Gå til innhold

Noen som har hatt hudkreft eller kjennskap til det (bassilom, ikke føflekk) Kan det se slik ut *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mye i solen i min ungdom og blitt brent mange ganger. Angrer selvfølgelig på det nå når alderen begynner å vise på huden. På halsen har jeg hatt et parti med hud som er litt mørkere spesielt om sommeren men også resten av året. Det er akkurat som det er litt ømt og huden blir litt skjellete hvis dere skjønner hva jeg mener. Det er ikke død hud som kan skrubbes bort. Har hatt det i flere år når jeg tenker meg om men ikke før i det siste jeg har lagt mer merke til det. Leste på nettet nå i helgen og ser at det har mye til felles med den "snille" varianten av hudkreft som bassilom er. Skal selvfølgelig ringe om legetime i morgen men hadde satt pris på om det er noen som har erfaring eller generelt peiling på tema.

Anonymous poster hash: 2a470...62b

post-42-137489_thumb.jpg

Fortsetter under...

Skrevet

Synes bare huden din så betent ut.., hvis du har hudkreft så har iaf jeg det 😳

Anonymous poster hash: d9bd1...d33

Skrevet

Betent? Hvordan mener du?

Skrevet

Jeg har hatt basaliom. Lignet ikke bildet ditt. Så ut som en blanding av et arr og en kvise.

Anonymous poster hash: d38b1...979

Skrevet

Ok, leste at noen kunne være helt flate og overfladisk pigmentering med litt flassing så derfor jeg ble bekymret. Har hatt dette så lenge nå så hva kan det ellers være tro.

Skrevet

Ta en tur innom legen. Raskt å fjerne og du får svar kjapt. Jeg var til hudspesialist :)

Anonymous poster hash: d38b1...979

Annonse

Skrevet

Syns det så ut som pigmentflekk eller tørr hud jeg..

Skrevet

Jeg syns det så mer ut som soleksem. Men du bør uansett sjekke deg hos en hudlege. Hudkreft er ikke til å spøke med.

Anonymous poster hash: 4142e...b70
Skrevet

Men pass på å be om time til å sjekke basaliom og ikke bassilom:-)

Anonymous poster hash: e02f3...633
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Ikke typisk utseende for basaliom, men om du er usikker så hør med legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...