Gå til innhold

Tale fra brud til brudgom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Er det noen som har holdt tale til sin mann i bryllupet sitt? Type litt morsom kanskje, sånn at man ikke bare står og griner? :-D

Leste om noen som hadde tatt med en kurv med litt ting som skulle gjøre det lettere å leve sammen med bruden, type ørepropper og sånne ting ;-)

Det er ingen som forventer at jeg skal holde tale, men jeg har lyst å overraske med en tale allikevel :-)

Kom gjerne med tips!

Anonymous poster hash: 6b895...6fb

Skrevet

Holdt tale og den var veldig bra! Nå er det ti år siden så husker dessverre ikke så mye. Lykke til!

Anonymous poster hash: c225c...d6e

Skrevet

Ingen andre som har gjort det? :-)

Skrevet

Jeg holdt tale til min mann, men brukte ikke noen "props". Holdt bare en "vanlig" tale, hvor jeg fortalte om de egenskapene han hadde som var årsaken til at jeg giftet meg. Med et litt humoristisk tilsnitt. Fordelen med å holde tale som brud er at det ikke er noen "regler" for hvordan en slik tale skal være. Brudgommen skal jo tradisjonelt takke for bruden osv. 

Anonymous poster hash: 86ebb...7a0
Skrevet

Jeg holdt tale. Helt på sparket, noe som sikkert var hovedårsaken til at den ble bra.

Anonymous poster hash: 92545...b9d
Skrevet

Gruer meg til det blir min tur. Føler jeg ikke er spesielt morsom, så det blir nok en vanlig, kjedelig tale, ispedd litt grining. Men det får bare være, alle forventer at jeg skal holde en tale, så da får jeg gjøre det. 

Vurderte å lage en film som kan vises på lerret, men det spørs om jeg slipper unna med det ;) 

Anonymous poster hash: 80c4b...eb3
Skrevet

Jeg synes det er så kleint med sånne "typiske" ting å ta med i taler. F.eks. props som ørepropper og ting som skal gjøre det lettere å leve sammen. Greit nok at noen synes det er morsomt, men jeg har aldri vært fan av å snakke ned om sitt eget forhold/sin andre halvdel/seg selv i et forhold for å more andre. Kusina mi hadde spilt inn sangen de danset brudevalsen til. Men det forutsetter jo at man kan synge, da.

Anonymous poster hash: ccbe3...ce1
Skrevet

Jeg holdt tale ca 10 min, synes det var på sin plass :) den var både morsom og seriøs!

Anonymous poster hash: e9203...0ce

Skrevet

Eg heldt og tale, men utan noko stash eller spesiellt opplegg, anna enn ein papirlapp under talerkenen.  Prøvde vel ikkje så hardt å vere morsom, men dei lo no litt innimellom likevel.  Bruda sin tale treng ikkje vere så lang eller morsom, berre litt romantisk om kor glad du er for å ha truffe mannen, kanskje litt om korleis de traff kvarandre, og kvifor du trur de passar godt saman.  Eg hadde med nokon godord til foreldra mine og svigers og, men det er ikkje nødvendig.

Lykke til med bryllupet :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen 😃

Er ikke spesielt morsom som person tror jeg. Men samtidig har jeg angst for at det skal bli kleint og klissete hvis dere skjønner 😜 blir vanskelig dette. Men har så lyst å klare det 😊 da tror jeg mannen min blir veldig overrasket 😉

Skrevet

Jeg holdt tale på rim. Slo godt an😄 Litt humor, litt romantisk og litt morsom på brudgommens bekostning (som jeg visste han ville tåle).

Anonymous poster hash: f059f...dc8

Skrevet

Åå jeg er så dårlig på å lage rim 😂

Kommer ikke til å gå bra dette!

Skrevet

Noen flere som har tips?

Skrevet

Jeg laget en fantastisk tale ( FÅTT MYE SKRYT ETTERPÅ)  hehe

Jeg laget en sånn pargament rull... heter det det? jeg tok rett og slett en matpakkepapir rull. på endene satt jeg  fast( spikret) jeg to små vedkubber. Så når jeg skulle holde talen rullet jeg denne ut... sikkert 3 meter=)  jeg hadde da skrevet med sprit tusj på den... med store bokstaver, så det var skrevet på nærmest hele... 

Jeg laget et eventyr. Fra dagen vi traff hverandre, til idag.  eks" det var en gang en vakker prinsesse som hette ++++, som møtte sin prins... bla bla.... Jeg laget den med eventyrelementer da som jeg trakk inn .

eks: Jeg møtte min mann i fylla, på en trapp med et pizzaatykke utover kjolen... 

Da skrev jeg noe slikt:   " Prinsessen likte å være ute sene lørdagskvelder, og denne kvelden var hun på en av byens flotte restauranter. Her møtte hun drømmeprinsen sin. . Prinsen ville ha med prinsessen hjem, men sånt driver ikke ekte prinsesser med. Så prinsen måtte dra hjemover alene i gresskarvognen sin. Gresskarvogner kalles idag pirattaxier.  

Det var utrolig bra altså... folk gapskrattet... hehe...   også fikk jeg vekk litt av det alvorlige fokuset. Jeg hadde på slutten av talen med noen søte ord da... " prinsessen elsker prinsen sin osv"

Lykke til=)

Skrevet

Jeg laget en fantastisk tale ( FÅTT MYE SKRYT ETTERPÅ)  hehe

Jeg laget en sånn pargament rull... heter det det? jeg tok rett og slett en matpakkepapir rull. på endene satt jeg  fast( spikret) jeg to små vedkubber. Så når jeg skulle holde talen rullet jeg denne ut... sikkert 3 meter=)  jeg hadde da skrevet med sprit tusj på den... med store bokstaver, så det var skrevet på nærmest hele... 

Jeg laget et eventyr. Fra dagen vi traff hverandre, til idag.  eks" det var en gang en vakker prinsesse som hette ++++, som møtte sin prins... bla bla.... Jeg laget den med eventyrelementer da som jeg trakk inn .

eks: Jeg møtte min mann i fylla, på en trapp med et pizzaatykke utover kjolen... 

Da skrev jeg noe slikt:   " Prinsessen likte å være ute sene lørdagskvelder, og denne kvelden var hun på en av byens flotte restauranter. Her møtte hun drømmeprinsen sin. . Prinsen ville ha med prinsessen hjem, men sånt driver ikke ekte prinsesser med. Så prinsen måtte dra hjemover alene i gresskarvognen sin. Gresskarvogner kalles idag pirattaxier.  

Det var utrolig bra altså... folk gapskrattet... hehe...   også fikk jeg vekk litt av det alvorlige fokuset. Jeg hadde på slutten av talen med noen søte ord da... " prinsessen elsker prinsen sin osv"

Lykke til=)

Det går ann å bestille slike ruller da... på nettet, av proffe som lager de. Jeg hadde litt dårlig tid. Men den var flott nok min=)

Skrevet

Jeg tenker at det viktigste må være hvem DU er. Om det blir veldig morsomt, melankolsk eller "vanlig" har ikke noe å si. Det er ditt bryllup, og han har giftet seg med DEG. Jeg synes det er god skikk at begge holder taler, men ikke legg lista så høyt. Det holder at du er deg selv <3 Jeg holdt en tale som var både litt morsom og litt alvorlig. Og så sang jeg en sang. Lykke til med bryllupet :)

Anonymous poster hash: 50079...9b8
Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Jeg skal nok klare dette, det er bare vanskelig å komme i gang ;-) har bare vært i ett bryllup før, så jeg har ikke hørt så mange taler heller.

HI

Skrevet

Snakk fra hjertet og drit i resten ;)

Anonymous poster hash: 3a222...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...