Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å dra til Kristiansand til sommeren. Men er litt forvirra, rommer dyreparken alt? (kaptein sabeltanns verden, kardemommeby, dyreparken, badeland osv)? eller må man kjøpe biletter til hver av områdene hver for seg? 

Prøver å finne ut på siden deres, men synes ikke dette kommer klart frem. :frustrert:

Noen som har vært der som kan forklare en treig person hvordan det ting funker der? :pirat:

Hva anbefaler dere å gjøre? hvor mange dager bør man ha for å nå over alt uten at det blir stress?

Det viktigste for oss er kaptein sabeltann, dyreparken og hakkebakkeskogen (nytt i år) også

kardemommeby. Badeland er ikke så viktig, men gjerne en fin strand eller noe?

Noen anbefalinger til sted å bo? (hotell, eller hytte/camping) jeg skal dra alene med min sønn, så hadde vært fint å bo et sted det bor mange andre også!

:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt det du nevner, minus sandstrand er i Dyreparken. Du betaler bare en inngang. Jeg bor her, så går heller oftere og ikke så lange dager. Hvis du skal ha med deg alt, må du kanskje ha et par dager. Det er flere hoteller rundt dyreparken, og du kan også bo i AbraHavn og Kardemomme by. Ellers er det også flere camping plasser, og masse hoteller i byen. Dyreparken er ca 15 km fra sentrum av Kristiansand.

Av badestrender er Hamresanden ikke så langt fra Dyreparken.

Anonymous poster hash: b0f58...ec4

Skrevet

Badelandet er på samme sted som dyreparken, men du må ha egen billett for å komme inn der. Evt kjøp kombibillett som er til både dyreparken og badelandet. Ville hatt 3 dager

Anonymous poster hash: ba673...2ee

Skrevet

Har planer om å dra til Kristiansand til sommeren. Men er litt forvirra, rommer dyreparken alt? (kaptein sabeltanns verden, kardemommeby, dyreparken, badeland osv)? eller må man kjøpe biletter til hver av områdene hver for seg? 

Prøver å finne ut på siden deres, men synes ikke dette kommer klart frem. :frustrert:

Noen som har vært der som kan forklare en treig person hvordan det ting funker der? :pirat:

Hva anbefaler dere å gjøre? hvor mange dager bør man ha for å nå over alt uten at det blir stress?

Det viktigste for oss er kaptein sabeltann, dyreparken og hakkebakkeskogen (nytt i år) også

Noen anbefalinger til sted å bo? (hotell, eller hytte/camping) jeg skal dra alene med min sønn, så hadde vært fint å bo et sted det bor mange andre også!

:) :)

Du kan velge mellom :

- Kombi bilett :  bilett til alt- dyreparken, fritidsparken og badeland

- Bilett til dyreparken : gir deg adgang til hele dyreparken og fritidsparken, inkludert kaptein sabeltann og de andre verdenene. Det er kun badelandet dere ikke får adgang til.

Hvis dere aldri har vært der, så anbefaler jeg dere ikke minst 2 dager, det er mye å se. Det blir mye hvis dere skal prøve å få med dere alt på en dag.

Angående plass å bo så lurer jeg på om du har bil eller er avhengig av buss?

Har du tenkt på muligheten for å overnatte inne i fritidsparken? Da kan dere gå rundt i dyreparken etter stengetid

Anonymous poster hash: 34049...e09

Skrevet

Du kan velge mellom :

- Kombi bilett : bilett til alt- dyreparken, fritidsparken og badeland

- Bilett til dyreparken : gir deg adgang til hele dyreparken og fritidsparken, inkludert kaptein sabeltann og de andre verdenene. Det er kun badelandet dere ikke får adgang til.

Hvis dere aldri har vært der, så anbefaler jeg dere ikke minst 2 dager, det er mye å se. Det blir mye hvis dere skal prøve å få med dere alt på en dag.

Har du tenkt på muligheten for å overnatte inne i fritidsparken? Da kan dere gå rundt i dyreparken etter stengetid

Du må slutte å si fritidsparken. Det er ingenting som heter det, så nå forvirrer du bare folk

Skrevet

Du kan velge mellom :

- Kombi bilett : bilett til alt- dyreparken, fritidsparken og badeland

Du må slutte å si fritidsparken. Det er ingenting som heter det, så nå forvirrer du bare folk

Beklager det, er bare så vant til at vi sier det her jeg bor

Skrevet

Tuuusen takk for alle som har svart:) da gikk det opp et lys her, kjøper jeg billett til dyreparken inkluderer det alle de andre verdnene, minus badeland :danse:  

Men de forestillingene man skal på må man også kjøpe billett til på forhånd eller?

Tar gjerne imot flere tips på bra hotell eller lignende (campingplass, hytteområder) :briller2:

Skrevet

Man betaler for badeland utenom. Vil du på strand, har ikke dyreparken dette. Men Hamresanden (like ved Kjevik) har en fin strand med langgrunt. Ikke langt unna dyreparken.

Forestillinger betales utenom.

Anonymous poster hash: 388c2...1c0
Skrevet

Tuuusen takk for alle som har svart:) da gikk det opp et lys her, kjøper jeg billett til dyreparken inkluderer det alle de andre verdnene, minus badeland :danse:

Men de forestillingene man skal på må man også kjøpe billett til på forhånd eller?

Tar gjerne imot flere tips på bra hotell eller lignende (campingplass, hytteområder) :briller2:

Kjøp billett på forhånd. Kan bli fritt. Billettene er i salg nå

Skrevet

Kaptein Sabeltann show, Karius og Baktus (hvis de har det i år) og et annet jeg ikke husker hva heter koster penger utenom. Vi hadde 1 dag første gangen men det var i mellomsesong så mye som ikke var åpent. Sommeren etter tok vi 2 dager, men da var vi ikke i badeland. Jeg følte at det var greit egentlig og vi rakk mye uten å stresse. Vi skal 2 dager i sommer også og vi skal bo på det hotellet som ligger på parkeringsplassen til dyreparken. Noas ark eller noe heter det, er et Scandinavian hotell. Vi betalte 1500kr for en natt og vi er 2 voksne og ett barn:)

Skrevet

Hvis dere har små sabeltenner i familien anbefaler jeg sterkt å bo i abra havn. Supert og gjennomført sted! Pass på å spise frokost med piratene :)

Skrevet

Det er flere små show som er gratis i kapteinsabeltanns verden på dagtid. Sjekk programmet ved ankomst!

Anbefaler å kjøpe billett til kveldsshowet kl 23. Det er gøy. Er barnet lite, eller litt redd sv seg bør man sette seg et stykke bak for å få avstand og oversikt! Husk varme klær, sitteunderlag og et pledd! Showet går selv i pøsregn!

Dersom du ikke bor i abra havn så ta turen bort uansett! Det er en liten gåtur fra dyreparken. Man kommer inn i en egen sjørøververden. Flott gjennomført og til og med kumlokkene har sjørøvermotiv.

I abra havn finnes en skute og en svær hodeskalle man kan leke inni. Det er også en klatreløype og sjørøverskutene kommer innom av og til.

Jeg ville hatt 2-3 dager i parken. Da har dere tid til gratisshowene i både sabeltanns verden og Kardemommeby.

Anbefaler å bo i abra havn (er hus til 2 stykker) eller på noas ark, hotellet som ligger rett ved inngangen til dyreparken. Der er det lekerom og fotballrom for barn, og det løper minisabeltanner rundt og fekter med hverandre hele kvelden.

Anonymous poster hash: 0646e...f9e

Skrevet

Frem til 31.januar kan du spare en del penger om du forhåndsbestiller de pakkene de tilbyr så gå inn på hjemmesiden å se på disse også :) 

Skrevet

Vi bor i Kristiansand og har hatt årskort til dyreparken de siste 15 årene, så tror jeg kan kalle meg lokalkjent :Nikke:

Dersom du skal reise alene med barn, vil jeg anbefale å booke deg inn på hotell Noas Ark (Rica-kjeden).Det hotellet ligger klin inntil inngangen til parken og er kjempefint. Fine, rene rom og kjempegod frokostbuffet! Du kan bestille rom med vindu mot parken og da har du utsikt rett ned på Sabeltanns Verden og kan se skuta legge til og fra samt alt det andre som skjer hos piratene :pirat:

Jeg har reist veldig mye alene med barn rundt om i verden, og har erfart hvor mye det betyr å bo i sentrum av det som skjer. Man blir utrolig sliten av å bruke dyrebar ferietid på forflytning! Dette hotellet er et trygt og oversiktlig sted å bo. Har kjempestort lekerom som ligger slik at du kan sitte i en deilig sofaavdeling med panoramavinduer og utsikt til parken og likevel ha et øye til barnet ditt. Dette er gull verdt etter en slitsom dag i parken! Hotellet er stort sett fullt av barnefamilier, slik at ditt barn garantert vil finne noen å "henge" med:) (sjekk booking.com for priser - som regel billigere enn å booke direkte hos hotellet) 

Jeg ser at noen også anbefaler deg Abra Havn, parkens nyeste overnattingstilbud. Skjønner det, for det er en super sjørøverlandsby. Men da har du plutselig et mye større område å forholde deg til og må fotfølge ungen hele tiden. Pluss at det er ganske så styrete å komme seg fra Abra Havn til parken. Du må forholde deg til båt og lange køer med folk som skal over.

Velger du det hotellet jeg anbefaler deg, så ligger det slik til at du stikke innom en kjapp tur hele dagen evt bare for å hente alt det man glemte å ta med seg på tur:) En liten hvil sånn midt på dagen er vel heller ikke å forakte, tenker jeg.

Anbefaler deg å kjøpe minst to dagers billett dersom du ikke har vært i parken før. Området er STORT! Og det tar lang tid å gå igjennom alt. Dropp badeland. Her på Sørlandet kan du bade i hver en vik! Som nevnt er Hamresanden en flott strand. Men skal du en tur inn til Kristiansand sentrum, så vil jeg anbefale deg å gå på bystranda. Fantastisk flott strand og omgivelser. Der nede ligger også Aquarama, byens nye badeland.  

Huff da, dette ble et langt innlegg, men kort oppsummert: gjør ting enkelt for deg selv når du reiser alene med barn! Bo der ting skjer og der ditt barn vil møte andre barn så du kan få en pust i bakken:) Javel, så koster det kanskje et par lapper mer enn ei campinghytte, men det er så verdt det!

God tur og velkommen til Kristiansand :hoppendeglad:

Anonymous poster hash: 12f9a...5ba
Skrevet

Vi bor i Kristiansand og har hatt årskort til dyreparken de siste 15 årene, så tror jeg kan kalle meg lokalkjent :Nikke:

Dersom du skal reise alene med barn, vil jeg anbefale å booke deg inn på hotell Noas Ark (Rica-kjeden).Det hotellet ligger klin inntil inngangen til parken og er kjempefint. Fine, rene rom og kjempegod frokostbuffet! Du kan bestille rom med vindu mot parken og da har du utsikt rett ned på Sabeltanns Verden og kan se skuta legge til og fra samt alt det andre som skjer hos piratene :pirat:

Jeg har reist veldig mye alene med barn rundt om i verden, og har erfart hvor mye det betyr å bo i sentrum av det som skjer. Man blir utrolig sliten av å bruke dyrebar ferietid på forflytning! Dette hotellet er et trygt og oversiktlig sted å bo. Har kjempestort lekerom som ligger slik at du kan sitte i en deilig sofaavdeling med panoramavinduer og utsikt til parken og likevel ha et øye til barnet ditt. Dette er gull verdt etter en slitsom dag i parken! Hotellet er stort sett fullt av barnefamilier, slik at ditt barn garantert vil finne noen å "henge" med:) (sjekk booking.com for priser - som regel billigere enn å booke direkte hos hotellet)

Jeg ser at noen også anbefaler deg Abra Havn, parkens nyeste overnattingstilbud. Skjønner det, for det er en super sjørøverlandsby. Men da har du plutselig et mye større område å forholde deg til og må fotfølge ungen hele tiden. Pluss at det er ganske så styrete å komme seg fra Abra Havn til parken. Du må forholde deg til båt og lange køer med folk som skal over.

Velger du det hotellet jeg anbefaler deg, så ligger det slik til at du stikke innom en kjapp tur hele dagen evt bare for å hente alt det man glemte å ta med seg på tur:) En liten hvil sånn midt på dagen er vel heller ikke å forakte, tenker jeg.

Anbefaler deg å kjøpe minst to dagers billett dersom du ikke har vært i parken før. Området er STORT! Og det tar lang tid å gå igjennom alt. Dropp badeland. Her på Sørlandet kan du bade i hver en vik! Som nevnt er Hamresanden en flott strand. Men skal du en tur inn til Kristiansand sentrum, så vil jeg anbefale deg å gå på bystranda. Fantastisk flott strand og omgivelser. Der nede ligger også Aquarama, byens nye badeland.

Huff da, dette ble et langt innlegg, men kort oppsummert: gjør ting enkelt for deg selv når du reiser alene med barn! Bo der ting skjer og der ditt barn vil møte andre barn så du kan få en pust i bakken:) Javel, så koster det kanskje et par lapper mer enn ei campinghytte, men det er så verdt det!

Noas Ark er ikke Rica lenger. Det er Scandic

Skrevet

Vi bor i Kristiansand og har hatt årskort til dyreparken de siste 15 årene, så tror jeg kan kalle meg lokalkjent :Nikke:

Dersom du skal reise alene med barn, vil jeg anbefale å booke deg inn på hotell Noas Ark (Rica-kjeden).Det hotellet ligger klin inntil inngangen til parken og er kjempefint. Fine, rene rom og kjempegod frokostbuffet! Du kan bestille rom med vindu mot parken og da har du utsikt rett ned på Sabeltanns Verden og kan se skuta legge til og fra samt alt det andre som skjer hos piratene :pirat:

Jeg har reist veldig mye alene med barn rundt om i verden, og har erfart hvor mye det betyr å bo i sentrum av det som skjer. Man blir utrolig sliten av å bruke dyrebar ferietid på forflytning! Dette hotellet er et trygt og oversiktlig sted å bo. Har kjempestort lekerom som ligger slik at du kan sitte i en deilig sofaavdeling med panoramavinduer og utsikt til parken og likevel ha et øye til barnet ditt. Dette er gull verdt etter en slitsom dag i parken! Hotellet er stort sett fullt av barnefamilier, slik at ditt barn garantert vil finne noen å "henge" med:) (sjekk booking.com for priser - som regel billigere enn å booke direkte hos hotellet)

Anbefaler deg å kjøpe minst to dagers billett dersom du ikke har vært i parken før. Området er STORT! Og det tar lang tid å gå igjennom alt. Dropp badeland. Her på Sørlandet kan du bade i hver en vik! Som nevnt er Hamresanden en flott strand. Men skal du en tur inn til Kristiansand sentrum, så vil jeg anbefale deg å gå på bystranda. Fantastisk flott strand og omgivelser. Der nede ligger også Aquarama, byens nye badeland.

Noas Ark er ikke Rica lenger. Det er Scandic

Ja, beklager :klaske:  Glemte at Scandic har kjøpt Rica... Hilsen meg fra Kristiansand.

Skrevet

Tusen Takk for flott svar med gode tips:-)

Skrevet

Det er på ingen måte styrete å komme seg fra Abrahamsen havn til dyreparken...? Kø til båten ja kanskje, men det tar maks fem minutter å gå fra Abra havn til dyreparkinngangen.

Billetter til dyreparken blir ikke utsolgt, men det kan være greit å forhåndsbestille ved tanke på kø.

Hilsen ansatt i Dyreparken ;-)

Anonymous poster hash: d2189...410

Skrevet

Abrahamsen havn=Abra havn

Anonymous poster hash: d2189...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...