Gå til innhold

Noen frisører her inne som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gått fra rødt til brunt men aner ikke hvordan det vil bli når jeg skal gjøre det hjemme. (Har veldig langt hår som sluker til seg farge så har rett og slett ikke råd til å farge det til frisør) fargen jeg brukte når jeg farget det rød var visst en permanent farge. Burde jeg kjøpe samme typen i brun da?

Anonymous poster hash: 73eed...a04

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Kommer helt ann på hvilken brunfarge du ønsker og hvilken rødfarge du har. tenk på det som å tegne med farger på ett hvitt ark. om du har rødt hår og farger over med brun vil det bli mye rødskjær. Ønsker du en veldig mørk brunfarge og håret ikke er vwldig rødt bli det kanskje bra. Alternativet om du er veldig rød og ønsker mindre rødskjær må du ta avfarging før du farger det brunt. Sikkert skrivefeil og dålig forklart, men er vanskelig å forklare når jeg ikke har sett på håtet ditt.

Anonymous poster hash: d9e2f...bd6

Skrevet

Du vil nok ende opp med en rødbrun farge om du ikke avfarger det først.

Om du ikke er så veldig rød (?) kan du bruke en askebrun farge ( typisk .1 farger, altså 6.1, 5.1 osv). Da får du bort mest mulig rødt, men ikke nødvenigvis alt ;)

Skrevet

Tusen takk for svar :) rødfargen er ikke knasj, den er rød/lilla. Ganske dyp!

Hvordan fungerer dette med avfarging da? Regner med dette er noe som må gjøres hos frisøren. Hvordan er prisen på avfarging i forhold til vanlig farging?

Uff som jeg angrer på at jeg farget det slikt :( håret har allerede kostet meg en formue, ikke er det fint heller! :P

Skrevet

De har en sak som fjerner hårfarge på Cubus. Det er ikke avfarging for den bleier ikke håret, men åpner skjellagene i hårståret slik at fargen skal forsvinne. Husker ikke hva den heter i farten. Jeg gjorde det og farget over med askeblond eller askebrun. Ble veldig fornøyd! Fikk bort det røde og har holdt det kaldt siden med sølvshampo og faktisk fått tilbake tilnærmet mitt naturlige hårfarge.

Anonymous poster hash: 3793e...c37

Annonse

Skrevet

Bleier håret ja, bleker!! 😂

Anonymous poster hash: 3793e...c37

Skrevet

Bleier

Takk for svar, men jeg vet ikke om jeg tar sjansen på å gjøre dette hjemme! Hjemme farging ender ofte katastrofalt, men noe må jeg jo gjøre! Evt avfarging hos frisør (spørs såklart på prisen) også farger jeg det selv hjemme. Ellers så må jeg vel bare peise på med svart eller noe.

Skrevet

Tenker du at brun fargen skal være mørkere enn du er rød?i såfall er det bare og kjøre på med vanlig brun.rødskjær er det i alle brune farger uansett.

Trnker du at håret skal bli lysere brunt så begynt og spar og gjør det hos frisør.for all del ikke begyn med avfarging hjemme på langt hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...