Junimamma1 Skrevet 22. januar 2015 #1 Del Skrevet 22. januar 2015 Hei! Jeg er gravid med mitt første barn i uke 18. Jeg har lest noen steder på nett at veldig høy lyd kan være skadelig for fosteret, men verken lege eller jordmor hadde hørt om det. Begge sier de må sjekke mer og se om de finner noe informasjon om det, men jeg har ikke hørt noe mer fra dem foreløpig. Jeg spiller nemlig trommer i en musikkgruppe der lyden er veldig høy, vi må selv ha på oss ørebeskyttelse for å spille der. Det er veldig gøy, og jeg har lyst til å fortsette med det så lenge det går, men selvsagt ikke hvis det er skadelig for barnet. Noen som vet noe mer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194489-mye-st%C3%B8y-skadelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tmlove Skrevet 22. januar 2015 #2 Del Skrevet 22. januar 2015 Du vil jo merke på barnet hvordan det etterhvert reagerer på disse lydene, vis det svetter og blir veldig urolig så hadde jeg heller skånet barnet mitt det er bare for en kort periode. Barnet begynner vel og høre snart vis du er i uke 18.. Ellers er det ikke farlig barnet ligger inne i magen din i livmoren pluss fostervann ..har du selv prøvd og høre lyder under vann? det høres ikke så godt hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194489-mye-st%C3%B8y-skadelig/#findComment-146962920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myy Skrevet 24. januar 2015 #3 Del Skrevet 24. januar 2015 Hei! Jeg er gravid med mitt første barn i uke 18. Jeg har lest noen steder på nett at veldig høy lyd kan være skadelig for fosteret, men verken lege eller jordmor hadde hørt om det. Begge sier de må sjekke mer og se om de finner noe informasjon om det, men jeg har ikke hørt noe mer fra dem foreløpig. Jeg spiller nemlig trommer i en musikkgruppe der lyden er veldig høy, vi må selv ha på oss ørebeskyttelse for å spille der. Det er veldig gøy, og jeg har lyst til å fortsette med det så lenge det går, men selvsagt ikke hvis det er skadelig for barnet. Noen som vet noe mer? Da jeg var gravid med første skulle jeg på konsert og spurte legen om det var farlig med høy lyd. Nei fikk jeg til svar. Jeg personlig tror ikke det er skadelig, men jeg tror det er ubehagelig for barnet. Ettersom barnet hører når vi snakker til det må det jo bli ubehagelig med veldig høy lyd. Nå er jo ikke du så langt på vei, så usikker på hvor godt fostre hører rundt uke 18 ettersom sansene ikke er ferdig utviklet. Jeg var 7 mnd på vei da jeg var på konserten, etter 15 min måtte jeg gå ut fordi jeg ble fysisk skikkelig dårlig. Kvalm og et sterkt ubehag i hele kroppen. Var akkurat som kroppen bare måtte ha meg vekk der ifra.. Rar følelse, men glad jeg lyttet til kroppen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194489-mye-st%C3%B8y-skadelig/#findComment-146967805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå