Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Vi har blitt henvist til barneklinikken ved haukeland pga utflating av vekstkurva hans. Spiser dårlig og magevondt og odde dovaner. Mistenker cøliaki e.l selv om blodprøvene var negative. Noen som vet hvor lang ventetid eg må belage meg på? Erfaringer med problemstillingen? Hva kan eg forvente meg? Anonymous poster hash: 9827a...cfe
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Dytter litt...ingen som har vert borti det før Anonymous poster hash: 9827a...cfe
amandine Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Jeg har vært mange ganger på barneklinikken på Haukeland, men aldri med din problemstilling. Det er best du ringer dem og spør. Da får du utfyllende svar, og kan sikkert også få svar på spm om ventetid også. Det er jo ikke mulig for andre enn de som har tilgang til ventelistene å svare på. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Jeg har også vært på barneklinikken på Haukeland mange ganger, men med helt andre typer problemstilling. Det er plexus-teamet som følger opp mitt barn så da er det nevrologer, spesialfysioterapeuter o.l. som har ansvaret. Veldig fornøyd med oppfølgingen vi har fått der, kjempehyggelige mennesker. Du skal nok på en helt annen avdeling, og må nok regne med at barnet må i narkose for å ta prøver av tarmen (nevøen min har akkurat vært gjennom det samme, der mistenkte de cøliaki eller chrons). Anonymous poster hash: ad7c4...c8b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Du skal på gastro på barneklinikken. Har desverre erfaring derfra med begge barna. Ventetiden varierer litt, men normalt sett ligger det på rundt 3-4 måneder om det ikke er hastesak. Dette er det jo legen som avgjør, så derfor vanskelig å si. Jeg anbefaler deg å ringe hver uke (helst fredag) og høre om de har fått avlysninger av timer sånn at du kan kommer til raskere. Våre erfaringer derfra har dessverre ikke vært gode. Barnet vårt har ikke fått den hjelpen det trenger eller har krav på. Skriver ikke detaljer her, men er det noe du lurer på så bare spør. Anonymous poster hash: 37f29...d64
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Vi har god erfaring med barneklinikken på Haukeland. Vi ventet bare to uker, men da var hun veldig syk, så hun ble prioritert. Har hørt om andre som har ventet ca 3 måneder på gastroskopi. Datteren vår fikk påvist cøliaki, og blir årlig innkalt til kontroll. Anonymous poster hash: b0be4...3de
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Du skal på gastro på barneklinikken. Har desverre erfaring derfra med begge barna. Ventetiden varierer litt, men normalt sett ligger det på rundt 3-4 måneder om det ikke er hastesak. Dette er det jo legen som avgjør, så derfor vanskelig å si. Jeg anbefaler deg å ringe hver uke (helst fredag) og høre om de har fått avlysninger av timer sånn at du kan kommer til raskere. Våre erfaringer derfra har dessverre ikke vært gode. Barnet vårt har ikke fått den hjelpen det trenger eller har krav på. Skriver ikke detaljer her, men er det noe du lurer på så bare spør. Anonymous poster hash: 37f29...d64 Takk for tips, eg skal ringe ofte! Var det legen som gjorde det til en dårlig opplevelse? Sånn nedlatende holdning? Fastlegen hadde ikke trua på cøliaki ettersom blodprøvene var negative, men eg veit det er noe som ikke er som det skal! Anonymous poster hash: 9827a...cfe
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #8 Skrevet 23. januar 2015 Du skal på gastro på barneklinikken. Har desverre erfaring derfra med begge barna. Ventetiden varierer litt, men normalt sett ligger det på rundt 3-4 måneder om det ikke er hastesak. Dette er det jo legen som avgjør, så derfor vanskelig å si. Jeg anbefaler deg å ringe hver uke (helst fredag) og høre om de har fått avlysninger av timer sånn at du kan kommer til raskere. Våre erfaringer derfra har dessverre ikke vært gode. Barnet vårt har ikke fått den hjelpen det trenger eller har krav på. Skriver ikke detaljer her, men er det noe du lurer på så bare spør. Anonymous poster hash: 37f29...d64 Takk for tips, eg skal ringe ofte! Var det legen som gjorde det til en dårlig opplevelse? Sånn nedlatende holdning? Fastlegen hadde ikke trua på cøliaki ettersom blodprøvene var negative, men eg veit det er noe som ikke er som det skal! Anonymous poster hash: 9827a...cfe HI altså... Anonymous poster hash: 9827a...cfe
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #9 Skrevet 23. januar 2015 Jeg har mange gode erfaringer og en dårlig Ventetid varierer etter hastegrad. Anonymous poster hash: 66cf3...df7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Du skal på gastro på barneklinikken. Har desverre erfaring derfra med begge barna. Ventetiden varierer litt, men normalt sett ligger det på rundt 3-4 måneder om det ikke er hastesak. Dette er det jo legen som avgjør, så derfor vanskelig å si. Jeg anbefaler deg å ringe hver uke (helst fredag) og høre om de har fått avlysninger av timer sånn at du kan kommer til raskere. Våre erfaringer derfra har dessverre ikke vært gode. Barnet vårt har ikke fått den hjelpen det trenger eller har krav på. Skriver ikke detaljer her, men er det noe du lurer på så bare spør. Anonymous poster hash: 37f29...d64 Takk for tips, eg skal ringe ofte! Var det legen som gjorde det til en dårlig opplevelse? Sånn nedlatende holdning? Fastlegen hadde ikke trua på cøliaki ettersom blodprøvene var negative, men eg veit det er noe som ikke er som det skal! Anonymous poster hash: 9827a...cfe Vi ble en kasteball i systemet og ingen tok ansvar. Ingen ville ha vår sak, da det har vært en gåte for legene. Problemet har i flere tilfeller også blitt bagatellisert av enkelte leger. ANdre leger har skremt livet av oss med å legge på bordet veldig alvorlige diagnoser. Ingen av legene tar seg tid til å lese journaler og historikk, men vi har brukt utallige timer på å legge frem sykehistorien om igjen og om igjen til nye leger. Vil ikke si at legene har vært nedlatende. Mer uhøflige og uten vilje til å ta tak i noe. Generelt er det også alltid forsinkelser, enormt mye venting, og svært lite innbydende og hensiktsmessige lokaler på barneklinikken. Anonymous poster hash: 37f29...d64
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Du skal på gastro på barneklinikken. Har desverre erfaring derfra med begge barna. Ventetiden varierer litt, men normalt sett ligger det på rundt 3-4 måneder om det ikke er hastesak. Dette er det jo legen som avgjør, så derfor vanskelig å si. Jeg anbefaler deg å ringe hver uke (helst fredag) og høre om de har fått avlysninger av timer sånn at du kan kommer til raskere. Våre erfaringer derfra har dessverre ikke vært gode. Barnet vårt har ikke fått den hjelpen det trenger eller har krav på. Skriver ikke detaljer her, men er det noe du lurer på så bare spør. Anonymous poster hash: 37f29...d64 Takk for tips, eg skal ringe ofte! Var det legen som gjorde det til en dårlig opplevelse? Sånn nedlatende holdning? Fastlegen hadde ikke trua på cøliaki ettersom blodprøvene var negative, men eg veit det er noe som ikke er som det skal! Anonymous poster hash: 9827a...cfe Vi ble en kasteball i systemet og ingen tok ansvar. Ingen ville ha vår sak, da det har vært en gåte for legene. Problemet har i flere tilfeller også blitt bagatellisert av enkelte leger. ANdre leger har skremt livet av oss med å legge på bordet veldig alvorlige diagnoser. Ingen av legene tar seg tid til å lese journaler og historikk, men vi har brukt utallige timer på å legge frem sykehistorien om igjen og om igjen til nye leger. Vil ikke si at legene har vært nedlatende. Mer uhøflige og uten vilje til å ta tak i noe. Generelt er det også alltid forsinkelser, enormt mye venting, og svært lite innbydende og hensiktsmessige lokaler på barneklinikken. Anonymous poster hash: 37f29...d64 Uffda, det hørtes kjedelig ut Håper dere har funnet ut av ting nå. Skjønner det er best å være på hugget og ha lest seg litt opp på ting selv. Og så får vi håpe vi er heldige med legen! Anonymous poster hash: 9827a...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå