Pixie85 Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Er det stor risiko for feil av kjønn om man er på UL uke 17? Hvor er det billigst å ta UL i Oslo og omegn privat for å se kjønn?
Mamma2013.2015 Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Du får jo gratis OUL fra uke 18-20? Så da hadde jeg ventet til da :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Nei, risikoen er liten for å få vite feil kjønn. Men jeg skjønner ikke hvorfor du skal bestille privat? Ordinær ul er gratis, og er i ca uke 18 (pluss minus et par uker). Anonymous poster hash: 69d33...4ed
KbyK Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 i Norge så er det lovpålagt at man ikke skal få vite kjønnet før tidligst i uke 18.... men man kan se det fra uke 13, varierer jo selvfølgelig på babystiling etc.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #5 Skrevet 24. januar 2015 i Norge så er det lovpålagt at man ikke skal få vite kjønnet før tidligst i uke 18.... men man kan se det fra uke 13, varierer jo selvfølgelig på babystiling etc. Dette er feil. Før 12 svangerskapsuke får en kun vite kjønn ved mistanke om alvorlig kjønnsrelatert sykdom. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-12-05-100#KAPITTEL_5 Så mange myter og oppspinn en finner på forum. Anonymous poster hash: 9b16e...291
KbyK Skrevet 24. januar 2015 #6 Skrevet 24. januar 2015 i Norge så er det lovpålagt at man ikke skal få vite kjønnet før tidligst i uke 18.... men man kan se det fra uke 13, varierer jo selvfølgelig på babystiling etc. Dette er feil. Før 12 svangerskapsuke får en kun vite kjønn ved mistanke om alvorlig kjønnsrelatert sykdom. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-12-05-100#KAPITTEL_5 Så mange myter og oppspinn en finner på forum. Anonymous poster hash: 9b16e...291 så klart uke 18 er ved normale omstendigheter - men det tok jeg som en selvfølge at jeg skulle basere svaret på... så det er jo ikke akkurat en myte.. gynekologer etc sier jo se ekstragodt på bildet så kan du se kjønnet, men de har ikke lov å si det er h*n...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #7 Skrevet 24. januar 2015 i Norge så er det lovpålagt at man ikke skal få vite kjønnet før tidligst i uke 18.... men man kan se det fra uke 13, varierer jo selvfølgelig på babystiling etc. Dette er feil. Før 12 svangerskapsuke får en kun vite kjønn ved mistanke om alvorlig kjønnsrelatert sykdom. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-12-05-100#KAPITTEL_5 Så mange myter og oppspinn en finner på forum. Anonymous poster hash: 9b16e...291 så klart uke 18 er ved normale omstendigheter - men det tok jeg som en selvfølge at jeg skulle basere svaret på... så det er jo ikke akkurat en myte.. gynekologer etc sier jo se ekstragodt på bildet så kan du se kjønnet, men de har ikke lov å si det er h*n... Hva er det du babler om? Det er fritt frem å informere om kjønn fra 12 svangerskapsuke. Det er heller ingen kunst for drevne å se kjønnet uten tvil fra 13-14 uker. Anonymous poster hash: 9b16e...291
KbyK Skrevet 24. januar 2015 #8 Skrevet 24. januar 2015 i Norge så er det lovpålagt at man ikke skal få vite kjønnet før tidligst i uke 18.... men man kan se det fra uke 13, varierer jo selvfølgelig på babystiling etc. Dette er feil. Før 12 svangerskapsuke får en kun vite kjønn ved mistanke om alvorlig kjønnsrelatert sykdom. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-12-05-100#KAPITTEL_5 Så mange myter og oppspinn en finner på forum. Anonymous poster hash: 9b16e...291 så klart uke 18 er ved normale omstendigheter - men det tok jeg som en selvfølge at jeg skulle basere svaret på... så det er jo ikke akkurat en myte.. gynekologer etc sier jo se ekstragodt på bildet så kan du se kjønnet, men de har ikke lov å si det er h*n... Hva er det du babler om? Det er fritt frem å informere om kjønn fra 12 svangerskapsuke. Det er heller ingen kunst for drevne å se kjønnet uten tvil fra 13-14 uker. Anonymous poster hash: 9b16e...291 vet du hva da er vi enige om å være uenige om dette! jeg forteller her om egen informasjon som jeg har fått fra gynekologer og leger ved tidligere anledninger.. ikke i forbindelse med egetsvangerskap, men i forbindelse ved innhenting av informasjon for etnisk norske ved div mottak... og noe mer enn dette gidder jeg faktisk ikke å diskutere ha en strålende dag!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #9 Skrevet 24. januar 2015 i Norge så er det lovpålagt at man ikke skal få vite kjønnet før tidligst i uke 18.... men man kan se det fra uke 13, varierer jo selvfølgelig på babystiling etc. Dette er feil. Før 12 svangerskapsuke får en kun vite kjønn ved mistanke om alvorlig kjønnsrelatert sykdom. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-12-05-100#KAPITTEL_5 Så mange myter og oppspinn en finner på forum. Anonymous poster hash: 9b16e...291 så klart uke 18 er ved normale omstendigheter - men det tok jeg som en selvfølge at jeg skulle basere svaret på... så det er jo ikke akkurat en myte.. gynekologer etc sier jo se ekstragodt på bildet så kan du se kjønnet, men de har ikke lov å si det er h*n... Hva er det du babler om? Det er fritt frem å informere om kjønn fra 12 svangerskapsuke. Det er heller ingen kunst for drevne å se kjønnet uten tvil fra 13-14 uker. Anonymous poster hash: 9b16e...291 vet du hva da er vi enige om å være uenige om dette! jeg forteller her om egen informasjon som jeg har fått fra gynekologer og leger ved tidligere anledninger.. ikke i forbindelse med egetsvangerskap, men i forbindelse ved innhenting av informasjon for etnisk norske ved div mottak... og noe mer enn dette gidder jeg faktisk ikke å diskutere ha en strålende dag! Det er ikke snakk om å være uenig. Det er snakk om at du gir feil info. Sjekk linken du. Forøvrig er jeg sikker på at jeg sitter på bedre inside info som lege selv. Anonymous poster hash: 9b16e...291
Minsin1 Skrevet 24. januar 2015 #10 Skrevet 24. januar 2015 Æ fikk vite kjønn i uke 17 ved oul.. D var ikke med 100 % sikkerhet men stemte nok nu når vi var på ul i uke 22..
SnartMamma83 <3 Skrevet 24. januar 2015 #11 Skrevet 24. januar 2015 Vi har fått vite kjønn på tidlig UL på sykehus i uke 13+4. Jeg fikk tidlig pga tvillinger, at vi har vært gjennom flere IVF-forsøk og derfor er overbekymret for om noe er galt. Legen sa det var 95% sikkert at det blir to gutter. Det var han som spurte om vi ville vite, selv om det ikke er noen ting som tyder på kjønnsrelaterte sykdommer hos oss 😊 Men jeg ville ventet til OUL uke 17-19 hvis det kun er for å vite kjønn. Det anbefales bl.a av Statens Strålevern å ikke ta unødvendig mange UL, uten at vi skal gå inn på en lenger diskusjon om hvorfor 😊
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #12 Skrevet 24. januar 2015 Det er lov å opplyse om kjønn etter uke 12. Les linken: http://tidsskriftet.no/article/1306003/ Anonymous poster hash: 8a873...df5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #13 Skrevet 25. januar 2015 Jeg fikk spørsmål om jeg ville vite kjønn ved UL både i uke 12, 14 og 18. Takka nei alle gangene, så det var ikke jeg som spurte om det, men gynekologen og jordmora som spurte. I uke 12 og 14 fikk vi spørsmål om det før selve ultralyden (fikk spørsmål om vi ville få vite kjønn dersom han klarte å se det), mens i uke 18 kunne vi også få greie på det, men takket som sagt nei. Anonymous poster hash: 40123...c20
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 25. januar 2015 #14 Skrevet 25. januar 2015 Jeg fikk også spørsmål om jeg ville vite kjønn i uke 12, men ønsket ikke det.. I uke 18 på oul sa vi ifra at vi ikke ville vite:)
Pixie85 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #15 Skrevet 27. januar 2015 Grunnen til UL i uke 17 er fordi jeg skal på utenlandsreise og håper på å kunne kjøpe litt klær Dårlig timing at det er 1-2 uker før offentlig ul
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #16 Skrevet 27. januar 2015 Uke 17 ser man kjønn veldig tydelig og som oftest helt korrekt Bare velg et sted med nyere UL-apparat, for det sikreste svaret. Jeg fikk vite kjønn i uke 14-15 med begge mine forrige, og det stemte det! Anonymous poster hash: 30f69...ed9
attpåklattnr2 Skrevet 2. februar 2015 #17 Skrevet 2. februar 2015 Det er lov å opplyse om kjønn fra uke 12,men jeg har opplevd at offentlige sykehus ikke vil si det før den ordinære ul.jeg var på duotest i uke 12 i 2012 og legen hintet om at han helst ikke ville opplyse om kjønnet.
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 3. februar 2015 #18 Skrevet 3. februar 2015 Grunnen til UL i uke 17 er fordi jeg skal på utenlandsreise og håper på å kunne kjøpe litt klær Dårlig timing at det er 1-2 uker før offentlig ul Har du vært på ul ? Hvordan har det gått ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå