Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #26 Skrevet 25. januar 2015 Nå har ikke jeg Leiden, men en blodsykdom som gir meg økt sjangse for blodpropp. Går på Abyl-e til vanlig og Fragmin i svangerskapet. Men eg bruker vanlig p-piller. Fordi når man fannt ut av blodsykdommen min hadde jeg alt brukt p-piller i 5 år. Og slik legen forklarte meg så er sjangsen for blodpropp med p-pille størt de første årene, og når det hadde gått bra i 5 år, så kunne jeg fortsette. Men er kanskje andre ting som spiller inn her om man har Leiden. Anonymous poster hash: 10dc1...317
Cill1 Skrevet 2. mars 2015 #27 Skrevet 2. mars 2015 Jeg oppdaget hetrosygot leiden etter blodprøve da jeg ønsket å begynne med prevensjon i sin tid. Ikke tatt gentest. Har ingen kjent spontanabort, men to fine svangerskap uten behandling for leiden...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #28 Skrevet 2. mars 2015 Og forresten så har legen min sagt at jeg KUN kan bruke hormon prevensjon ??!! P stav Kobberspiral Hormonspiral og Minipille Stemmer ikke ??!! Pga protein c mangel = Leidenmutasjon ???? Anonymous poster hash: 131c7...29a Protein c-mangel og Leiden er ikke der samme. Leiden er en arvelig genfeil som gjør at man er mer disponert for blodpropp enn andre. Blant annet. Anonymous poster hash: 19218...032 Er du sikker ??Er protein c mangel som gjør at jeg får lettere blodpropp Anonymous poster hash: 131c7...29a Det dreier seg om to sykdommer som virker på protein c på forskjellig måte. Ved leidens mutasjon er det en genfeil som gjør at protein c ikke virker som det skal, mens det ved prot c mangel er ja nettopp, mangel på prot c. Protein Cs oppgave er å hemme faktor V, som er en del av koagulasjonskaskaden i blodet. Begge tilstander disponerer for blodpropp. Anonymous poster hash: 2171e...fa9
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #29 Skrevet 3. mars 2015 Jeg oppdaget hetrosygot leiden etter blodprøve da jeg ønsket å begynne med prevensjon i sin tid. Ikke tatt gentest. Har ingen kjent spontanabort, men to fine svangerskap uten behandling for leiden...Og så? Anonymous poster hash: b72ff...82f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #31 Skrevet 3. mars 2015 Jeg har MTHFR. Anonymous poster hash: 65341...1f1
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #32 Skrevet 3. mars 2015 Og så? Hva vil du vite?Hva du mente med innlegget! Anonymous poster hash: b72ff...82f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #33 Skrevet 3. mars 2015 Og så? Hva vil du vite?Hva du mente med innlegget! Anonymous poster hash: b72ff...82f Eh... Har du lest hovedinnlegget i det hele tatt? Jeg anbefaler å gjøre det (evt igjen om du faktisk har lest det, noe jeg tviler på). Anonymous poster hash: 19218...032
Cill1 Skrevet 3. mars 2015 #34 Skrevet 3. mars 2015 Og så? Hva vil du vite?Hva du mente med innlegget! Anonymous poster hash: b72ff...82f Eh... Har du lest hovedinnlegget i det hele tatt? Jeg anbefaler å gjøre det (evt igjen om du faktisk har lest det, noe jeg tviler på). Anonymous poster hash: 19218...032 "Hvilken prevensjon bruker du? Kan man få barn ? Må man ha ekstra oppfølging ?? Anonymous poster hash: 131c7...29a"
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #35 Skrevet 3. mars 2015 Og så? Hva vil du vite?Hva du mente med innlegget! Anonymous poster hash: b72ff...82f Eh... Har du lest hovedinnlegget i det hele tatt? Jeg anbefaler å gjøre det (evt igjen om du faktisk har lest det, noe jeg tviler på). Anonymous poster hash: 19218...032 "Hvilken prevensjon bruker du? Kan man få barn ? Må man ha ekstra oppfølging ?? Anonymous poster hash: 131c7...29a" Jeg mente ikke deg altså, men den andre anonym... Anonymous poster hash: 19218...032
Cill1 Skrevet 3. mars 2015 #36 Skrevet 3. mars 2015 Og så? Hva vil du vite?Hva du mente med innlegget! Anonymous poster hash: b72ff...82f Eh... Har du lest hovedinnlegget i det hele tatt? Jeg anbefaler å gjøre det (evt igjen om du faktisk har lest det, noe jeg tviler på). Anonymous poster hash: 19218...032 "Hvilken prevensjon bruker du? Kan man få barn ? Må man ha ekstra oppfølging ?? Anonymous poster hash: 131c7...29a" Jeg mente ikke deg altså, men den andre anonym... Anonymous poster hash: 19218...032 Åja😊 forstod heller ikke at jeg var så uklar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå