Gå til innhold

Noen som har bichon frise eller maltaser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre om deres erfaringer ifht disse hundene.

Er dem luktfrie som de hevder eller?

Anonymous poster hash: 77e1c...fbe

Skrevet

jeg har ikke det, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg svarer.

Men jeg har en blanding av bichon havanais og shi tzu - den har jo litt samme pels som en malteser (bare mye mykere og deiligere) og er jo litt bichon også.

Hun er ikke luktfri - hun lukter vidunderlig! Hun er ofte sammen med en malteser - han lukter ikke ekkelt i hvert fall, men ikke så godt som min.

Min hund har aldri den vamle, klassiske hundelukten, bare en svak, "ren" lukt som alle i familien elsker å snuse inn med nesa boret ned i pelsen hennes. Hun er liksom bare lekker :-)

Anonymous poster hash: 682eb...5cf
Skrevet

Jeg har en malteser blandet med puddel. Hun er nesten helt uten lukt, og hun lukter ikke typisk hund. Må stikke nesa helt nedi pelsen hennes for å lukte noe, og det lukter ikke vondt.

Skrevet

Tror hundeeiere er litt "luktesansløse" :P

Tanta mi har en b.frisé, flott hund, men den lukter. Ikke på langt nær så ille som f.x. en golden retriever da, men den lukter.

Anonymous poster hash: b3482...a33

Skrevet

hvordan hunder lukter kommer an på hva de spiser, hvor ofte de bades/stelles, hvor mye de er ute osv.

Skrevet (endret)

Stemmer, merker forskjell på da hundene mine spiste tørrfor vs nå som de spiser rått. De luktet ikke vondt før, men de luktet mer.

Jeg liker ikke typisk hundelukt, så jeg hadde nok merket det hvis mine hunder luktet.

Ingen hund skal lukte *vondt*. Da spiser den dårlig mat, er skitten, eller er syk.

Endret av Pobie
Skrevet

Jeg bader riktignok min hund ca. én gang i uken, det kan nok mbidra til at hun lukter gite og godt. Men sånne små, røyteløse raser med lite fett i pelsen lukter nok uansett mindre enn f.eks golden og sankt bernhard.

Anonymous poster hash: 682eb...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...