Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #26 Skrevet 23. januar 2015 Nå kjenner jeg at jeg blir en smule engstelig her... Det kan da umulig gå an at man ikke vet hvordan fugler formerer seg? Hva med fisk? Vet dere ikke det heller? Anonymous poster hash: 8f68d...1bc Jeg tror fortsatt ikke det egentlig er problemet ved spørsmålsstillingen. "Utfordringen" er at høner, i motsetning til veldig mange andre vanlige fulgearter, produsere egg nærmest daglig. Og de produserer egg uten kylling. De fleste Andre fugler i den norske faunaen formerer seg selvsagt ved at de parrer seg og legger egg. Men de legger ikke egg flere ganger i uka. Og de produsere sjelden egg uten kylling inni Anonymous poster hash: 9605f...477
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #27 Skrevet 23. januar 2015 Inni hønene har de et "lager" med egg(samme som oss ), de er da bittesmå,myke og gule. Eggeskallet kommer ikke "på" før senere i prosessen, og det er ganske mykt før det kommer ut For at det skal bli kyllinger må det selvsagt en hane til også Og da blir det gule egget som er sluppet befruktet En veldig kort, men ganske nøyaktig forklaring Anonymous poster hash: 664aa...ca5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #28 Skrevet 23. januar 2015 Nå kjenner jeg at jeg blir en smule engstelig her... Det kan da umulig gå an at man ikke vet hvordan fugler formerer seg? Hva med fisk? Vet dere ikke det heller? Anonymous poster hash: 8f68d...1bc Jeg tror fortsatt ikke det egentlig er problemet ved spørsmålsstillingen. "Utfordringen" er at høner, i motsetning til veldig mange andre vanlige fulgearter, produsere egg nærmest daglig. Og de produserer egg uten kylling. De fleste Andre fugler i den norske faunaen formerer seg selvsagt ved at de parrer seg og legger egg. Men de legger ikke egg flere ganger i uka. Og de produsere sjelden egg uten kylling inni Anonymous poster hash: 9605f...477 Ikke helt rett. Hvis ingen fjerner egget til høna legger ikke høna fler egg i rugeperioden. Anonymous poster hash: 0e0d7...629
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #29 Skrevet 23. januar 2015 Inni hønene har de et "lager" med egg(samme som oss ), de er da bittesmå,myke og gule. Eggeskallet kommer ikke "på" før senere i prosessen, og det er ganske mykt før det kommer ut For at det skal bli kyllinger må det selvsagt en hane til også Og da blir det gule egget som er sluppet befruktet En veldig kort, men ganske nøyaktig forklaring Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Hehe, jeg ser nå selv hvor dårlig forklaringen min var Men håper det er forståelig allikevel Jeg har selv sett disse eggene da vi slaktet høns..:/ *hilsen agronomen* Anonymous poster hash: 664aa...ca5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #30 Skrevet 23. januar 2015 http://illvit.no/naturen/dyr/hvordan-formerer-fuglene-seg-egentlig Anonymous poster hash: 8f68d...1bc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #31 Skrevet 23. januar 2015 Har hanen penis da ?? Har de sex ?? Anonymous poster hash: ff56e...f8e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. januar 2015 #32 Skrevet 23. januar 2015 Inni hønene har de et "lager" med egg(samme som oss ), de er da bittesmå,myke og gule. Eggeskallet kommer ikke "på" før senere i prosessen, og det er ganske mykt før det kommer ut For at det skal bli kyllinger må det selvsagt en hane til også Og da blir det gule egget som er sluppet befruktet En veldig kort, men ganske nøyaktig forklaring Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Hehe, jeg ser nå selv hvor dårlig forklaringen min var Men håper det er forståelig allikevel Jeg har selv sett disse eggene da vi slaktet høns..:/ *hilsen agronomen* Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Men hvordan foregår befruktelsen da? Blir høna tatt bakfra av hanen liksom? Eller blir hønseegg også befruktet etter at de er lagt?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #33 Skrevet 23. januar 2015 http://guru.sol.no/hvordan-blir-egget-til Denne forklaringen er fin! Jeg fant den til ungene for en tid siden:) Anonymous poster hash: 9605f...477
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #34 Skrevet 23. januar 2015 Tar meg litt popcorn, lener meg tilbake i stolen, og venter på neste spennende oppdatering i serien "Hvordan gjør de det - høna og egget". 🎂 Fant foresten ikke popcorn, så tok litt kake i steden. Anonymous poster hash: 8ec61...2d7 Anonymous poster hash: 8ec61...2d7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #35 Skrevet 23. januar 2015 Nå kjenner jeg at jeg blir en smule engstelig her... Det kan da umulig gå an at man ikke vet hvordan fugler formerer seg? Hva med fisk? Vet dere ikke det heller? Anonymous poster hash: 8f68d...1bc Jeg tror fortsatt ikke det egentlig er problemet ved spørsmålsstillingen. "Utfordringen" er at høner, i motsetning til veldig mange andre vanlige fulgearter, produsere egg nærmest daglig. Og de produserer egg uten kylling. De fleste Andre fugler i den norske faunaen formerer seg selvsagt ved at de parrer seg og legger egg. Men de legger ikke egg flere ganger i uka. Og de produsere sjelden egg uten kylling inni Anonymous poster hash: 9605f...477 Ikke helt rett. Hvis ingen fjerner egget til høna legger ikke høna fler egg i rugeperioden. Anonymous poster hash: 0e0d7...629 Ja, det gjelder for noen. Men er likevel en sannhet med modifikasjoner Anonymous poster hash: 9605f...477
Marriet Skrevet 23. januar 2015 #36 Skrevet 23. januar 2015 Inni hønene har de et "lager" med egg(samme som oss ), de er da bittesmå,myke og gule. Eggeskallet kommer ikke "på" før senere i prosessen, og det er ganske mykt før det kommer ut For at det skal bli kyllinger må det selvsagt en hane til også Og da blir det gule egget som er sluppet befruktet En veldig kort, men ganske nøyaktig forklaring Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Hehe, jeg ser nå selv hvor dårlig forklaringen min var Men håper det er forståelig allikevel Jeg har selv sett disse eggene da vi slaktet høns..:/ *hilsen agronomen* Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Men hvordan foregår befruktelsen da? Blir høna tatt bakfra av hanen liksom? Eller blir hønseegg også befruktet etter at de er lagt? Hanen parer seg med høna. Befruktningen skjer før egget har fått hardt skall. Høne og hanesex ser forresten fryktelig brutalt ut. Når man lar de leve fritt ser man ofte hvilke høner som blir "tatt" titt og ofte. Fjerløse i nakken...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #37 Skrevet 23. januar 2015 Har hanen penis da ?? Har de sex ?? Anonymous poster hash: ff56e...f8e http://illvit.no/naturen/dyr/hvordan-formerer-fuglene-seg-egentlig Anonymous poster hash: 8f68d...1bc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #38 Skrevet 23. januar 2015 Inni hønene har de et "lager" med egg(samme som oss ), de er da bittesmå,myke og gule. Eggeskallet kommer ikke "på" før senere i prosessen, og det er ganske mykt før det kommer ut For at det skal bli kyllinger må det selvsagt en hane til også Og da blir det gule egget som er sluppet befruktet En veldig kort, men ganske nøyaktig forklaring Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Hehe, jeg ser nå selv hvor dårlig forklaringen min var Men håper det er forståelig allikevel Jeg har selv sett disse eggene da vi slaktet høns..:/ *hilsen agronomen* Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Men hvordan foregår befruktelsen da? Blir høna tatt bakfra av hanen liksom? Eller blir hønseegg også befruktet etter at de er lagt? Hehe, etter at de er lagt? Mener du etter at de er kommet ut av høna? Anonymous poster hash: 664aa...ca5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #39 Skrevet 23. januar 2015 http://guru.sol.no/hvordan-blir-egget-til Denne forklaringen er fin! Jeg fant den til ungene for en tid siden:) Anonymous poster hash: 9605f...477 Takk. Dette var interessant For et fantastisk skaperverk Hi Anonymous poster hash: ff56e...f8e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #40 Skrevet 23. januar 2015 Har dere lagt merke til den lille hvite strengen/klumpen mellom eggehviten og plommen? DET ER ABORTEN, SOM DU SPISER HVER GANG DU SPISER EGG😁 Anonymous poster hash: ee606...4c4
Jezebel Skrevet 23. januar 2015 #41 Skrevet 23. januar 2015 Hehe Jaaa lurer veldig Så hanen har penis og har seg seriøst med høna ?? Anonymous poster hash: ff56e...f8e Ja, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 97395...8cc Jeg må bare spørre: er du litt sarkastisk eller tror du at hanen har penis? Ikke det at det er noe galt i å tro at hanen har penis, men det har han altså ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #42 Skrevet 23. januar 2015 De aller fleste fugler formerer seg ved at kloakkåpning møter kloakkledning. Men ender har penis. Så der kan paringen være temmelig brutal. Anonymous poster hash: c99ba...31b
Jezebel Skrevet 23. januar 2015 #43 Skrevet 23. januar 2015 Dette har jeg også lurt på😛 Er det allmennkunnskap å vite det? Hvor har dere lært dette, dere som mener at alle burde kunne svaret? Anonymous poster hash: 7f2fd...a0a Men altså... Hva trodde du selv da?? At kyllingen blir stappet inni et egg som limes sammen slik at kyllingen kan hakke seg ut selv? Når vi spiser egg så spiser vi en kylling som ikke har blitt en kylling enda Anonymous poster hash: 583ee...1be Det gjør man på ingen måte. De eggene vi spiser er ubefruktede.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #44 Skrevet 23. januar 2015 Nå kjenner jeg at jeg blir en smule engstelig her... Det kan da umulig gå an at man ikke vet hvordan fugler formerer seg? Hva med fisk? Vet dere ikke det heller? Anonymous poster hash: 8f68d...1bc Pappafisken befrukter jo eggene når de har kommet ut av mammafisken. Men akkurat hvordan hønseegg blir befruktet vet jammen ikke jeg heller! Veldig mange av svarene her gir uttrykk for overraskelse over at noen ikke vet det, men kun et fåtall har faktisk klart å gi et svar på det. Betyr kanskje at det er flere som egentlig ikke vet Og jeg er oppvokst på landet og vet godt hvordan pattedyr og fisk formerer seg, men fugler har jeg ikke helt kontroll på. Signerer dette! Anonymous poster hash: 7f2fd...a0a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #45 Skrevet 23. januar 2015 Har dere lagt merke til den lille hvite strengen/klumpen mellom eggehviten og plommen? DET ER ABORTEN, SOM DU SPISER HVER GANG DU SPISER EGG Anonymous poster hash: ee606...4c4 Du har selvsagt helt feil Men for å være ærlig pirker jeg de vekk når jeg lager eggerøre e.l. da jeg tenker at det er navlestrengen(noe det ikke(!) er!), men jeg må ta de vekk selv om Anonymous poster hash: 664aa...ca5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #46 Skrevet 23. januar 2015 Har dere lagt merke til den lille hvite strengen/klumpen mellom eggehviten og plommen? DET ER ABORTEN, SOM DU SPISER HVER GANG DU SPISER EGG😁 Anonymous poster hash: ee606...4c4 Nei!! Hvis du leser linken ser du at det er feil Anonymous poster hash: ff56e...f8e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #47 Skrevet 23. januar 2015 Har dere lagt merke til den lille hvite strengen/klumpen mellom eggehviten og plommen? DET ER ABORTEN, SOM DU SPISER HVER GANG DU SPISER EGG😁 Anonymous poster hash: ee606...4c4 Nei!!Hvis du leser linken ser du at det er feil Anonymous poster hash: ff56e...f8e Ikke vær så tørr a! Selvfølgelig er det det😁😁😂 Anonymous poster hash: ee606...4c4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #48 Skrevet 23. januar 2015 Det er da innlysende: Gud putter dem der. Anonymous poster hash: eec5f...b1e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #49 Skrevet 23. januar 2015 Nå kjenner jeg at jeg blir en smule engstelig her... Det kan da umulig gå an at man ikke vet hvordan fugler formerer seg? Hva med fisk? Vet dere ikke det heller? Anonymous poster hash: 8f68d...1bc Pappafisken befrukter jo eggene når de har kommet ut av mammafisken. Men akkurat hvordan hønseegg blir befruktet vet jammen ikke jeg heller! Veldig mange av svarene her gir uttrykk for overraskelse over at noen ikke vet det, men kun et fåtall har faktisk klart å gi et svar på det. Betyr kanskje at det er flere som egentlig ikke vet Og jeg er oppvokst på landet og vet godt hvordan pattedyr og fisk formerer seg, men fugler har jeg ikke helt kontroll på. Hva er vitsen med å gjenta fasiten når noen allerede har gitt den? Hvordan i alle dager trodde du fugler ble til???? Anonymous poster hash: 8c052...de3
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #50 Skrevet 23. januar 2015 Inni hønene har de et "lager" med egg(samme som oss ), de er da bittesmå,myke og gule. Eggeskallet kommer ikke "på" før senere i prosessen, og det er ganske mykt før det kommer ut For at det skal bli kyllinger må det selvsagt en hane til også Og da blir det gule egget som er sluppet befruktet En veldig kort, men ganske nøyaktig forklaring Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Hehe, jeg ser nå selv hvor dårlig forklaringen min var Men håper det er forståelig allikevel Jeg har selv sett disse eggene da vi slaktet høns..:/ *hilsen agronomen* Anonymous poster hash: 664aa...ca5 Men hvordan foregår befruktelsen da? Blir høna tatt bakfra av hanen liksom? Eller blir hønseegg også befruktet etter at de er lagt? Herregud! Befruktet etter de er lagt? Nå dauer jeg... HAR du sett eller tatt på et egg?? Hvor var folk når det var skole??? Anonymous poster hash: 8c052...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå