Gå til innhold

Tidlig UL og legen satte meg tilbake en hel uke?

Anbefalte innlegg

Jeg var på tidlig UL i går, 7+4, men når legen målte så ble jeg satt til 6+4, dvs en hel uke forskjell. Jeg vet selv når jeg hadde mensen sist, når EL var og når vi hadde ubeskyttet sex, så "min" dato er den riktige. Hjertet slo, men kan det tyde på at det er noe feil ved spiren? At den har vokst for lite eller utviklet seg feil? Han sa hele tiden at den var liten, men sa ikke noe om noe unormalt.

Anonymous poster hash: ac24f...a20

Fortsetter under...

Hvor "stor" var spira da? De vokser jo i skikkelig rykk å napp rundt den tiden. Jeg har både blitt satt frem og tilbake under mine ul, men fått en hel annen termin på OUL. Jeg har som regel bare vært på ul rundt uke 9 da..

Hvor "stor" var spira da? De vokser jo i skikkelig rykk å napp rundt den tiden. Jeg har både blitt satt frem og tilbake under mine ul, men fått en hel annen termin på OUL. Jeg har som regel bare vært på ul rundt uke 9 da..

6 mm, så kjempestor;) Blir jo bekymret når den er en hel uke for liten, når jeg bare er i min 8 uke liksom...

Søkt litt rundt og ser ut som spira mi er veeeldig liten i forhold til normalen... Trodde ul skulle berolige jeg. Kan egget ha festet seg sent? Begynner det ikke å dele seg og vokse for fult før det har festet seg? Er jo bare ikke mulig at termin/befruktning er ei uke feil...

Egget kan absolutt ha festet seg sent. Noen egg lar vente på seg. Det er absolutt mulig du er en uke tidligere enn antatt, men det er også fullt mulig at embryoet er 7+4, men de små vokser så innmari i rykk og napp i denne perioden. Det er umulig å fastsette termin (noe som også vil si det er umulig å faktisk fastsette hvor langt du er på vei. Tidlig ul er mest for å se hjerteaktivitet, eller ca hvor langt en er. En uke skiller ikke mye).

Anonymous poster hash: 33ba4...bef

Egget kan absolutt ha festet seg sent. Noen egg lar vente på seg. Det er absolutt mulig du er en uke tidligere enn antatt, men det er også fullt mulig at embryoet er 7+4, men de små vokser så innmari i rykk og napp i denne perioden. Det er umulig å fastsette termin (noe som også vil si det er umulig å faktisk fastsette hvor langt du er på vei. Tidlig ul er mest for å se hjerteaktivitet, eller ca hvor langt en er. En uke skiller ikke mye).  Anonymous poster hash: 33ba4...bef

Trodde 7+4 ble satt ut fra siste mens jeg. Regelmessige sykluser og kjenner el godt. Hadde sex den dagen el var. Derfor forstår jeg ikke at jeg kan være annet enn 7+4 med knøttlite embryo. Til og med for 6+4 er jo spira mi liten...

Annonse

Egget kan absolutt ha festet seg sent. Noen egg lar vente på seg. Det er absolutt mulig du er en uke tidligere enn antatt, men det er også fullt mulig at embryoet er 7+4, men de små vokser så innmari i rykk og napp i denne perioden. Det er umulig å fastsette termin (noe som også vil si det er umulig å faktisk fastsette hvor langt du er på vei. Tidlig ul er mest for å se hjerteaktivitet, eller ca hvor langt en er. En uke skiller ikke mye).  Anonymous poster hash: 33ba4...bef

Trodde 7+4 ble satt ut fra siste mens jeg. Regelmessige sykluser og kjenner el godt. Hadde sex den dagen el var. Derfor forstår jeg ikke at jeg kan være annet enn 7+4 med knøttlite embryo. Til og med for 6+4 er jo spira mi liten...

7+4 er regnet ut fra siste mens, og vil fastsette foreløpig termin, til oul. Da fastsettes en ul-termin. Jeg har syklus på 35 dager, men det blir heller ikke tatt hensyn til når mens-termin regnes ut. Så jeg visste at jeg ville bli satt tilbake endel på oul (og det gjorde jeg). Ikke at det hadde noen sammenheng med din situasjon... Men, egget kan også ligge litt i dvale, før det begynner å skje ting. Det finnes mange sånne historier rundt om.

Men legen målte jo embryoet for å finne ut hvor langt du var på vei - og satt deg tilbake en uke, altså 6+4. Da synes jeg det er rart at du mener spira di er liten? Det mente tydeligvis ikke gyn. Kanskje er den i minste laget - men innenfor skjema? 

Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret, og jeg håper du får ny ul om noen uker for å sjekke at alt fremdeles er i orden. Så lenge det er hjerteaktivitet, er det et veldig godt tegn. Det er vel litt trøst i det, da? 

Anonymous poster hash: 33ba4...bef

Trodde 7+4 ble satt ut fra siste mens jeg. Regelmessige sykluser og kjenner el godt. Hadde sex den dagen el var. Derfor forstår jeg ikke at jeg kan være annet enn 7+4 med knøttlite embryo. Til og med for 6+4 er jo spira mi liten...Anonymous poster hash: ac24f...a20

7+4 er regnet ut fra siste mens, og vil fastsette foreløpig termin, til oul. Da fastsettes en ul-termin. Jeg har syklus på 35 dager, men det blir heller ikke tatt hensyn til når mens-termin regnes ut. Så jeg visste at jeg ville bli satt tilbake endel på oul (og det gjorde jeg). Ikke at det hadde noen sammenheng med din situasjon... Men, egget kan også ligge litt i dvale, før det begynner å skje ting. Det finnes mange sånne historier rundt om.Men legen målte jo embryoet for å finne ut hvor langt du var på vei - og satt deg tilbake en uke, altså 6+4. Da synes jeg det er rart at du mener spira di er liten? Det mente tydeligvis ikke gyn. Kanskje er den i minste laget - men innenfor skjema? Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret, og jeg håper du får ny ul om noen uker for å sjekke at alt fremdeles er i orden. Så lenge det er hjerteaktivitet, er det et veldig godt tegn. Det er vel litt trøst i det, da?  Anonymous poster hash: 33ba4...bef

Nei, er vel bare bekymringen som snakker. Men han brydde seg jo overhodet ikke om siste mens eller når el var. I mitt hode må jeg være 7+4, derfor jeg tenker spira er liten. Men om det er riktig at jeg kan være 6+4 til tross for sikker mensdato, el eller når vi hadde sex, så er vel spira "passe stor". Det er det med 6+4 jeg mener er feil... Og da blir jo størrelsen feil og. Vet at noen har hatt små spirer slik, og at det har vært pga for lite vekst og blitt abort.

Men ja, hjertet slo fint og regelmessig, men han knotet mye med å få sett spira bra, kommenterte at det var tidlig og at den var liten. Avfeide all min bekymring med at det var bare tidlig...

Skal tenke positivt! Hvertfall prøve;)

Husk at tidlig UL teller ikke å kan ikke gi deg en termindato, er derfor vi har ordinær UL i uke 17-20. Så ikke irriter deg å vent på ordinær UL:) tidlig ul kan forvirre en, men så lenge hjerte slår er det det viktigste på denne ultralyden! Lykke til 😃

Husk at tidlig UL teller ikke å kan ikke gi deg en termindato, er derfor vi har ordinær UL i uke 17-20. Så ikke irriter deg å vent på ordinær UL:) tidlig ul kan forvirre en, men så lenge hjerte slår er det det viktigste på denne ultralyden! Lykke til

Irritere meg? Er vel mer bekymret ja...

Du sier du vet når EL var - jeg lærte av gynekologen sist at positiv eggløsningstest er et tegn på at kroppen har klargjort for eggløsning, men ingen garanti for at eggløsningen faktisk skjer. Så teoretisk kan eggløsningen ha vært noen dager forsinka allikevel, og da er plutselig ikke en uke forskjell så voldsomt ☺

Anonymous poster hash: ce185...ab7

Så lenge hjertet slo som det skulle så hadde jeg ikke bekymret meg. Om noe skulle gå galt (hvilket jeg ikke tror) så sinker de ikke utviklingen så tidlig, da er det bare over. 

Lykke til, er sikker på at dette går fint :) 

Anonymous poster hash: b0c3d...9e7

Annonse

Du sier du vet når EL var - jeg lærte av gynekologen sist at positiv eggløsningstest er et tegn på at kroppen har klargjort for eggløsning, men ingen garanti for at eggløsningen faktisk skjer. Så teoretisk kan eggløsningen ha vært noen dager forsinka allikevel, og da er plutselig ikke en uke forskjell så voldsomt ☺Anonymous poster hash: ce185...ab7

Mulig det. Jeg tok ingen test, kjenner det godt når det skjer. Men kan jo gått noen dager før befruktning sikkert ja:)

Akkurat det samme skjedde med meg, men det er ingenting å bekymre seg for :-) Ble satt frem igjen på UL i uke 14. Veldig små marginer når man måler fosteret såpass tidelig fikk jeg beskjed om!

Ok. Takk for oppmuntrende ord!

Jeg ble satt tilbake 10dager på min første tidlig UL med dattra mi.. jeg visste også akkurat når EL var, men ikke vet jeg om egget var tregt eller hva :P Ble satt tilbake tilsammen 14dager etter OUL.. Sist ble jeg satt tilbake 9 dager, så virker som at det er normalt for meg at noe går tregt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...