Gå til innhold

Må barna bruke hjelm i bhg?

Anbefalte innlegg

Når de sykler.

Hvordan er det i bhg der ditt barn går?

Du som jobber i bhg da?

Der mitt barn går må alle bruke hjelm når de sykler. De er flinke til og ta av hjelmen så fort de er ferdige også. Flinke voksne som følger med.

Der jeg jobber bruker ikke barna hjelmer.

Anonymous poster hash: 45da2...b5a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194358-m%C3%A5-barna-bruke-hjelm-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bruker hjelm når de sykler i bhg og tar av hjelmen så fort de legger fra seg sykkelen.

Det er viktig å lære gode sykkelhjelmrutiner fra de lærer å sykle, så blir det ikke så lett å droppe hjelmen når de blir eldre.

Anonymous poster hash: 06264...ed1

Annonse

De fleste har med egen sykkel og alle bruker hjelm. De riktig smarte foreldrene har kjøpt hjelm med grønn spenne i Sverige, slik at hjelmen løser ut om man skulle henge seg fast. Men de er uansett flinke til å ta av hjelmene når de ikke sykler. Og barna er veldig gode til å sykle. De fleste sykler perfekt når de er tre år :-) 
Ikke verdens beste barnehage på alle punkter, men hva angår sykling er den perfekt!

Anonymous poster hash: 30bab...b2f

Ingen hjelm her heller. De bruker kun trehjulssykler, men jeg synes det er feil likevel, ettersom de har en ganske bratt bakke som det er populært å sykle nedover... mange fall og kollisjoner der.

Anonymous poster hash: d8b03...ece

Her brukes kun hjelm når det er sykkeldag og man har med ungenes private sykler. Barnehagen har en stor parkeringsplass som kun har trafikk til og fra barnehagen. De deler opp ungene i mindre grupper slik at det er være lett å følge med alle sammen. Hjelmene skal av når det setter fra seg sykkelen. Den skal ikke være med på lek etterpå.

Her så sykler nesten alle barn. Dvs, 90% av barna kan sykle på 2 hjul uten støtte fra 4 års alder! Alle barn MÅ ha hjelm når de bruker 2 hjuls eller sparkesykkel. På 3 hjulssykkel gjelder ikke dette!

Vår barnehage sykler aktivt på tur og sånt også, vi bor slik til at de kan dra ganske "langt" på gangveier! Ene ungen min lærte å sykle på 2 hjul som 3 åring.

Hjelm har alltid vært ett ufravikelig krav fra barnehagen sin side!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...