver uke, men de fleste velger å ha dobbelt opp. Anonymous poster hash: 368b1...864 De får ikke en ekstra barnetrygd når de har 50/50, men må dele den ene. Anonymous poster hash: 3b056...d92 Vi har hver vår "hele" barnetrygd Anonymous poster hash: 0745c...476
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #14 Skrevet 27. januar 2015 Dere har krav på en ekstra barnetrygd som dere skal dele mellom dere. Den som tjener minst kan søke om bidrag fra den som tjener mest De fleste som har barna 50/50 registrerer et barn hos hver av seg og får begge særfradrag som enslig forsørger. Dere burde skrive en avtale om at dere har barna 50/50 og registrere den hos folkeregisteret. Barnehageregningen deler dere på to, betaler annenhver gang, annenhvert år eller hva dere blir enige om. Ytterklær o.l. er det vanlig å ha dobbelt av, pappa har det han trenger til barnet hos seg og mamma har det hun trenger hos seg. Noen drar en diger bag fra hjem til hjem annenhver uke, men de fleste velger å ha dobbelt opp. Anonymous poster hash: 368b1...864 De får ikke en ekstra barnetrygd når de har 50/50, men må dele den ene. Anonymous poster hash: 3b056...d92 Vi har hver vår "hele" barnetrygd Anonymous poster hash: 0745c...476 Ja hvis begge foreldre er single etterpå kan begge få hver sin "hele".. DVs en ekstra delt på to ja! Men får en samboer eller flere barn faller denne bort og den foreleseren som får dette vil få "halv" barnetrygd -altså ikke utvidet.. Gikk glipp av dette i 3 år for vi visste ikke vi hadde krav på det . Hadde jo vært nesten en 1000lapp ekstra til ungen hver mnd i tre år -og de fikk vi aldri tilbakebetalt så det må dere ordne ! Anonymous poster hash: 6d716...f24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå