Gå til innhold

Hvordan kommer det kylling inni eggene ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidi hehe

Anonymous poster hash: ff56e...f8e

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har faktisk fått lignende spørsmål fra voksne folk (vi har en pen liten gjeng med høner i fjøset). Litt merkelig syns jeg, men på en måte forståelig siden hønene faktisk legger egg hver dag. Mine går sammen med hane, så noen av dem kan jo være befruktet, men får jo ikke sjansen siden de ender i kjøleskapet etter er par timer (høna bruker ca 21 dager på p ruge ut kylling fra egg). Når våre legger seg klukk slutter de ofte å legge flere egg. Å ligge klukk er det samme som å ruge på befruktede egg.

Gleder meg til mars! Jeg har bestilt meg mange nye rugeegg til rugemaskinen min!! Da blir det liv i hønsegården :).

Skrevet

Dette har jeg også lurt på Er det allmennkunnskap å vite det? Hvor har dere lært dette, dere som mener at alle burde kunne svaret? Anonymous poster hash: 7f2fd...a0a

Men altså... Hva trodde du selv da?? At kyllingen blir stappet inni et egg som limes sammen slik at kyllingen kan hakke seg ut selv? Når vi spiser egg så spiser vi en kylling som ikke har blitt en kylling enda ;)Anonymous poster hash: 583ee...1be
Neimen, altså.......

Jeg synes forsåvidt ikke spørsmålet er så dumt! All den tid kyllingen faktisk produsere egg både MED og uten kyllinger.

Man kan jo snu på spørsmålet! Hvorfor produserer kyllingene egg uten kyllinger i??

Jo, jeg vet hvorfor :) men jeg synes fortsatt ikke spørsmålet er så dumt!!

Anonymous poster hash: 9605f...477

Kyllingen legger ikke egg. Det gjør høne 😂

Anonymous poster hash: 4a520...fa7

Skrevet

Dette har jeg også lurt på😛 Er det allmennkunnskap å vite det? Hvor har dere lært dette, dere som mener at alle burde kunne svaret?

Anonymous poster hash: 7f2fd...a0a

Men altså... Hva trodde du selv da?? At kyllingen blir stappet inni et egg som limes sammen slik at kyllingen kan hakke seg ut selv? Når vi spiser egg så spiser vi en kylling som ikke har blitt en kylling enda ;)

Anonymous poster hash: 583ee...1be

Det gjør man på ingen måte. De eggene vi spiser er ubefruktede.

Feil. Vi spiser like mange befruktede egg som ubefruktede. Grunnen til det er at mange har frittgående høns. Så har da flere haner som holder styr på flokken.

Anonymous poster hash: 4a520...fa7

Skrevet

Dette har jeg også lurt på Er det allmennkunnskap å vite det? Hvor har dere lært dette, dere som mener at alle burde kunne svaret? Anonymous poster hash: 7f2fd...a0a

Men altså... Hva trodde du selv da?? At kyllingen blir stappet inni et egg som limes sammen slik at kyllingen kan hakke seg ut selv? Når vi spiser egg så spiser vi en kylling som ikke har blitt en kylling enda ;)Anonymous poster hash: 583ee...1be
Neimen, altså.......

Jeg synes forsåvidt ikke spørsmålet er så dumt! All den tid kyllingen faktisk produsere egg både MED og uten kyllinger.

Man kan jo snu på spørsmålet! Hvorfor produserer kyllingene egg uten kyllinger i??

Jo, jeg vet hvorfor :) men jeg synes fortsatt ikke spørsmålet er så dumt!!Anonymous poster hash: 9605f...477

Kyllingen legger ikke egg. Det gjør høne Anonymous poster hash: 4a520...fa7

Haha!! Selvfølgelig :)

Skrevet

Kveldens morsomste tråd. Begrepet "kloakkgnikking" kan forøvrig frata enhver lysten på sex forever.

Annonse

Skrevet

Det gjør man på ingen måte. De eggene vi spiser er ubefruktede.

Feil. Vi spiser like mange befruktede egg som ubefruktede. Grunnen til det er at mange har frittgående høns. Så har da flere haner som holder styr på flokken. Anonymous poster hash: 4a520...fa7

Definer "vi" og "like mange" !!

Selv om Prior selger egg fra frittgående høner så betyr ikke det frittgående i ordets rette forstand. Det er ikke sånn at hønene løper fritt rundt og de har IKKE haner i flokken ved industriproduksjon av egg!

Snakker vi gårdsprodukajon og sådd kjøper egg direkte fra gården til småprodusenter, så kan du selvfølgelig finne mer frittgående høns. Skjønt helt frittgående er de kanskje ikke der heller. Helt frittgående høner vil med stor sannsynlighet bli tatt av andre dyr!

Skrevet

Har bare en ting å si: Jeg elsker dib til tider! :D

Skrevet

Kveldens morsomste tråd. Begrepet "kloakkgnikking" kan forøvrig frata enhver lysten på sex forever.

Er ikke det et synonym for analsex mon tro?

Anonymous poster hash: 3d6b3...19d

Skrevet

Hehe ja dette var interessant

Skrevet

Ok. Men nå føler jeg meg enda dummere enn HI.

Jeg trodde at hvis høna satte seg på egget og holdt varmen på det med en gang det kom ut, så ble det en kylling av det.

Da jeg var barn tok jeg et egg i kjøleskapet og pakket det inn i masse tepper i håp om at det skulle komme ut en kylling.

At ikke foreldrene mine benyttet anledningen til å snakke om blomstene og biene... 😬

Skrevet

Ok. Men nå føler jeg meg enda dummere enn HI.

Jeg trodde at hvis høna satte seg på egget og holdt varmen på det med en gang det kom ut, så ble det en kylling av det.

Da jeg var barn tok jeg et egg i kjøleskapet og pakket det inn i masse tepper i håp om at det skulle komme ut en kylling.

At ikke foreldrene mine benyttet anledningen til å snakke om blomstene og biene... 😬

Haha !!!

Så søtt 💟

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...