Gå til innhold

Tynne slimhinner på ul, stigende hcg

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positive tester forrige helg, og deretter en blødning på to dager. Etter blødningen tester jeg sterkere positivt hver dag. Var på ultralyd i går og gynekologen så ikke tegn til graviditet da jeg hadde tynne slimhinner, som tydet på at jeg akkurat hadde hatt mensen. Men hvorfor stiger da hcg enda? Har tatt hcg blodprøve som jeg venter på svar på. Kan jeg være gravid selv med tynne slimhinner, og at han ikke så noe i går bare? Eller er dette en sa hvor hcg stiger? Eller hva? Hm, blir gal av å vente til over helgen med svar. :-/

Fortsetter under...

Slik var det med meg nettopp, men det var en exu :( Måtte fjerne egglederen og embryoet søndag som var.

Huff :-( hvordan går det med deg nå? Hadde du vondt, hvordan var smertene evt?

Vet du noe om hvordan det er å bli gravid med en eggleder? Er det vanskeligere, eller går det helt fint? :-) har legene sagt noe?

Hei! Hadde en exu for litt over et år siden. Var kommet litt lengre enn dere og trodde alt var i orden. Ble oppdaget på privat ul. Jeg mistet også en eggleder og syntes det var en skikkelig trasig opplevelse. For meg tok det litt tid å bli gravid igjen, men det har nok mest med alderen å gjøre. Snakket med mange her inne som opplevde det samme og de fleste ble raskt gravid igjen. Det vsr også det legene sa. Jeg er nå 15 uker på vei. Gyn mente egget hadde sluppet fra den siden jeg ikke har eggleder, så den som er igjen kan ta over jobben til den andre. Lykke til begge to. Håper ikke det er det hos deg, Elise, men sørg for å bli fulgt opp skikkelig. Blir det oppdaget i tide kan du være heldig og beholde egglederen.

Endret av Krumelur

Hei! Hadde en exu for litt over et år siden. Var kommet litt lengre enn dere og trodde alt var i orden. Ble oppdaget på privat ul. Jeg mistet også en eggleder og syntes det var en skikkelig trasig opplevelse. For meg tok det litt tid å bli gravid igjen, men det har nok mest med alderen å gjøre. Snakket med mange her inne som opplevde det samme og de fleste ble raskt gravid igjen. Det vsr også det legene sa. Jeg er nå 15 uker på vei. Gyn mente egget hadde sluppet fra den siden jeg ikke har eggleder, så den som er igjen kan ta over jobben til den andre. Lykke til begge to. Håper ikke det er det hos deg, Elise, men sørg for å bli fulgt opp skikkelig. Blir det oppdaget i tide kan du være heldig og beholde egglederen.

å,ja, jeg trodde nesten at det bare slapp egg fra den ene siden jeg da. Om den andre egglederen kan ta over jobben, så er jo i hvert fall det en trøst da!

Ja, jeg er nok ca 5 uker nå. Har ingen anelse. Var jo på ultralyd på torsdagen, og da så ikke gyn noenting. Men tenker jeg ringer de på mandag eller tirsdag og hører hvordan det gikk med hcg`en om ikke de ringer meg.. Og evt ta en ny for å sjekke stigning osv. Gyn nevnte ingenting om graviditet utenfor livmoren, men jeg kommer til å spørre om det neste gang, for at han skal sjekke ordentlig. 

Annonse

De fjernet det i 7+6, jeg hadde ingen smerter før operasjonen annet enn stikkninger, men det var pga en cyste på 7 cm. De så ikke hvor embryoet var på innvendig ul, og jeg hadde ikke andre tegn på exu enn stillestående, sent stigende hcg, ingen graviditet i livmor på privat ul. Veldig glad jeg bestilte egen time til ul da legen mente det var en sa og ikke ville gjøre noe. Har hatt mye vondt etter operasjonen, men det begynner å komme seg :). Legene sa lite så jeg måtte google meg til at venstre leder kan plukke opp egg på høyre side. De anbefalte oss å vente med å prøve til etter en mens og 2, men det vil vi ikke. Har lest veldig mange tilfeller der de blir gravide før de får mens igjen, så tar ikke sjansen på å ikke prøve da ønsket er så sterkt.

Han sjekket ikke egglederne nei. Han sa bare at jeg hadde masse egg og viste meg det. Og at jeg hadde tynne slimhinner som ikke tydet på graviditet, men at jeg akkurat hadde hatt mensen. Han tok det som at jeg hadde spontanabortert. Men mine tester er fortsatt som tidligere, Ikke svakere, men mulig kanskje bittelitt sterkere for hver dag. hm.

Er veldig redd :-( Ringer de på mandag uansett tror jeg, og forteller om mine tester og hører om de har fått svar på blodprøva jeg tok på torsdag, det burde vel ikke ta så lang tid. 

Annonse

I går blødde jeg bittelitt. Merket det da jeg reiste meg opp fra sofaen, noe som rant. Men det var bare litt blodtilblandet utflod, helt rosa, og deretter brun utflod. Skal til ny hcg måling i dag. Har ingen smerter, men litt ubehagelig i magen, og veldig vondt i korsryggen til tider. Huff, blir gal av å ikke vite hva det her er. Får svar på hcg allerede i morgen, så da kontakter de meg om hva som skjer videre. Vil ikke gå lenge å vente på at jeg skal få sinnsykt vondt og hasteinnlegges heller liksom. Håper de evt finner ut hva det er før det går så langt :-/ ifølge mesterlig er jeg vel 6 uker tror jeg.

Ja, håper virkelig det. Mine egne tester er positive enda, de var aldri veldig sterke, men di er så sterke at man tydelig ser dem. men hun sa at med hjemmeserver henger ofte hcg lenger igjen en blodprøver som er veldig nøyaktig. Vet ikke om hun sa det bare for å berolige meg eller hva jeg men. Hm, oppdaterer her når jeg vet resultatet fra i går i hvert fall.

Mine graviditetstester en enda positive, slik som de var for 1-2 uker siden, da jeg begynte å blø.. Husker ikke dato. Ringte gyn i dag, men de stengte telefonene kl 14, så fikk ikke svar på hcg, så jeg ringer igjen i morgen .. Jeg har nå hatt brun utflod i tre dager, startet med bittelitt rosa utflod/friskt blod, deretter har jeg hatt brun utflod. hm. Det må jo være noe inni der som prøver å komme ut eller noe tenker jeg da? gleder meg til å få mer svar i morgen kanskje, om jeg må til flere blodprøver eller hva.. 

startet med rosa utflod og friskt blod for meg også, å gikk over til litt mørkt brunlig, lyst om en annen etterhvert. Håper du får svar på hcg i morgen da, bare ring legekontoret å hør hva den var på, om det ikke synker som det skal så er det nok lurt å bestille gyn time, eller få legen til å sende deg dit. Jeg er sååå glad for at vi kom oss til privat gyn og fikk skjekket det , for det var hun som tok det på alvor og henviste meg videre til sykehuset. Legen trodde ikke at det var noe galt. Vi bor langt fra sykehuset så om egglederen hadde sprukket så hadde det vært farlig.

Ja, kommer til å få svar i morgen. Og det er hos privat gyn jeg tar blodprøvene også. Legen trodde ikke neo var galt, og henviste meg til gyn. Så det er de som "tar seg av meg" nå. Så føler jeg er i tryggere hender hos dem. Og om det ikke er noe forandring på hcg, så kommer jeg til å kreve en ultralyd! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...