Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Del Skrevet 21. januar 2015 Er 11+0 i dag og har siden uke 5 hatt hyppige, små blødninger... og det begynner å tære litt på motet. Blødningene er aldri store- litt rosa eller rødlig utflod på papiret først og så gjerne mer brunaktig utflod neste gang jeg er på do. I mellom hver gang blir utfloden normalt blank igjen. Det kan skje flere dager etter hverandre, og jeg kan ha flere dager uten noe overhode. Det har aldri vært rent blod eller slintrer/koagulert blod. Aldri så mye at jeg trenger truseinnlegg eller noe. Jeg har hatt litt mensmurringer sånn til og fra, men det er helt uavhengig av blødningene og aldri direkte smertefullt. Symptomene forøvrig er som man kan forvente; trøtt helt fra starten, kvalmen kom først gradvis og så ble den merkbart verre halvveis i uke 8 - og har fortsatt sånn. Puppene er ømme og upraktiske, så for en kronisk mageligger byr det på problemer å plassere dem sånn at det ikke gjør vondt når jeg ligger. Magen ser ut som en ballong, som seg hør og bør 😛 Og nå siste par dagene synes jeg jeg kjenner livmora såvidt begynne å komme fram. Men jeg har ikke hørt eller sett noe bankende hjerte enda. Legen lyttet med doppler da jeg var 9+6, men fant verken hjertelyd eller livmor da (hvilket han sa var helt normalt, han hadde aldri funnet hjertelyd så tidlig før). Så nå går jeg og venter på ultralyd om to uker, og gnager på frykten for at det ikke skal være noe der... enda jeg vet blødninger er normalt - jeg hadde det forrige svangerskap også, men ikke i nærheten like mange. Så, noen som vil komme med noen oppmuntrende fakta eller kvalifisert gjetning i mellomtiden? Vil virkelig livmor fortsette å vokse som normalt hvis fosteret dør? Og symptomene forsterkes helt "etter boka"? Anonymous poster hash: 8dd80...8da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 21. januar 2015 #2 Del Skrevet 21. januar 2015 Hei : ) J hadde blødninger hver dag fra uke 7-11, og da til tider menstruasjons liknende blødninger. Nå er j i uke 21, alt er tipp topp med snuppa i magen ; ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146960554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Del Skrevet 21. januar 2015 Hei : ) J hadde blødninger hver dag fra uke 7-11, og da til tider menstruasjons liknende blødninger. Nå er j i uke 21, alt er tipp topp med snuppa i magen ; ) Takk :-) jeg prøver etter beste evne å tenke at så lenge det er lite og stopper med en gang så er det blodkar i skjeden... men så leser jeg jo støtt om folk som kommer på UL og finner foster som har vært døde i ukevis 😞 Anonymous poster hash: 8dd80...8da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146960573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Del Skrevet 21. januar 2015 Håper d ikke er en MA, krysser fingrene for deg!! Har hatt to selv.. Når d er sagt har jeg en venninne som ble innlagt med til dels store blødninger, Gudene vet hvor mange ganger, sist hun var gravid.. Endte i en fin baby d Anonymous poster hash: e9d00...a3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146960589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Del Skrevet 21. januar 2015 Håper d ikke er en MA, krysser fingrene for deg!! Har hatt to selv.. Når d er sagt har jeg en venninne som ble innlagt med til dels store blødninger, Gudene vet hvor mange ganger, sist hun var gravid.. Endte i en fin baby d Anonymous poster hash: e9d00...a3f PS. JEG eier ikke tålmodighet, så jeg hadde dratt på privat UL i morgen den dag Ikke sunt å være redd heller! Anonymous poster hash: e9d00...a3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146960593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg hadde bedt om ul ASAP. Det kan være MA, og da fortsetter livmoren å vokse. Synes det er hårreisende at legen ikke har sendt deg til UL så lenge du har hatt blødninger!!! Håper alt er ok, det er det mest sannsynlig, men så langt på vei å ikke vite ville ikke jeg vært med på. Og du, blødninger er IKKE normalt, det bare høres slik ut her inne! Anonymous poster hash: d5712...151 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146960652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Del Skrevet 21. januar 2015 Tåler å vente et par uker til, når jeg har ventet så lenge... noen ganger må man bare klage sin nød :-P Og du siste: jo, blødninger er faktisk veldig normalt. Hadde som sagt blødninger i forrige svangerskap også - og verken lege, jordmor eller legene på svangerskapspoliklinikken sa noe annet enn at det var helt normalt og ingenting å bry seg om ☺ Både min mor og mormor hadde forresten blødninger (nesten som mens) i alle sine til sammen sju svangerskap uten at det var noen dramatikk knyttet til det. Mulig det er noe familiegreier, hva vet vel jeg 😛 men unormalt er det ikke. Og alltid oppmuntrende å høre solskinnshistorier når det står på som verst 😊 Anonymous poster hash: 8dd80...8da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146960725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #8 Del Skrevet 21. januar 2015 Tåler å vente et par uker til, når jeg har ventet så lenge... noen ganger må man bare klage sin nød :-P Og du siste: jo, blødninger er faktisk veldig normalt. Hadde som sagt blødninger i forrige svangerskap også - og verken lege, jordmor eller legene på svangerskapspoliklinikken sa noe annet enn at det var helt normalt og ingenting å bry seg om ☺ Både min mor og mormor hadde forresten blødninger (nesten som mens) i alle sine til sammen sju svangerskap uten at det var noen dramatikk knyttet til det. Mulig det er noe familiegreier, hva vet vel jeg men unormalt er det ikke. Og alltid oppmuntrende å høre solskinnshistorier når det står på som verst Anonymous poster hash: 8dd80...8da Det er nok veldig spredte meninger ang blødninger i svangerskapet, og alle har vel hørt om den tanta som hadde mensen gjennom det hele og alt gikk bra. Og du lever midt i det. For oss andre er det ikke normalt, derfor skriver folk inn på sidene her i panikk, ja det kan gå bra, men det er jo et varsel om at noe ikke er som det bør være. Mensen skal forsvinne når man er svanger. Men uansett, jeg ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at du har en solskinnshistorie Anonymous poster hash: d5712...151 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146960779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
85frue Skrevet 22. januar 2015 #9 Del Skrevet 22. januar 2015 Tåler å vente et par uker til, når jeg har ventet så lenge... noen ganger må man bare klage sin nød :-P Og du siste: jo, blødninger er faktisk veldig normalt. Hadde som sagt blødninger i forrige svangerskap også - og verken lege, jordmor eller legene på svangerskapspoliklinikken sa noe annet enn at det var helt normalt og ingenting å bry seg om ☺ Både min mor og mormor hadde forresten blødninger (nesten som mens) i alle sine til sammen sju svangerskap uten at det var noen dramatikk knyttet til det. Mulig det er noe familiegreier, hva vet vel jeg men unormalt er det ikke. Og alltid oppmuntrende å høre solskinnshistorier når det står på som verst Anonymous poster hash: 8dd80...8da Det er nok veldig spredte meninger ang blødninger i svangerskapet, og alle har vel hørt om den tanta som hadde mensen gjennom det hele og alt gikk bra. Og du lever midt i det. For oss andre er det ikke normalt, derfor skriver folk inn på sidene her i panikk, ja det kan gå bra, men det er jo et varsel om at noe ikke er som det bør være. Mensen skal forsvinne når man er svanger. Men uansett, jeg ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at du har en solskinnshistorie Anonymous poster hash: d5712...151 Nå har jeg vært hos forskjellige leger, og på sykehuset for tidlig UL og alle sier at det er normalt at man kan ha små blødninger tidlig i svangerskapet, syntes det er unødvendig og skrive at det ikke er normalt, så lenge man ikke har en form for kompetanse for og uttale deg om det. Den ene legen på legevakten sa du skulle bare vist hvor mange gravide som er innom her med små blødninger, det var også en lege student der, som tok crp ol, han lurte på hvorfor jeg var der, grunnen til at jeg spør, er at du har positiv gravidittestest. Jeg fortalte han at jeg hadde hatt en blødningen, og han sa til meg, om jeg kan få berolige deg noe, så er dette normalt, og som regel går det bra. Det er klart at blødninger skal følges opp. Det er veldig veldig skremmende når man opplever blødninger, har selv vært på UL og alt var bra. De sa til meg ikke gå inn på å les, på internett. Er så mye skrekk historier der ute. Det er helt unødvendig å skremme folk, opplever man blødning ta kontakt med lege så de kan hendvisen til gynekologisk poliklinikk, der kan man få raskt time, om man er bekymret for blødninger i svangerskapet. Jeg skriver av egen, nylig erfaring... Så det er nok ikke så spredde mening om blødninger i svangerskapet hos fagfolk. Nå føler jeg at jeg buser ut her, skylder på hormonene.. men kunne ønske noen hadde kunne kommet med noen beroligende ord til meg når jeg opplevde blødninger, for det er forferdelig å oppleve, man blir så bekymret. Noen ganger går det dessverre galt, håper og krysser fingrene for at alt er bra med den lille hos deg. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146961861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #10 Del Skrevet 22. januar 2015 Tåler å vente et par uker til, når jeg har ventet så lenge... noen ganger må man bare klage sin nød :-P Og du siste: jo, blødninger er faktisk veldig normalt. Hadde som sagt blødninger i forrige svangerskap også - og verken lege, jordmor eller legene på svangerskapspoliklinikken sa noe annet enn at det var helt normalt og ingenting å bry seg om ☺ Både min mor og mormor hadde forresten blødninger (nesten som mens) i alle sine til sammen sju svangerskap uten at det var noen dramatikk knyttet til det. Mulig det er noe familiegreier, hva vet vel jeg men unormalt er det ikke. Og alltid oppmuntrende å høre solskinnshistorier når det står på som verst Anonymous poster hash: 8dd80...8da Det er nok veldig spredte meninger ang blødninger i svangerskapet, og alle har vel hørt om den tanta som hadde mensen gjennom det hele og alt gikk bra. Og du lever midt i det. For oss andre er det ikke normalt, derfor skriver folk inn på sidene her i panikk, ja det kan gå bra, men det er jo et varsel om at noe ikke er som det bør være. Mensen skal forsvinne når man er svanger. Men uansett, jeg ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at du har en solskinnshistorie Anonymous poster hash: d5712...151 Nå har jeg vært hos forskjellige leger, og på sykehuset for tidlig UL og alle sier at det er normalt at man kan ha små blødninger tidlig i svangerskapet, syntes det er unødvendig og skrive at det ikke er normalt, så lenge man ikke har en form for kompetanse for og uttale deg om det. Den ene legen på legevakten sa du skulle bare vist hvor mange gravide som er innom her med små blødninger, det var også en lege student der, som tok crp ol, han lurte på hvorfor jeg var der, grunnen til at jeg spør, er at du har positiv gravidittestest. Jeg fortalte han at jeg hadde hatt en blødningen, og han sa til meg, om jeg kan få berolige deg noe, så er dette normalt, og som regel går det bra. Det er klart at blødninger skal følges opp. Det er veldig veldig skremmende når man opplever blødninger, har selv vært på UL og alt var bra. De sa til meg ikke gå inn på å les, på internett. Er så mye skrekk historier der ute. Det er helt unødvendig å skremme folk, opplever man blødning ta kontakt med lege så de kan hendvisen til gynekologisk poliklinikk, der kan man få raskt time, om man er bekymret for blødninger i svangerskapet. Jeg skriver av egen, nylig erfaring... Så det er nok ikke så spredde mening om blødninger i svangerskapet hos fagfolk. Nå føler jeg at jeg buser ut her, skylder på hormonene.. men kunne ønske noen hadde kunne kommet med noen beroligende ord til meg når jeg opplevde blødninger, for det er forferdelig å oppleve, man blir så bekymret. Noen ganger går det dessverre galt, håper og krysser fingrene for at alt er bra med den lille hos deg. Lykke til! Takk for gode ord. Og ja, jeg har som sagt også blitt fortalt fra "alle hold" at små blødninger er normalt. Forrige svangerskap ble jeg litt redd de første par gangene og så gikk det greit, men siden det har jeg hengt på dette forumet i sju år og lest alt for mye om MA og alle mulige og umulige tegn på det 😛 dessuten har vi slitt vesentlig mer for denne graviditeten, forrige gang var det klaff på første forsøk og ingen grunn til å tro at det ikke skulle være lett å prøve på nytt om det gikk galt. Denne gangen er det mer der at dette kan være siste forsøk... Men, jeg biter sammen og trøster meg med at det er to uker til ultralyd ☺ og så håper jeg at det var meningen at vi skal få sistemann nå ❤ Anonymous poster hash: 8dd80...8da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146961884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #11 Del Skrevet 5. februar 2015 Bare for å oppdatere: UL i dag viste en frisk og flott liten krabat helt i riktig størrelse og med perfekt puls. Ingen grunn til bekymring :-) Blødningene kommer og går, gjerne i takt med treg mage. Jeg har en teori om at jeg muligens "popper" en blodåre hvis jeg må bruke krefter på do, og at det er årsaken... Anonymous poster hash: 8dd80...8da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146996817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #12 Del Skrevet 5. februar 2015 Det var gode nyheter . Ja, det er få sikre svar og mange nyanser ved menneskekroppen . Ønsker deg all lykke til fremover. Anonymous poster hash: 45f0f...3b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144194261-bl%C3%B8dninger-som-t%C3%A6rer-p%C3%A5/#findComment-146996946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå