Gå til innhold

Hjelp, er det en liten spire?!?

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg og samboer er prøvere og ønsker oss en liten spire. For noen uker siden merket jeg noe som lignet eggløsningsslim og vi hoppet rett til køys, hehe. I følge syklusen min skal jeg ha tante rød på besøk i løpet av neste uke engang, men jeg har enda ikke merket noe til den (har gjennom hele livet fått smerter ca 1 uke i forveien).  

Men den siste uka har jeg kjent litt smerter nederst i magen og rundt navelen, samt litt ubehag. Kroppen har vært mer trøtt og sliten enn vanlig, og samboer sier at kroppstemperaturen min føles høyere enn normal og går rundt å spør om jeg har feber hele tiden (jeg føler meg helt frisk, og regner med at hvis det hadde vært feber hadde jeg følt meg dårlig). Lett hodepine har kommet og gått de 3 siste dagene, men aldri vært så ille at jeg har trengt å ta smertestillende. Følelsen av å være gravid har jeg plutselig fått et par ganger, og det at noe sier meg at det er noe som skjer med kroppen min. 

Jeg tør ikke håpe eller si så mye til samboern eller ta test helt enda da jeg er redd for at kroppen lurer meg og jeg ikke er gravid *bank i bordet* Ønsker meg så innderlige mye en liten spire, så kan hende jeg har klart å "lure" kroppen til å tro den er gravid. Jeg vet ikke. 

Er det noen snille damer der ute som kan hjelpe, dele noen erfaringer og tanker angående det jeg opplever? :) 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194658-hjelp-er-det-en-liten-spire/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som det anonym sier;

Har du sterke symptomer så kan du teste :) med en gang det befruktede egget fester seg så begynner kroppen å skille ut HCG.

Husk; det tar ca 2 uker fra den dagen du hadde eggløsning til du skal ha mensen. Last ned en kalender så det blir lettere å holde oversikt over ventet mens og eggløsning :)

Hehe, ja en test er jo det beste. Eneste er at jeg er så redd for å bli skuffa hvis den ikke er positiv. Nå har jeg merket disse tingene den siste uka, og det er rundt 7-10 dager siden jeg merket eggløsningsslim og på kalenderen forventer jeg mensen neste uke. Så usikker på om jeg burde ta sjansen på en test eller vente å se om mensen kommer i morgen? Vil så absolutt ikke at den skal være negativ etter prøving i snart 1 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...