Gå til innhold

Tar dere hunden i nakkeskinnet? I så fall, hva var grunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel?

Anonymous poster hash: 844fa...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har jeg aldri gjort (har to på snart 6 år). De skjønner alvoret om jeg snakker med streng stemme og hadde blitt livredd om jeg hadde tatt dem fysisk.

Skrevet

Ja, det har jeg. Tatt hunden på fersken i markere inne, og da tok jeg han hardt i nakken. Aldri skjedd uhell etter det. Blir jo helt sikkert betraktet som dyremishandling for x antall prosent av kvinnene her inne.

Skrevet

Selvsagt IKKE! Det finnes ingen grunn til å gjøre noe slikt utover ønsket om å bedrive dyremishandling. 

Anonymous poster hash: 6aae6...366
Skrevet

Ja det har jeg. Hunden kom burande etter katten min opp på verandaen og jeg stoppet hunden. Han beit meg rett over håndleddet. Tok tak i nakken og slo han over snuten så han klunka avgårde til eigaren. Det var nabohunden og jeg sa i fra kva jeg hadde gjort og no har hunden full respekt for meg.

Anonymous poster hash: 1bdb8...318

Skrevet

Ja det har jeg. Hunden kom burande etter katten min opp på verandaen og jeg stoppet hunden. Han beit meg rett over håndleddet. Tok tak i nakken og slo han over snuten så han klunka avgårde til eigaren. Det var nabohunden og jeg sa i fra kva jeg hadde gjort og no har hunden full respekt for meg.

Du slår da for faen ikke en hund uansett!!

Så om barnet ditt biter deg hardt så slår du han/hun også??

Eller er ikke ett dyr så mye verd for deg??

Anonymous poster hash: bde48...412

Skrevet

Synes det er helt rett handling å slå hunden på snuten hvis den kommer inn på din eiendom og biter deg. Hunder som biter burde under omtrent alle omstendigheter bli avlivet. Hadde en hund som ikke var min, kommet inn på min eiendom, jaget min hund eller katt, og tilslutt bitt meg så hadde jeg krevd at eieren av hunden avlivet den. Hvis eieren hadde nektet, hadde jeg anmeldt forholdet og gått videre med det.

Skrevet

Hva eller skulle hun ha gjort da? Latt hunden ta katten? Blitt bitt flere ganger?

En hund som biter kan gjøre veldig stor skade! Og du kan ikke sammenligne en hund og et barn.

Hadde gjort det samme.

Skrevet

Jeg hadde gjort mer enn å bare slå om en hund bet meg, da hadde jeg sparket så hardt til den at den ikke glemte det på den tiden en anmeldelse og begjær om avlivning ville tatt.

Anonymous poster hash: 8866a...8f5

Skrevet

Kan ikke helt sammenlignes... Man avliver ikke et aggressivt barn heller.

Anonymous poster hash: 17e34...db4

Skrevet

Ja jeg kan ta henne rundt snuten av og til, men jeg bruker ikke all makt!

Anonymous poster hash: 1927f...dd9

Skrevet

Jeg hadde gjort mer enn å bare slå om en hund bet meg, da hadde jeg sparket så hardt til den at den ikke glemte det på den tiden en anmeldelse og begjær om avlivning ville tatt.

Anonymous poster hash: 8866a...8f5

Det er jammen bra vi får et dyrepoliti i Norge.

Anonymous poster hash: ffc40...370

Skrevet

Det har vi gjort en gang og det blir med den ene gangen. Vi var dessverre nødt fordi hunden hadde undulaten vår i munn og det var enten det eller død undulat. De var gode venner helt frem til den dagen og nå får undulaten selvfølgelig ikke fly mens hunden er tilstede. Vi hadde begge utrolig dårlig samvittighet, men samtidig tenkte jeg at det var enten litt vondt for hunden eller død fugl..

Anonymous poster hash: 1988c...1ed
Skrevet

Atter en tråd som forteller hvor syke enkelte mennesker her inne er.

Tenk hvor ille det er å ta hardt i en hund og gi den en klask over nesen når den biter. Nei takke meg til dyrepolitiet i slike situasjoner... (Siden jeg ikke er den flinkeste til å uttrykke meg skriftelig, vil jeg bare opplyse om at dette var ironisk meint).

Neste gang kan det være et barn dette DYRET biter. Skal det da fortsatt aksepteres, og for all del unngås å taes hardt i? Sønnen eller datteren din blir bitt i hjel av et DYR og du skal ikke kunne gjøre annet en å si med søt stemme; nei lille vofsen, slik må ikke du gjøre...? For Gud forby at man skal kunne ta hardt i det dyret...

Som sagt syke, syke mennesker som setter dyr foran andre mennesker...

Anonymous poster hash: 03e56...3d5

Skrevet

Hun snakker om naboHUNDEN ikke nabobarnet
Skrevet

ja når han pissa på pcn min. løfta han etter sela å "kløp" han med 2 fingre i nakken. var kjempe sint på han. han fikk ikke vondt pga løfta han etter sela, men han skjøndte poenget å har aldri gått opp på stue bordet igjen. har bare gjordt det den ene gangen.

Anonymous poster hash: aaa2c...beb
Skrevet

Nei, tar den ikke i nakkeskinnet, men har vært nødt til å legge den i bakken og markere hvem som bestemmer.

Som feks da den prøvde å dominere jenta på 8 ,ved å jokke på henne. Han er en stor hund og vi kan ikke ha en galning som hopper og tøffer seg.

Nå er han blitt 8 mnd , skjønner rangen i familen, og er en alldeles nydelig tass.

Sjelden jeg trenger å irettesette ham nå lengre, bortsett fra at han tror alt av luer og votter er skatter ;)

Skrevet

Nei. Men har holdt rundt snuta en gang, Ikke foran selve snuten, men brukt hånden som munnkurv på en måte. Han beit etter meg under børsting. Så var mer at jeg holdt og sa "nei!" også slapp jeg igjen.

Anonymous poster hash: 69f4d...721
Skrevet

Kun èn gang når hun var valp, da jeg tok henne i å tygge på en ledning. Hun har aldri rørt en ledning igjen, men tygger mer enn gjerne på alt mulig annet :-)

Skrevet

Tar ikke tispene valpene sine i nakkeskudd hvis de har gjort noe galt? De flytter de jo i nakkeskinnet fra de er små?

Anonymous poster hash: d02a1...fba

Skrevet

Det har vi gjort en gang og det blir med den ene gangen. Vi var dessverre nødt fordi hunden hadde undulaten vår i munn og det var enten det eller død undulat. De var gode venner helt frem til den dagen og nå får undulaten selvfølgelig ikke fly mens hunden er tilstede. Vi hadde begge utrolig dårlig samvittighet, men samtidig tenkte jeg at det var enten litt vondt for hunden eller død fugl..

Anonymous poster hash: 1988c...1ed

Jeg  måtte gjøre det samme en gang. Bikkja "spiste" hamsteren til venninnen min. Tror aldri jeg har tatt så hardt i en hund før. Han skulle jo bare leke da. Gikk heldigvis bra med lille dotten

Skrevet

Tar ikke tispene valpene sine i nakkeskudd hvis de har gjort noe galt? De flytter de jo i nakkeskinnet fra de er små?

Anonymous poster hash: d02a1...fba

Dette fikk jeg også høre.. At moren biter i bakkeskinnet til valpen piper, og pipet betyr "forstått". 

Anonymous poster hash: 2e3b4...efd

Skrevet

Valper kan bli løftet i nakkeskinnet, men valper er hos mammaen sin til de er 10 uker..

Nei. Jeg har ikke løftet noen av hundene jeg har hatt eller passet i nakkeskinnet, men jeg har et par ganger stoppet dem ved å ta tak i farlige situasjoner ved å ta tak i halsbåndet og har vel kanskje da kommet i skade for også å ta i nakkeskinnet.

Jeg slår ikke hunder heller, men jeg har holdt fast bikkja for å kunne dryppe øynene. Det tok nesten 20 min første gangen med lokking og luring, godbiter osv. Til slutt måtte jeg bare holde fast. Etter den første gangen gikk det veldig greit å dryppe. Holder selvsagt også labbene i et jerngrep når jeg klipper negler, men selvsagt sammen med godbiter og godsnakk.

Anonymous poster hash: eeb57...58b
Skrevet

ALDRI!!

Når jeg skulle kjøpe hunden min da han var valp, så viste hun jeg kjøpte han av at om han ikke hører etter så skulle jeg ta han i nakkeskinnet og hun viste meg hvordan og hunden skrek og peip.

Jeg fikk sjokk og tok hunden min og reiste av gårde. Fy faen, jeg var så forbannet og tror nok hunden min og jeg ble glad for at jeg tok han vekk fra den gærne dama. Så mye syke folk det finnes på denne jord!

Jeg har aldri og kommer aldri til å slå min hund, ei heller andre sin, så syk er jeg ikke!

Anonymous poster hash: 42523...549

Skrevet

ALDRI!!

Når jeg skulle kjøpe hunden min da han var valp, så viste hun jeg kjøpte han av at om han ikke hører etter så skulle jeg ta han i nakkeskinnet og hun viste meg hvordan og hunden skrek og peip.

Jeg fikk sjokk og tok hunden min og reiste av gårde. Fy faen, jeg var så forbannet og tror nok hunden min og jeg ble glad for at jeg tok han vekk fra den gærne dama. Så mye syke folk det finnes på denne jord!

Jeg har aldri og kommer aldri til å slå min hund, ei heller andre sin, så syk er jeg ikke!

Anonymous poster hash: 42523...549

For det første så er det ikke snakk om å slå hunden fordi den ikke oppfører seg, men vedkommende slo hunden får å avverge den i en situasjon hvor han faktisk bet henne. For det andre så er man ikke en syk person fordi man tar hunden i nakken for å enten a) avverge den fra en situasjon eller B) har hunden gjort noe alvorlig galt er dette relativt vanlig måte å gi beskjed til hunden at "det gjør du ikke igjen". For det tredje så var det fryktelig synd at den tidligere eieren av hunden din misbruker hundens tillit ved å uprovosert demonstrere hvordan man straffer en hund. Det er fullstendig galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...