Gå til innhold

Noen som lager fotobøker her?

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips :)

Lager du et album for hvert år?

Eller hvordan deler du inn?

Fargebilder/svart hvitt?

Tekst/ ikke tekst?

Hvor mange Bilder pr side?

Mykt eller hardt cover?

Innser at jeg har såååå mange bilder, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de  :huh:

Anonymous poster hash: c2f8b...b5a
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144195164-noen-som-lager-fotob%C3%B8ker-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager et for hvert år og deler inn i kronologisk rekkefølge. Jeg holder det enkelt med sorte sider og tynn hvit kant/ramme rundt bildene og hvit skrift (skriver kun månedsnavnene). Noen år har det blitt så mange bilder at jeg må dele det inn i to album. Kjøper kun hardcover og det dyreste fotopapiret (det er verdt det!).

Anbefaler Cewe fotobok, de har uendelige designmuligheter.

Bilder per side varierer jeg, har jeg f.eks en bildeserie med litt dårlig kvalitets mobilbilder så kan jeg ha 12 bilder på en side, mens et skikkelig bra bilde tatt med speilrefleks fortjener en hel side :)

Hele familien koser seg med fotobøkene så jeg kan absolutt anbefale det!!

Anonymous poster hash: 082cf...db8

Lager et for hvert år og deler inn i kronologisk rekkefølge. Jeg holder det enkelt med sorte sider og tynn hvit kant/ramme rundt bildene og hvit skrift (skriver kun månedsnavnene). Noen år har det blitt så mange bilder at jeg må dele det inn i to album. Kjøper kun hardcover og det dyreste fotopapiret (det er verdt det!).

Anbefaler Cewe fotobok, de har uendelige designmuligheter.

Bilder per side varierer jeg, har jeg f.eks en bildeserie med litt dårlig kvalitets mobilbilder så kan jeg ha 12 bilder på en side, mens et skikkelig bra bilde tatt med speilrefleks fortjener en hel side :)

Hele familien koser seg med fotobøkene så jeg kan absolutt anbefale det!!

Anonymous poster hash: 082cf...db8

Hva har du på forsiden da?

Bestemmer du sideantall selv, eller velger ferdig?

Hvor mange sider har du på et år? Putter du spesielle anlesninget/ferier inn i samme album?

Anonymous poster hash: c2f8b...b5a

Dette hørtes skikkelig koselig ut! :) Nå er mini snart 2 år, så det er ikke for sent å starte. Ble skikkelig inspirert! :D Har en hel masse bilder jeg vil få fremkalt, men vil ikke at de bare skal bli liggende i en konvolutt, og vi har ikke plass til alle på veggen :P 

Jeg bruker FotoKnudsen og lager en bok for hvert år.

Velg hardt omslag og du kan legge til sider etter hvert so du trenger det. Noen bøker blir tykkere en andre, dette varierer naturlig. Du kan velge om du vil at FotoKnudsen skal designe sidene for deg, eller du trykker design selv. Anbefaler det siste, da har du uante muligheter.

Første året ble det jo over 1000 bilder. Så her delte jeg opp i fire.

0-3 mnder, 3-6 mnder, 6-9 mnder og 9-12 mnder. Deretter har jeg hatt en bok hvert år.

Legger inn både ferier og bursdager i desse bøkene.

Jeg kommer heller aldri til å fremkalle et eneste bilde igjen. ;)

Annonse

Jeg bruker FotoKnudsen og lager en bok for hvert år.

Velg hardt omslag og du kan legge til sider etter hvert so du trenger det. Noen bøker blir tykkere en andre, dette varierer naturlig. Du kan velge om du vil at FotoKnudsen skal designe sidene for deg, eller du trykker design selv. Anbefaler det siste, da har du uante muligheter.

Første året ble det jo over 1000 bilder. Så her delte jeg opp i fire.

0-3 mnder, 3-6 mnder, 6-9 mnder og 9-12 mnder. Deretter har jeg hatt en bok hvert år.

Legger inn både ferier og bursdager i desse bøkene.

Jeg kommer heller aldri til å fremkalle et eneste bilde igjen. ;)

Det samme gjorde jeg det første året, men jeg delte det i to (litt over 200 sider til sammen) :) 

Anonymous poster hash: 9d798...02b

Bruker også Cewe, toppers! :)

Bruker å lage fra reisene vi er på :)

Bruker hardt cover, da d vil holde seg best over lang tid. Og jeg bruker A4-str, for jeg liker d best.

Bruker en god del tekst. Bruker også å planlegge et par tomme sider (med farge) til å lime inn billetter o.l.

Har fire barn! Er fortsatt ikke ferdig med babybøkene til de tre eldste (20,17 & 12), mens til yngste (4) lagde jeg babyfotobok.

Samlet bildene jeg ville bruke mnd for mnd i en "babybok"-mappe på dataen. Scannet UL-bilder, helsekortet og fødselsrapport o.l.

Så lagde jeg en fotobok som rommet alt fra hennes første år. Genistrek!!

Lek deg litt og prøv! D er enklere enn du tror ;)

Anonymous poster hash: bdf1a...79f

Nå kjente jeg at jeg ble inspirert til å lage en bok fra "før fødsel" også.

Og scanne UL-bildene, ha inni bilder av den voksende magen min og jeg tok til og med bilder av graviditetstesten(e) og det første plagget jeg kjøpte osv... ;)

En annen ting jeg har skrevet i fotobøkene er gullkorn som datteren min har kommet med. Siste side i hver bok er dedikert til dette. :)

Endret av *Nøtta*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...