Gå til innhold

Uke 15 ingen liv!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er nå 15 veker på vei å de siste dagane har eg ikkje kjent nåke liv, vett da er tidlig og at mange ikkje har kjent liv enda i da heila tatt, men eg har kjent liv fleire ganger allerede, og i dag har eg kjent godt etter i heile dag uten å kjenna nåke! Kjenne meg litt bekymra, andre som kjente liv tidlig og så gjekk da plutselig lang tid uten å kjenna liv??

Anonymous poster hash: 68a54...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 15+4. Har hadd følelse av å kjent noen men ikke gjort på noen dager;) de er enda små. Så jeg stresser ikke ;) er 2. Gangs.

Men er du bekymret. Bestill deg en ul time :-)

Skrevet

Tror ikke det er noe å bekymre seg for så tidlig. Vil vel være sporadisk at man kjenner det når man er kommet såpass kort.

Skrevet

Så tidlig på vei er det ikke vanlig å kjenne liv hver eneste dag. Husk at spiren har mye tumleplass og kan ha snudd seg i en slik posisjon som gjør at du ikke kjenner bevegelsene. Ikke bekymre deg:)

Skrevet

I mitt andre svangerskap opplevde jeg det samme som du. Hadde kjent liv siden uke 12.
I uke 15 var det temmelig tydelig og flere ganger daglig.
I uke 17 ble jeg  plutselig oppmerksom på at jeg ikke hatt kjent liv et pr dager og fikk helt panikk.

Ringte sykehuset.
IKKE føden, for de har ingenting med det når det er under uke 22.
Ringte til gynekologisk avdeling og etter mye om og men så ble jeg tatt inn til en ultralyd.
De mente at så tidlig var det ikke alle som kjente liv daglig, selv om jeg sa jeg var andregangs og at jeg hadde kjent liv siden uke 12, og at jeg var bekymret, så egentlig var det ikke nødvendig med en ultralyd enda, men jeg ga meg ikke og fikk komme til.

Alt var fint.
Ungen sprelllet i vei på skrjermen.

Håper det samme for deg :)

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar, det som er, er at det er fjerde gangen for meg, så føler eg burde kjent mer sio eg har kjent så pass mykje frem til nå! Håper det ikke er noe å bekymre seg for, men Vurderer litt å ringe legen likevel :/

Skrevet

Jeg er andregangs, og har kjent liv siden uke 14. Siden uke 16, har jeg kjent masse liv hver eneste dag. I uke 20 ble det plutselig mye roligere. Jeg kjente knapt et par dult. Jeg konkluderte med at barnet måtte ha snudd seg litt, men etter en uke fikk jeg en blødning, og kom til sykehuset. Fikk ul, selvfølgelig. Og jeg hadde rett; ungen hadde snudd seg. Alt var i skjønneste orden. Blødningen var uskyldig, bare et sprengt blodkar etter trening. 

Anonymous poster hash: e6a62...19e
Skrevet

Slapp av litt, det er ikke så veldig vanlig og kjenne liv vær eneste dag uke 15 allerede..barnet er så lite nå at det ligger nok mot beina og arme mot ryggen din derfor kjenner du sikkert ikke noe :) jeg var bekymra slik som deg, men da var jeg i uke19 og ringte føden og de sa akkurat det samme som meg barnet er for lite og det ligger mest sannsynligvis og sparker med bena mot ryggen din :) lykke til da

Skrevet

Jeg venter nr 2, og jeg er ikke sikker på om jeg har kjent babyen i det hele tatt enda- er 19 uker på vei. -Men jeg vet den er der og spreller rundt i magen (2 uker siden ul)

Forrige graviditet kjente jeg ikke liv før i uke 21-22, og da var det så svakt at jeg var usikker på om det var det jeg kjente. Var ikke sikker før i uke 24.

Du må da ikke stresse med at du ikke kjenner liv i uke 15! Uansett hvor du leser og om du spør lege/jordmor- er det ikke vanelig enda, og de fleste må nok belage seg på å vente til rundt uke 20. Stress ned.

Anonymous poster hash: 23ab7...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...