Gå til innhold

hvordan få varme i seg når man har feber? hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer ligger strak ut med i overkant av 40 i feber. Han har på seg tre dyner og rommet er varmt. Han hakker tenner og fryser noe sinnsykt.

Feber går ned med paracet, så er ikke bekymret for han. Klassiske influensasymptomer som man rett og slett må "sove av seg". Hverken han eller jeg ser ikke poeng med noe legevakt. Han er for dårlig til å sitte der i timevis og for frisk til å få behandling.

Jeg har sagt til han at det ikke er bra å pakke seg inn når han har så høy feber. Men hva skal man gjøre da? Mannen fryser så mye når paracetten slutter å virke at han ikke får sove.

Tips?

Anonymous poster hash: 320f6...d39
Skrevet

Sånn er det å ha feber. Det går over. Ikke hjelp hos legevakt da det er virus og vil gå iver av seg selv.

Anonymous poster hash: 5c85b...a28

Skrevet

Han kan da ta paracet og ibux. Det er da vel ikke farlig å pakke seg inn ved feber. Han blir ikke sååå mye varmere av det. Man fryser når tempen er på vei opp.

Anonymous poster hash: 16c3e...e2a

Skrevet

Bare la han pakke seg inn når han fryser du. Kroppens "termostat" har skrudd seg på feber, så da er det bare å bli med på temperaturstigninga og pakke seg inn. Feberen kommer på voksne mennesker om en pakker seg inn eller ikke:-) når det er sagt, anbefaler jeg at han tar Paracet fast nå når han er syk i håp om å slippe frostanfallene.

Anonymous poster hash: 06a3d...04b

Skrevet

Er vel ikke så mye å gjøre noe med .. Prøv varmeflaske eller noe !

Anonymous poster hash: 1b83f...190

Skrevet

Han kan ta Paracet og Ibux om hverandre når det er på det verste. (Det må gå seks timer mellom hver gang han tar paracet, men Ibux kan tas i mellom)

Skrevet

takk for svar. Da kan han ta ibux nå da? Døgndosen med paracet er for lengst inntatt. Virketid ca 2 timer ved 1 gram. 

Anonymous poster hash: 320f6...d39
Skrevet

Ullsokker! De tjukke! Det synes jeg gjør en forskjell - men han får det uansett ikke bra igjen før det er over... God bedring.

Skrevet

Når jeg har feber ligger jeg ofte i ullundertøy og ullsokker, under et pledd og med dyne på toppen. Svetter ut feberen.

Anonymous poster hash: 76aa2...f05

Skrevet

En fryser når feberen stiger. Termostaten har stilt seg på høyere temperatur enn kroppen har. Når resten av kroppen når den tempen slutter en å fryse og blir gjerne varm . En voksen med iver 40 i feber hvor paracet bare virker et par timer ville jeg kanskje bedt oppsøke lege... Ta en crp eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...