Gå til innhold

Harry Potter, aldersgrense

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 7, og tenkte vi kunne se Harry Potter i dag. Nå er det lenge siden vi selv har sett disse filmene, det er 8 år. Vi har ikke den første, men vi har Mysteriekammeret. Noen som husker om den er veldig skummel? Kan vi se denne med han likevel?

Anonymous poster hash: 6eb43...563
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194736-harry-potter-aldersgrense/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de to første er 8 år :) Han har sett Narnia feks, den likte han veldig godt. Jeg viser han ikke 11 år, så det blir enten Mysteriekammeret eller en helt annen film. Han synes "tillat for alle" filmene er kjedelige.

De tre første Harry Potter-filmene (de vises Stein, mysteriekammeret og fangen fra azkaban) har 8-års grense. Resten har 11

Anonymous poster hash: d317a...aef

Ja, måtte sjekke på nett her nå. Her står alle som 11 år, men på coveret er står det 8... Tror vi dropper det da, så er vi helt sikre.

Annonse

Grensene sier noe om hva du kan forvente. Men du må selv vurdere eget barn. Hva gutten tåler av "skumle ting", hvor moden han er til å prossesere fantacy osv. Min 7 åring synes HP er skummel. Mens 8-åringen i huset er mye mer moden, kan lese skumle historier og krim, blir ikke redd og får mareritt etc.

Anonymous poster hash: 2f08a...4aa

Den er jo ikke skummel, med mindre sønnen din er en sånn som griner bare noen sier bø?

Anonymous poster hash: c957b...f54

Neida, han tåler mye han altså. Jeg husket bare ikke hvilken som jeg selv synes var skummel, hehe.... Men har sett gjennom bildene på imbd nå og husker litt av den nå. 

Den er jo ikke skummel, med mindre sønnen din er en sånn som griner bare noen sier bø? Anonymous poster hash: c957b...f54

Eg....???

Film nr. 2 er litt mer enn "Bø"

Og set handler jo ikke om hva vi voksne synes er skummelt eller ikke, men hva det enkelte barn kan komme til å reagere på.

Anonymous poster hash: 2f08a...4aa

Annonse

synes det kommer litt an på barnet også, har en liten nevø på 8 år som garnert ikke kunne sett de filmene i hele tatt, kanskje den første,men ikke de andre,men er han som som tåler litt så går det nok fint med de 3 første,men fra 4-8 hadde jeg ventet til han var rundt 11 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...