Gå til innhold

Tilbake etter noen år. Med ny partner! Andre?

Anbefalte innlegg

Det var rart å logge inn her, gitt! Minst 4 år siden sist jeg var her inne.

Etter et 10 år langt forhold, tok det slutt for 3 år siden. Jeg har nå ny mann og vi har vært samboere nå i 2 år:-) Livet er så mye bedre på alle mulige måter, og jeg prøver å tenke at det kanskje var en mening med at det ikke ble barn sist gang jeg forsøkte.

Fra 2008-2012 var jeg ( vi) gjennom 4 ordinære IVF forsøk og 5 fryseforsøk- uten hell. Kun en gang det ble en svak positiv test, som ikke ble noen ting.

Det er med litt nervøsistet jeg nå setter i gang i gjen. Mannen min har et barn fra før, og jeg kjenner meg veldig heldig som får være stemor for han.

Jeg er redd for at jeg skal begyne å bli "lei meg igjen". På en måte så trodde jeg at jeg ikke skulle forsøke mer. At jeg hadde slått meg til ro med ikke å ha bilogiske barn. Men så har jeg jo lyst til å prøve!

Sist gang jeg var gjennom dette, betydde det ALT for meg. Jeg var veldig lei meg hver gang det ikke gikk,og hele verden handlet om dette. Kanskje det kan gå bedre nå, i alle fall psykologisk, siden jeg ikke er så "overgira" lenger? Ikke misforstå- jeg har virkelig lyst på et barn sammen med samboeren min- men jeg kjenner at det ikke lenger er "krise" om det ikke går.

Dette innlegget blir mest for min egen del, ser jeg nå. Men jeg ser frem til å følge litt med her inne igjen. Vi skal ha samtale på Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet, nå om få uker.

Andre som er i startfasen, kanskje for andre gang- slik som meg?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...