Gå til innhold

Gått ned 4 kg på en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men nå har jeg sluppet opp for middagsideer, og holder på å miste inspirasjon. Vil fortsette, men hva er godt på lavkarbo?

Anonymous poster hash: 414a3...3f1

Skrevet

Hva har du spist da?

Anonymous poster hash: c859e...c7c

Skrevet

Oi! Det var mye! Trodde jeg var flink som hadde gått ned 1,6 kg på en uke, men jeg er langtifra så flink som deg, ser jeg. :-)

Anonymous poster hash: 4b795...107

Skrevet

Har litt lyst å prøve lavkarbo, men ikke kun egg og bacon liksom.. Kan man gå ned i vekt med lavkarbo, om man spiser moderat og veldige grove karbohydrater?

Men at man kutter ut potet, brød, pasta og ris. Men kanskje et knekkebrød til frokost? 😁

Anonymous poster hash: 09e76...7b2

Skrevet

Ja, man går ned på lavkarbo, og så er det jo et kosthold som er veldig mye enklere å holde på sikt enn den mer ekstreme varianten. Har selv gått ned fra 75 til 65 kg etter et halvt år på lavkarbo (172 høy). Føler ikke at jeg har levd på diett.

Anonymous poster hash: b5466...218
Skrevet

Lavkarbo/grovkarbo, skulle det være. #5

Anonymous poster hash: b5466...218
Skrevet

Hva har du spist da?

Til middag har jeg spist

- thaisuppe (kylling, grønnsaker, curry paste, kokosmelk)

-biff med baconasparges, champignonsaus, stekt tomat, tsatziki

- kyllingfilet med blomkålmos og salat

- cæsarsalat

- hvit pizza med lavkarbobunn

- indrefilet av svin med fetaost og basilikum

Og en dag var jeg bedt bort.

Andre forslag?

Hi

Skrevet

Oi! Det var mye! Trodde jeg var flink som hadde gått ned 1,6 kg på en uke, men jeg er langtifra så flink som deg, ser jeg. :-)

Anonymous poster hash: 4b795...107

Du har sikkert vært kjempeflink! Jeg hadde jo 16 kg som skulle av, da går det fort i starten.

Blir motivert sv vektnedgangen, men blir så utrolig lei av den evige "hva skal vi ha til middag".

Hi

Skrevet

I dag lager jeg meg tomatsuppe fra bånn. :) Og bruker pasta fra Eurodiett.no, med et egg og litt bacon på toppen :)

I morgen blir lasagne og restene av deg bruker jeg dagen etter og stekes opp i pannen med litt tzaisiki ( russisk Yougurt) med bearnaise.

Skrevet

Har litt lyst å prøve lavkarbo, men ikke kun egg og bacon liksom.. Kan man gå ned i vekt med lavkarbo, om man spiser moderat og veldige grove karbohydrater?

Men at man kutter ut potet, brød, pasta og ris. Men kanskje et knekkebrød til frokost? 😁

Anonymous poster hash: 09e76...7b2

Skulle jo tro det. Selv har jeg spist en halv gulrotkake i løpet av helgen, av den "sunnere kakemix"-typen. Der var det 20g karbohydrater pr 100g kake (og så glasuren i tillegg). Er totalen som har noe å si.

Ja, det er en ypperlig måte å gå ned i vekt på, men jeg sliter veldig med å komme på middager. Spesielt siden jeg ikke blir sulten lenger.

Hi

Skrevet

I dag lager jeg meg tomatsuppe fra bånn. :) Og bruker pasta fra Eurodiett.no, med et egg og litt bacon på toppen :)

I morgen blir lasagne og restene av deg bruker jeg dagen etter og stekes opp i pannen med litt tzaisiki ( russisk Yougurt) med bearnaise.

Tzatsiki = russisk yoghurt?? Den var god.

Anonymous poster hash: f11f7...d04

Skrevet

Takk for tips! Hvordan lager du lasagne?

Hi

Skrevet

Tzatsiki = russisk yoghurt?? Den var god.

Anonymous poster hash: f11f7...d04

Ja, lager den på russisk yogurt :) Lite karbo i.

Skrevet (endret)

Hi

Lager den den squash, cottage chese, karbonadedeig, tomatpurè. Siden squashen har en tendens til å avgi væske, så tar jeg den en runde i stekeovnen på varmluft. Ferdig oppskåret så klart. Legger lagvis i form - karbonadedeig, squasj, cottagecheese og til slutt ost på toppen. Bruker Norwegia som jeg rasper opp selv, siden ferdigosten har mye karbo i seg.

Endret av Gjest
Skrevet

Hi

Lager den den squash, cottage chese, karbonadedeig, tomatpurè. Siden squashen har en tendens til å avgi væske, så tar jeg den en runde i stekeovnen på varmluft. Ferdig oppskåret så klart. Legger lagvis i form - karbonadedeig, squasj, cottagecheese og til slutt ost på toppen. Bruker Norwegia som jeg rasper opp selv, siden ferdigosten har mye karbo i seg.

Høres godt ut! Hvor mange squash til en pk karbonadedeig? Og legger du bare tomatpure mellom lagene, eller har du det i karbonadedeigen når du steker, sammen med krydder? 

Hi

Skrevet

Skal også begynne på lavkarbo. I morgen 😜

Middager:

Blomkålsuppe

Kylling med fløtesaus og kål

Tacogryte

Laks med blomkål og brokkoligrateng

Ommelett

Biff med fløtesaus eller bernaise og blomkålmos

Mitt problem med lavkarbo er at det tar tid å lage maten og alt må lages fra bunn av😜

Og at jeg blir fort lei.

Skrevet

Hi

Høres godt ut! Hvor mange squash til en pk karbonadedeig? Og legger du bare tomatpure mellom lagene, eller har du det i karbonadedeigen når du steker, sammen med krydder? 

Hi

Blander tomatpure i karbonadedeigen :) Gå inn på bloggen til fotballfrue. Hele oppskriften og fremgangsmåten står der :)

Skrevet

Grønn ertesuppe:

Fres litt hvitløk, tørket timian og sjalottløk i smør.

Ha i 1 1/2 pose frosne selskapserter og 1,2 liter vann+fond. Kok opp og kjør jevnt i stavmixer. Spe med litt matfløte, smak til ned salt og pepper. Serveres med sprøstekt spekeskinke eller bacon.

Hjemmelaget sashimi:

Kutt opp salmalaks i passe biter og legg utover serveringsfat. Smak til sojasaus med wasabi og drypp dette over fisken. Strø over sjenerøst med finhakket bladpersille (eller koriander hvis du liker der). Topp med ristede sesamfrø.

Grillet ørret med agurksalat, asparges, råreven gulrot og hollandaise.

Pannestekte kyllingfilet med ovnsbakte rotgrønnsaker (rødbet, gulrot og søtpotet) med rødvinssaus.

Biff tartar på lavkarbobrød. Servert med sylteagurk, rødbeter, rødløk og kapers.

Gratinert hode av blomkål: legg blomkål i saltet vann en time. Ta hodet opp og la det renne av. Legges i smurt ildfast form. Lag hvit saus. Hell over saus og strø over revet ost. Gratineres i ovnen til gyllen. Serveres meg grønn salat og sprøstekt bacon.

Hjemmelaget blomkål og broccolisuppe.

Kjøttkaker i brun saus ned stuet grønnkål og råkost.

Skrevet

Tusen takk for alle de gode forslagene! Det ble lasagne i går, googlet oppskrift før jeg så svaret her inne. Den ble god :)

I dag skal jeg lage liste over middager for flere dager, og så handle til det. Blir nok lettere da. Så kom gjerne med flere forslag :)

Hi

Skrevet

Du har nok mistet mye vann. Man mister ikke 4 kilo fett på en uke.

Anonymous poster hash: ce4e4...eda
Skrevet

Hi har vel heller ikke påstått at hun har mistet 4 kg fett..

Anonymous poster hash: 6d678...ea9

Skrevet

Hi har vel heller ikke påstått at hun har mistet 4 kg fett..

Anonymous poster hash: 6d678...ea9

Hehe, nettopp! Og hvis det gleder deg første anonym, så har det stagnert litt nå.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...