Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Del Skrevet 21. januar 2015 Driver å ordner her... Har 2 jobber og tenker på å begynne litt tidligere i den ene jobben. Hvordan gjør jeg det da? Anonymous poster hash: ff6a6...a53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194342-da-var-det-igang-med-foreldrepenges%C3%B8knad-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 21. januar 2015 #2 Del Skrevet 21. januar 2015 Da må du fylle ut de vanlige permisjonspapirene og så i tillegg et skjema for gradert uttak... Her fyller du ut hvor mye du skal jobbe og når fra :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194342-da-var-det-igang-med-foreldrepenges%C3%B8knad-igjen/#findComment-146961602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ninnin* Skrevet 21. januar 2015 #3 Del Skrevet 21. januar 2015 Men den gradert uttak, der skal man fylle ut fødselsdato på barnet, men det går jo ikke. Hva gjør man da? Tenkte og ha to-tre uker ferie midt i permisjonen, så pappen har perm da. Slik så vi får ferie sammen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194342-da-var-det-igang-med-foreldrepenges%C3%B8knad-igjen/#findComment-146961747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufluffy Skrevet 22. januar 2015 #4 Del Skrevet 22. januar 2015 Ingen av NAvs skjemaer er 100% tilpasset den enkelte, det er det som er det festlige etter at de har laget egne skjemaer for absolutt alt istedet for en litt mer åpen søknad der man kunne forklare mer. Jeg vet lite om hvordan man kan være i perm ett sted og ikke et annet, men jobbet gradert sist. Jeg forstår det slik at du skal begynne permisjonen før de 3 siste ukene før termin i den ene jobben? Kan det være en løsning å starte med ulønnet perm i den ene jobben og bare søke permisjon fra begge som normalt fra 3 uker før fødsel? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194342-da-var-det-igang-med-foreldrepenges%C3%B8knad-igjen/#findComment-146964274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 24. januar 2015 #5 Del Skrevet 24. januar 2015 Hvis jeg forsto HI rett så er det snakk om å begynne igjen tidligere i den ene jobben, altså mot slutten av permisjonen. De tre ukene før fødsel og de første 6 etter fødsel tror jeg ikke det er mulig med gradert uttak. Det var iallfall det jeg fikk beskjed om... Vil tro at man fyller ut termin dato dersom man ikke har født enda Ninnin, hvis det er et kommentarfelt en plass så kan du jo kommentere det der at det er termindato. Og IKKE bland inn noe ulønnet permisjon i forbindelse med gradert uttak. Det er en forutsetning for gradert uttak at man skal jobbe (mulig skole teller også) tilsvarende det man søker gradert uttak for. Klok av skade fra tidligere har jeg denne gang bare levert inn søknad om vanlig 100% permisjon i første omgang og fått denne innvilget. Så skal jeg sende inn søknad om gradert uttak når barnet er født. Da er jeg sikret at jeg får penger når jeg skal selv om evt det skal bli noe lengre behandlingstid av søknade om gradert uttak. Uansett så er det enda 6 uker til jeg evt kan begynne å jobbe, så da følte jeg det var tryggest å levere inn den "enkle" søknaden først. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194342-da-var-det-igang-med-foreldrepenges%C3%B8knad-igjen/#findComment-146966900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufluffy Skrevet 24. januar 2015 #6 Del Skrevet 24. januar 2015 Hvis jeg forsto HI rett så er det snakk om å begynne igjen tidligere i den ene jobben, altså mot slutten av permisjonen. De tre ukene før fødsel og de første 6 etter fødsel tror jeg ikke det er mulig med gradert uttak. Det var iallfall det jeg fikk beskjed om... Vil tro at man fyller ut termin dato dersom man ikke har født enda Ninnin, hvis det er et kommentarfelt en plass så kan du jo kommentere det der at det er termindato. Og IKKE bland inn noe ulønnet permisjon i forbindelse med gradert uttak. Det er en forutsetning for gradert uttak at man skal jobbe (mulig skole teller også) tilsvarende det man søker gradert uttak for. Klok av skade fra tidligere har jeg denne gang bare levert inn søknad om vanlig 100% permisjon i første omgang og fått denne innvilget. Så skal jeg sende inn søknad om gradert uttak når barnet er født. Da er jeg sikret at jeg får penger når jeg skal selv om evt det skal bli noe lengre behandlingstid av søknade om gradert uttak. Uansett så er det enda 6 uker til jeg evt kan begynne å jobbe, så da følte jeg det var tryggest å levere inn den "enkle" søknaden først. Da missforsto jeg. trodde hun skulle begynne permisjonen før hos den ene, ikke å komme tilbake før hos den ene. Det var derfor jeg mente hun kunne ta ulønnet perm altså ikke foreldrepermisjon før permisjonen begynte 3 uker før termin. Dette fordi NAV skriver at man kan gjøre dette uten at det påvirker beregningsgrunnlaget (derfor man skal ha jobbet 6 av de 10 siste månedene før permisjon) Jeg gjør også som deg å søker full perm og ettersender gradert uttaksøknaden. Selv om jeg fikk problemer sist fordi det tok uhorvelig lang tid fra jeg søkte permisjon til den var innvilget. Den ble ikke innvilget før jeg egentlig skulle begynne å jobbe. Nav mente det manglet et skjema, men jeg satt med skannet kopi av hele bunken som var sendt, likevel fikk jeg nye 2 mndr saksbehandlingstid!! Dette var en digresjon Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194342-da-var-det-igang-med-foreldrepenges%C3%B8knad-igjen/#findComment-146967628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 24. januar 2015 #7 Del Skrevet 24. januar 2015 Hvis jeg forsto HI rett så er det snakk om å begynne igjen tidligere i den ene jobben, altså mot slutten av permisjonen. De tre ukene før fødsel og de første 6 etter fødsel tror jeg ikke det er mulig med gradert uttak. Det var iallfall det jeg fikk beskjed om... Vil tro at man fyller ut termin dato dersom man ikke har født enda Ninnin, hvis det er et kommentarfelt en plass så kan du jo kommentere det der at det er termindato. Og IKKE bland inn noe ulønnet permisjon i forbindelse med gradert uttak. Det er en forutsetning for gradert uttak at man skal jobbe (mulig skole teller også) tilsvarende det man søker gradert uttak for. Klok av skade fra tidligere har jeg denne gang bare levert inn søknad om vanlig 100% permisjon i første omgang og fått denne innvilget. Så skal jeg sende inn søknad om gradert uttak når barnet er født. Da er jeg sikret at jeg får penger når jeg skal selv om evt det skal bli noe lengre behandlingstid av søknade om gradert uttak. Uansett så er det enda 6 uker til jeg evt kan begynne å jobbe, så da følte jeg det var tryggest å levere inn den "enkle" søknaden først. Da missforsto jeg. trodde hun skulle begynne permisjonen før hos den ene, ikke å komme tilbake før hos den ene. Det var derfor jeg mente hun kunne ta ulønnet perm altså ikke foreldrepermisjon før permisjonen begynte 3 uker før termin. Dette fordi NAV skriver at man kan gjøre dette uten at det påvirker beregningsgrunnlaget (derfor man skal ha jobbet 6 av de 10 siste månedene før permisjon) Jeg gjør også som deg å søker full perm og ettersender gradert uttaksøknaden. Selv om jeg fikk problemer sist fordi det tok uhorvelig lang tid fra jeg søkte permisjon til den var innvilget. Den ble ikke innvilget før jeg egentlig skulle begynne å jobbe. Nav mente det manglet et skjema, men jeg satt med skannet kopi av hele bunken som var sendt, likevel fikk jeg nye 2 mndr saksbehandlingstid!! Dette var en digresjon NAV kan virkelig være en prøvelse... Sender ingenting i posten lengre, går på nav lokalt og leverer og får stemplet kopi av alle papirer. Har tidligere tapt penger på at de har rotet vekk papirer og de mener derfor at jeg aldri har levert det :-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194342-da-var-det-igang-med-foreldrepenges%C3%B8knad-igjen/#findComment-146968752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #8 Del Skrevet 25. januar 2015 Oj!! Her var det mange svar:) Har funnet ut hva jeg skal gjøre i første omgang. Jeg søker 80 % perm på begge jobber også søker jeg gradering i høst. Anonymous poster hash: ff6a6...a53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194342-da-var-det-igang-med-foreldrepenges%C3%B8knad-igjen/#findComment-146969586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå