Gå til innhold

Plutselig er jeg full av blåmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittet meg i speilet igår og har 8 store blåmerker på siden av det ene låret og 3 store på det andre :o Hva kan dette komme av? De var der ikke på morgenen, men på kvelden var de der plutselig og var der fremdeles idag.

Anonymous poster hash: 654f4...c08
Skrevet

Ring legen og be om en time!

Hvis du ikke har blitt påkjørt av en buss eller falt i slalombakken i løpet av dagen så skal ikke slike blåmerker bare komme av seg selv.

Jeg vil ikke skremme deg, men det KAN være tegn på (alvorlig) sykdom. Så vær så snill, ring legen med en eneste gang!

Anonymous poster hash: 44cd4...d83

Skrevet

Nei, har ikke blitt påkjørt eller falt :) Får ringe legen til mandag. Er veldig underbemannet på jobb idag så kan ikke dra

Skrevet

Det kan være at blodet ditt ikke koagulerer, du MÅ ringe legen i dag.

Anonymous poster hash: cc3e5...ae3

Skrevet

Her er 3 av blåmerkene

post-42-956606_thumb.jpg

Skrevet

Ble veldig dårlig bilde

Skrevet

Sier igjen at du MÅ ringe legen i dag. Nevøen min hadde lignende uforklarlige blåmerker, ble innlagt på sykehus.

Søsteren min også, hun fikk ikke lov å pusse tennene eller spise med gaffel fordi det kunne starte blødninger som de ikke ville kunne stoppe.

Anonymous poster hash: cc3e5...ae3

Skrevet

Ring legen og be om senest time mulig.. Og dra sent på arb. Dagen i dag 😃 sikkert ikke noe, men sånt skal undersøkes med blodprøver. Hilsen sykepleier

Anonymous poster hash: 8f504...686

Skrevet

Sier igjen at du MÅ ringe legen i dag. Nevøen min hadde lignende uforklarlige blåmerker, ble innlagt på sykehus.

Søsteren min også, hun fikk ikke lov å pusse tennene eller spise med gaffel fordi det kunne starte blødninger som de ikke ville kunne stoppe.Anonymous poster hash: cc3e5...ae3

Man skulle tro at blødere vsste at de er blødere

Anonymous poster hash: af9cb...57a

Skrevet

Det kan være et tegn på at du har for lave nivåer av blodplater i blodet, det sjekker legen lett ved en blodprøve. Det kan medisineres.

Om du går på medisiner mot noe annet kan også forskjellige medisiner gjøre at man lettere får små blødninger under huden.

Anonymous poster hash: 69734...482
Skrevet

Mange blåmerker uten forklaring? Tenker leukemi med en gang. Ring legen.

Skrevet

Hvor lang tid tar det før man får svar på slike blodprøver da? En uke ca.? Vet jeg burde ringe legen nå etter å ha lest svarene, men problemet er at om jeg drar så må vi  stenge en hel avdeling på jobben siden jeg sitter alene der idag :/

Skrevet

Søsteren min også, hun fikk ikke lov å pusse tennene eller spise med gaffel fordi det kunne starte blødninger som de ikke ville kunne stoppe.Anonymous poster hash: cc3e5...ae3

Blødersykdommer kan oppstå akutt!

Anonymous poster hash: ef0be...d0d

Skrevet

Hvem har sagt at disse er blødere?

Anonymous poster hash: db242...7de

Skrevet

Kreft!

Anonymous poster hash: b5f3f...945

Skrevet

Det trenger IKKE være kreft! Jeg har en kronisk autoimmun sykdom (ITP) hvor kroppen angriper og ødelegger blodplatene og noen av de vanligste symptomene er uforklarelige blåmerker og petekkier (bittesmå prikkblødninger i huden). Man kan også blø neseblod og ved tannpussing hvis man har veldig lave verdier. Kvinner med denne sykdommen har også ofte kraftige menstruasjonsblødninger.

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/blod/primer-immun-trombocytopeni-1070.html?page=1

Anonymous poster hash: b8673...662

Skrevet

Du må til legen NÅ!

Anonymous poster hash: a4ed1...5bd

Skrevet

Prata med en lege. Fikk beskjed om at om jeg følte meg bra og ikke hadde feber kunne jeg ringe til mandag. Hvis jeg ble dårlig i løpet av helgen skulle jeg ringe legevakten

Skrevet

Mange blåmerker uten forklaring? Tenker leukemi med en gang. Ring legen.

Ikke skrem dama da herregud. Holder med å skrive "ring legen".

Anonymous poster hash: ae8e2...3d8

Skrevet

Jeg har hatt perioder hvor blåmerker har kommet uten forklaring. I mitt tilfelle var det ikke noen forklaring. Det kunne være at immunforsvaret plutselig hadde blitt svekket, så vidt jeg forsto.

Anonymous poster hash: ed1ff...d98

Skrevet

Forresten.. Hva jobber du med? Helsevesen eller annet arbeid med mye løft osv?

Jeg har en jobb hvor jeg lett kan komme borti ting uten å tenke over det. En dult borti en bordkant og jeg har merke.

Den gangen jeg plutselig hadde et svart merke på magen - da ble jeg redd. Men ingenting galt. Sannsynligvis har jeg kommet borti et svakt punkt på magen som har blitt skadet under keisersnitt for flere år siden.

Men snakk med lege..

Anonymous poster hash: ed1ff...d98

Skrevet

Sitter helt stille på en kontorstol hele dagen og har ikke dultet borti 10 forskjellige ting :P

Skrevet

Har du hatt noen infeksjoner i det siste? F.eks mageinfeksjon eller noe?

Jeg får noe som heter knuterosen i forbindelse med kraftige infeksjoner, eller om jeg har flere infeksjoner på kort tid.

Det gir seg utslag i mystiske blåmerker på beina.

det er ikke så farlig, men det kan være fare for blodpropp, så det må sjekkes av lege.

før legen slo fast hva det var, måtte jeg testes for ganske mye, fordi slike blåmerker kan være symptomer på mye forskjellig, noe av det alvorlig.

Så sikkert lurt å gå til legen.

Skrevet

Disse blåmerkene er ca 2 dager gamle, det ser en på fargen. De er gule, det er typisk for føflekker som er ca 2 dager gamle. Ferske blåfleker er rødblålige.  Bare så du vet det. 

Har lært det på kursing om mishandling, og hva vi skal se etter, og hvordan blåflekkene utvikler seg i farge. 

Anonymous poster hash: dc9b9...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...