Gå til innhold

Tar dere hunden i nakkeskinnet? I så fall, hva var grunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle stå b ) og ikke smily!

Anonymous poster hash: 844fa...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALDRI!!

Når jeg skulle kjøpe hunden min da han var valp, så viste hun jeg kjøpte han av at om han ikke hører etter så skulle jeg ta han i nakkeskinnet og hun viste meg hvordan og hunden skrek og peip.

Jeg fikk sjokk og tok hunden min og reiste av gårde. Fy faen, jeg var så forbannet og tror nok hunden min og jeg ble glad for at jeg tok han vekk fra den gærne dama. Så mye syke folk det finnes på denne jord!

Jeg har aldri og kommer aldri til å slå min hund, ei heller andre sin, så syk er jeg ikke!Anonymous poster hash: 42523...549

For det første så er det ikke snakk om å slå hunden fordi den ikke oppfører seg, men vedkommende slo hunden får å avverge den i en situasjon hvor han faktisk bet henne. For det andre så er man ikke en syk person fordi man tar hunden i nakken for å enten a) avverge den fra en situasjon eller B) har hunden gjort noe alvorlig galt er dette relativt vanlig måte å gi beskjed til hunden at "det gjør du ikke igjen". For det tredje så var det fryktelig synd at den tidligere eieren av hunden din misbruker hundens tillit ved å uprovosert demonstrere hvordan man straffer en hund. Det er fullstendig galt.Anonymous poster hash: 844fa...f58

Det har vært tilfeller hvor hunden min bet meg, feks hos veterinær hvis de skal sjekke han da holder jeg han og noen ganger bet han meg men ikke mye, og aldri har jeg blødd eller noe. Men da har jeg ikke slått han eller noe lignende, det har jeg tatt på meg. Bedre det enn at han skal få innsovingsprøyte hver gang. Jeg kan med hånden på hjertet si at min hund har et meget bra liv hos meg, han lever som en konge pleier jeg å si ;) Jeg tar aldri hund i nakken uansett hva det er, og respekterer ikke det når andre gjør det med sine hunder.

Anonymous poster hash: 42523...549

Skrevet

ALDRI!!

Når jeg skulle kjøpe hunden min da han var valp, så viste hun jeg kjøpte han av at om han ikke hører etter så skulle jeg ta han i nakkeskinnet og hun viste meg hvordan og hunden skrek og peip.

Jeg fikk sjokk og tok hunden min og reiste av gårde. Fy faen, jeg var så forbannet og tror nok hunden min og jeg ble glad for at jeg tok han vekk fra den gærne dama. Så mye syke folk det finnes på denne jord!

Jeg har aldri og kommer aldri til å slå min hund, ei heller andre sin, så syk er jeg ikke!Anonymous poster hash: 42523...549

For det første så er det ikke snakk om å slå hunden fordi den ikke oppfører seg, men vedkommende slo hunden får å avverge den i en situasjon hvor han faktisk bet henne. For det andre så er man ikke en syk person fordi man tar hunden i nakken for å enten a) avverge den fra en situasjon eller B) har hunden gjort noe alvorlig galt er dette relativt vanlig måte å gi beskjed til hunden at "det gjør du ikke igjen". For det tredje så var det fryktelig synd at den tidligere eieren av hunden din misbruker hundens tillit ved å uprovosert demonstrere hvordan man straffer en hund. Det er fullstendig galt.Anonymous poster hash: 844fa...f58
Det har vært tilfeller hvor hunden min bet meg, feks hos veterinær hvis de skal sjekke han da holder jeg han og noen ganger bet han meg men ikke mye, og aldri har jeg blødd eller noe. Men da har jeg ikke slått han eller noe lignende, det har jeg tatt på meg. Bedre det enn at han skal få innsovingsprøyte hver gang. Jeg kan med hånden på hjertet si at min hund har et meget bra liv hos meg, han lever som en konge pleier jeg å si ;) Jeg tar aldri hund i nakken uansett hva det er, og respekterer ikke det når andre gjør det med sine hunder.

Hvis hunden din har bitt deg ikke bare en, men flere ganger så burde du kanskje ha den på adferdkurs? Tenk hvis hunden din under noen omstendighet skulle ha bitt et barn?

Anonymous poster hash: 844fa...f58

Skrevet

ALDRI!!

Det har vært tilfeller hvor hunden min bet meg, feks hos veterinær hvis de skal sjekke han da holder jeg han og noen ganger bet han meg men ikke mye, og aldri har jeg blødd eller noe. Men da har jeg ikke slått han eller noe lignende, det har jeg tatt på meg. Bedre det enn at han skal få innsovingsprøyte hver gang. Jeg kan med hånden på hjertet si at min hund har et meget bra liv hos meg, han lever som en konge pleier jeg å si ;) Jeg tar aldri hund i nakken uansett hva det er, og respekterer ikke det når andre gjør det med sine hunder. Anonymous poster hash: 42523...549

Hvis hunden din har bitt deg ikke bare en, men flere ganger så burde du kanskje ha den på adferdkurs? Tenk hvis hunden din under noen omstendighet skulle ha bitt et barn? Anonymous poster hash: 844fa...f58

Jeg skrev at han bet meg hos veterinær, kun veterinær. Den er forsiktig med barn og barn er forsiktig med han. Og jeg passer aldri på.

Men ikke mye barn hos meg som er intr i han, noen barn har bare null interesse for hunder.

Skrevet

aldri=alltid

Skrevet

ALDRI!!

Dette er vår moderne forvridde oppfatning av dyrehold: De skal leve som konger!

Nei, de skal ikke det. De skal leve som en del av (ulve) flokken. Og hunden skal være nederst på rangstigen i familien.

Anonymous poster hash: 380ce...e8e

Skrevet

Tar ikke hunden i nakkeskinnet nei. Hender jeg tar tak i halsbåndet hvis jeg må ta tak i ham i en fei da.

Er ellers veldig enig i den som skriver over her at en hund skal være nederst på rangstigen. Det er det som er hundens naturlige plass. Sparer mange, om ikke de fleste problemer , med hund ned den innstillingen.

Men vold er aldri greit, selv ikke mot dyr.

Unødvendig å si dog, at et barn/ menneske er så mye mer verd enn et dyr/hund. Så hvis en hund hadde truet barnet mitt hadde jeg ikke nølt med å bruke nødvendig makt for å beskytte barnet.

Skrevet

Ja, jeg har tatt mine hunder i nakkeskinnet og lagt dem i bakken hvis de ikke har respektert mine grenser når de er markert.

Dette vil være med tydelig kroppsspråk og irettesetting, for å stanse uønsket oppførsel.

Eks. Drepe katten, hoppe på barn.

Anonymous poster hash: 5307f...10d

Skrevet

Du som mener hund ville dominere datteren din. Sånn seriøst kan du noe som helst om hundehold? En 8 mnd gammel hund driver ikke med rang. Blir seriøst av slike holdninger og har ingen respekt for slikt hundehold. Sett deg inn i hvordan hunder funker før dere kjøper hund. Her er hunden trent med klikker, ingen fysisk straff. Han bryr seg lite om barna og de lite om han. Han dilter etter når de springer rundt med f eks en skive med leverpostei i hånden, følger de ikke med går han pent bort og tar veeeeldig forsiktig skiven ut av hånden. Noen mener dette er dominans, men det gjør det absolutt ikke.

Mange folk skulle aldri hatt ansvar for hund!

Skrevet

Å kjære... Har du en 3 kilos tass, så skjønner jeg at man vegrer seg for å ta dyret fysisk, men min hund på nærmere 50 kilo og mye trass kan ikke bare snakkes til når han lukker ører og er i den verste tenårstrassen. Han var lett å få under seg for min samboer, som har dyp stemme og er fysisk stor. Jeg er myk som person, og han så bok ikke på meg som en naturlig leder. Jeg prøvde alskens metoder, jeg styrte mat og tur, jeg bestemte regler i huset og overholdt det osv, men når han i en alder av 1 år fortsatt hoppet opp og tok bjørnegrep på meg når han var uenig eller sur, da fikk jeg nok! Mestret alle krefter og løftet bikkja etter nakke og rygg og smalt ham i bakken. Nå er han aldri utfordrende lenger, og han er verdens beste kosebamse når det er kaldt i senga. Det fikk han forøvrig ikke lov til før han lystret meg skikkelig da, nå kommer han opp når jeg ber ham, og kun da, og går rett ned hvis jeg ber ham.

Han har alltid vært snill mot unga da, og verdens mest tålmodige. De kan kløne og herje, og bikkja bare koser seg. Han triller ball med babyen og leker sjørøver med eldste :)

Noen ganger må de merke det på kroppen, og når man har en stor hund må man få de på plass før de skader en, de trenger aldeles ikke å være aggressive, det er nok å være trassig og ukjent sin egen styrke. Ville ikke måtte avlive bikkja mi fordi jeg ikke turte å sette ham på plass. Bedre med en runde oppstramming fra meg enn at han bet.meg og måtte få sprøyta.

Anonymous poster hash: 3f4f6...79b

Skrevet

Vel? Anonymous poster hash: 844fa...f58

Om jeg "tar" den i nakkeskinnet?

Om du mener holder hardt/klemmer/river eller liknende som gjør vondt -selvfølgelig ikke.

Om du mener holder som ved å leie den -ja. Har en stor schafer med mye "løst skinn" og det er ikke noe problem å holde den i nakken. Ville ikke gjort det på en type hund med lite/tynt skinn som setter eller dobermann da dette vil gjøre vondt for dem. Min hund reagerer ikke på det på noen annen måte enn om jeg skulle ha leid den i selen/halsbåndet.

Anonymous poster hash: 825ca...587

Skrevet (endret)

Nei, har aldri tatt hundene mine i nakkeskinnet. Jeg lærer dem heller hva jeg vil at de skal gjøre, enn å straffe dem for å gjøre noe som er helt naturlig for dem. Hundene mine er svært veloppdragne, fordi jeg har lagt tid og krefter i å lære dem hvordan jeg vil at de skal oppføre seg.

Å ta en annen hund i nakkeskinnet i en nødsituasjon er noe helt annet. Jeg hadde ikke nølt med å ta en annen hund hardt dersom den var ute etter katten min. Men jeg ville aldri trodd at en hund ville "respektere" meg dersom jeg en gang har tatt den hardt i en nødsituasjon. Redd for meg kanskje, men det er ikke slik man setter seg i respekt. Mine hunder respekterer meg uten at jeg noensinne har tatt dem hardt.

Men enig i at det er bedre at en hund blir tatt hardt et par ganger enn at den skal bli avlivet fordi den ikke oppfører seg. En hund med normal psyke tåler dette. Men det er ikke hundens skyld at eieren ikke kan å trene hund uten straff. Det er lett å skylde på hunden og si den er sta eller trassig, men hunder forstår ikke disse konseptene og har ingen grunn til å trosse oss kun for trassens skyld. 

Endret av Pobie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...