Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Jeg kjøpte pesto i en italiensk butikk. På glasset sto det at den hadde holdbarhet 3 uker etter åpning. Damen i butikken sa at hvis du fylte på litt olivenolje etter åpning, slik at hele overflaten hadde tynn hinne dekket med olje, ville det være tilnærmet ubegrenset holdbarhet. Stemmer dette? Jeg har et glass med sambal oelek (chili paste), på den står det minst holdbar til 06-2016. Det står ingenting om holdbarhet etter åpnet. Jeg har også en åpnet pakke med green curry paste. På den står det best før 01-2016. Det står ingen ting om holdbarhet etter åpnet. Hva tror/vet dere? Anonymous poster hash: 3c27a...b2c
Fandens Oldemor Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Sambal oelek og rød curry paste har jeg brukt lenge etter de ble åpnet. Var helt uforandret.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Fyll på med litt ekstra olje. Da holder det seg lenge i kjøleskapet. Tror du merker det hvis det blir dårlig. Anonymous poster hash: 119c5...5cd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Vet ikke. Går det an å fryse pesto? Vi fryser alle rester av det som kan fryses og som det ikke bare er bittelitt av. Anonymous poster hash: fe585...810
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Jeg bruker sånt helt til det mugger Forøvrig er det sant at du bør skrape bort alt fra kantene og legge litt olivenolje på toppen. Det er luften som gjør at det mugger. Anonymous poster hash: dc8b3...d00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå