Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut hvor mye gjeld/inkasso jeg har totalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan vet jeg om noe er foreldet?

Skal begynne å rydde i økonomien..

Regner med jeg har ca en halv mill i gjeld/regninger! Aner ikke hva jeg skal gjøre! Og jeg eiger ingenting jeg kan selge..

Anonymous poster hash: 87647...734

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpne alle brev, se hva som har samme faktura/saksnr og legg disse sammen. Ring kreditorene på mandag og forhandle om renter når du har sett hva du kan betale til hver enkelt.

Skrevet

Ta kontakt med kreditorer. Begynn å åpne posten din.

Anonymous poster hash: 38590...f60

Skrevet

Flott at du tar tak i problemet. Ring inkassoselskapene og undersøk hvilke saker du har på deg.

Anonymous poster hash: e700a...e32

Skrevet

Har kastet alle brevene..

Stoppes foreldingen dersom jeg ber om en oversikt over saker de forskjellige evt har på meg?

Skrevet

Sånt blir ikke foreldet. Synd, men sant. Ta tak!

Anonymous poster hash: e8197...0db

Skrevet

Nei, det er kun de du skylder penger som kan stoppe foreldelsesfristen.

Anonymous poster hash: e700a...e32

Skrevet

Logg deg inn på lindors sider og sismo.

Anonymous poster hash: 49e5b...05f

Skrevet

Mulig namsmannen også har en oversikt om det er gått til forliksrådet uten at du har møtt der.

Anonymous poster hash: 45bcf...fe0
Skrevet

Joda, foreldelsesfristen er på 3 eller 4år mener jeg..

Skrevet

Flott du tar tak! Er ikke all gjeld som blir foreldet men går over til overvåkning.

Vil anbefale deg å ta kontakt med økonomisk rådgiver i kommunen for hjelp. Dette er gratis. Men er ikke alltid kunnskapen hos disse er like bra.

Jeg tok kontakt med et firma som heter debitnor og fikk knallgod hjelp.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 5f23f...c59

Skrevet

Du har helt rett i at der er en foreldelsesfrist. Men, denne gjelder kun krav du ikke vet om. Og kasting av regninger er ikke en unnskyldning for ikke å vite om hvilken krav som ligger på deg.

Foreldelsesfristen gjelder kun krav du ikke har motatt og som du i utgangspunktet ikke har mulighet til å være klar over. Typen ekstra regning fra en håndtverker som ikke er opplyst om og som har blitt glemt...

Anonymous poster hash: 4d42c...ac3

Skrevet

Flott du tar tak! Er ikke all gjeld som blir foreldet men går over til overvåkning.

Vil anbefale deg å ta kontakt med økonomisk rådgiver i kommunen for hjelp. Dette er gratis. Men er ikke alltid kunnskapen hos disse er like bra.

Jeg tok kontakt med et firma som heter debitnor og fikk knallgod hjelp.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 5f23f...c59

Ja du bør faktisk -om du skal bruke penger på NOE- betale en privat aktør som er god og ala luksusfellen kan hjelpe deg med alt pluss veien videre uten at du trenger å kringkastes over hele landet..

Anonymous poster hash: b82bc...528

Skrevet

Det gjelder ikke regninger som er sendt og kastet.

Men supert at du tar tak. Har jobbet med inkassosaker og du får garantert godvilje når du tar kontakt og viser vilje til å ordne opp.

Lykke til :) Du vil føle deg mye bedre når du har fått unna den verste jobben.

Anonymous poster hash: daf83...ad9

Skrevet

Men supert at du tar tak. Har jobbet med inkassosaker og du får garantert godvilje når du tar kontakt og viser vilje til å ordne opp.

Lykke til :) Du vil føle deg mye bedre når du har fått unna den verste jobben.

Anonymous poster hash: daf83...ad9

Takk:) Men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det? Jeg har ca 20000 utbetalt, og 4 barn. Så ting er trangt nok allerede..

Skrevet

Sånt blir ikke foreldet. Synd, men sant. Ta tak!Anonymous poster hash: e8197...0db

Joda, foreldelsesfristen er på 3 eller 4år mener jeg..Anonymous poster hash: 87647...734

Lykke til :) Du vil føle deg mye bedre når du har fått unna den verste jobben. Anonymous poster hash: daf83...ad9

Takk:) Men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det? Jeg har ca 20000 utbetalt, og 4 barn. Så ting er trangt nok allerede..Anonymous poster hash: 87647...734

Eier du ikke hus heller?

20000 utbetalt er ikke mye. Hva jobber du med? Kan du jobbe mer og så kan faren ha mer omsorg for barna?

Anonymous poster hash: b7f49...5aa

Skrevet

Jeg har vært i samme uføre og det jeg gjorde var at jeg sendte mail til alle jeg visste og trodde jeg hadde gjeld hos. Så kontaktet jeg namsmannen og fikk en oversikt der.

Inngikk, per mail, avtaler med alle jeg skyldte penger. Turde ikke ringe :( Alle var imøtekommende og greie - de vil bare ha pengene sine igjen. Fikk istand avtaler, i alle sakene fikk jeg avtaler om å kun betale gjeld og ikke salær, og betalte på det. Ble kvitt alt etter noen år. Fy søren så godt det var! Husker enda den dagen jeg bare hadde tatt kontakt. Det var så deilig! Jeg hadde brutt en barriere og var på vei mot å gjøre opp for meg. Sov bedre den natta :)

Dagen jeg hadde betalt alt var en frihetsfølelse.

Du må bare sette i gang. Om du ikke klarer det alene så ta kontakt med NAV eller med kommunen for økonomisk rådgiving og veiledning. Mulig at banken din også kan hjelpe deg med å samle trådene.

Lykke til!!

Anonymous poster hash: 2ab3a...2e9
Skrevet

Sånt blir ikke foreldet. Synd, men sant. Ta tak!Anonymous poster hash: e8197...0db

Joda, foreldelsesfristen er på 3 eller 4år mener jeg..Anonymous poster hash: 87647...734

Lykke til :) Du vil føle deg mye bedre når du har fått unna den verste jobben. Anonymous poster hash: daf83...ad9

Takk:) Men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det? Jeg har ca 20000 utbetalt, og 4 barn. Så ting er trangt nok allerede..Anonymous poster hash: 87647...734
Eier du ikke hus heller?

20000 utbetalt er ikke mye. Hva jobber du med? Kan du jobbe mer og så kan faren ha mer omsorg for barna?

Jobber på butikk. Har samboer, men det er ikke barnas far. Barnas far har samvær annenhver helg, og kan ikke ha de mer i følge ham.

Samboeren min hr de når jeg er på jobb, men han jobber mye selv også, og ugunstige arbeidstider..

Nei, jeg eier hverken hus eller bil. Og jeg har heller ikke utdanning..

Jeg føler av og til at alt ville vært bedre om jeg bare ikke var mer.. Kommer selvfølgelig ikke til å gjøre noe, men blir så lei meg av og til..

Skrevet

Kan samboeren di hjelpe deg med noe? Foreldrene dine? Søsken?

Skrevet

Jobber på butikk. Har samboer, men det er ikke barnas far. Barnas far har samvær annenhver helg, og kan ikke ha de mer i følge ham.

Samboeren min hr de når jeg er på jobb, men han jobber mye selv også, og ugunstige arbeidstider..

Nei, jeg eier hverken hus eller bil. Og jeg har heller ikke utdanning..

Jeg føler av og til at alt ville vært bedre om jeg bare ikke var mer.. Kommer selvfølgelig ikke til å gjøre noe, men blir så lei meg av og til..

Jeg kjenner følelsen, men tro meg, når du begynner å nøste opp og tar kontakt vil du føle en enorm mestringsfølelse. Send mail og forklar din situasjon. Be om et løsningsforslag utfra din inntekt og at du har 4 barn. Hør om salær kan kuttes og om eventuelle renter kan kuttes. Be om at gjelda fryses pga. lav inntekt.

Økonomisk rot føles uoverkommelig, men du klarer dette. Det ER mulig å rydde opp i dette. Tro meg.

Skrevet

Jeg har vært i samme uføre og det jeg gjorde var at jeg sendte mail til alle jeg visste og trodde jeg hadde gjeld hos. Så kontaktet jeg namsmannen og fikk en oversikt der.

Inngikk, per mail, avtaler med alle jeg skyldte penger. Turde ikke ringe :( Alle var imøtekommende og greie - de vil bare ha pengene sine igjen. Fikk istand avtaler, i alle sakene fikk jeg avtaler om å kun betale gjeld og ikke salær, og betalte på det. Ble kvitt alt etter noen år. Fy søren så godt det var! Husker enda den dagen jeg bare hadde tatt kontakt. Det var så deilig! Jeg hadde brutt en barriere og var på vei mot å gjøre opp for meg. Sov bedre den natta :)

Du må bare sette i gang. Om du ikke klarer det alene så ta kontakt med NAV eller med kommunen for økonomisk rådgiving og veiledning. Mulig at banken din også kan hjelpe deg med å samle trådene.

Lykke til!!

Ååh, jeg kan forestille meg den følelsen det må være! Å bli kvitt all gjelden er min aller største drøm!!

Hår så lyst å få meg en utdanning, kjøpe hus.. Være normal..

Hvor mye hadde du i gjeld da? Og hvilke avtaler fikk du, hva betalte du i mnd?

Jeg har ikke mye å betale med men vil så gjerne!

Skrevet

Kan samboeren di hjelpe deg med noe? Foreldrene dine? Søsken?

Samboer kan desverre ikke hjelpe meg nei. Min far er uføre. Søsken har jeg ikke.

Skrevet

Hi her..

Jeg har lurt på å ta kontakt med gjeldsrådgiveren i kommunen, men er så redd de skal blande inn barnevernet!

Så jeg vet ikke om jeg tørr det..

Skrevet

Hi her..

Jeg har lurt på å ta kontakt med gjeldsrådgiveren i kommunen, men er så redd de skal blande inn barnevernet!

Så jeg vet ikke om jeg tørr det..Anonymous poster hash: 87647...734

Du har jo kommet oen situasjon som ikke er bra for verken deg eller barna. Kanskje det kan være greit å blande inn barnevernet. De skal sørge for at barna lever godt og har det de trenger. Det betyr at dekan hjelpe dere med ulike tiltak for at barna skal ha det de trenger samtidig som du bruker pengene dine på å betale gjeld.

Barnevernet er ikke farlig.

Skrevet

Lykke til!!

Ååh, jeg kan forestille meg den følelsen det må være! Å bli kvitt all gjelden er min aller største drøm!!

Hår så lyst å få meg en utdanning, kjøpe hus.. Være normal..

Hvor mye hadde du i gjeld da? Og hvilke avtaler fikk du, hva betalte du i mnd?

Jeg har ikke mye å betale med men vil så gjerne!

Hadde rundt 250 000,- i gjeld (noe mindre enn du kanskje har?). Var 5 kreditorer og betalte ca.3500,- til sammen, fordelt på alle.

Hadde da avtale om å kun betale på gjelda. Salær ble kuttet og de frøs renten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...