Gå til innhold

Andre som ikke har offentliggjort det enda? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fortalte nærmeste familie etter 12 uker, men ellers er det ingen andre enn våre aller nærmeste venner som vet. Er 15+3 i dag, og har tenkt å dele det med resten av verden etter OUL i uke 18 :-) Så en bekjent som ikke offentliggjorde noe på Facebook før barnet var født, og merket at jeg stod i veldig respekt av det altså! Merker at jeg vurderer det veldig selv, altså å kun informere resten av vennegjengen, tanter og onkler og slikt personlig. Det vil jo spre seg raskt nok uansett om vi ikke deler det på Facebook, tenker jeg :-) Føler allikevel at veldig mange deler det ganske raskt etter passertte 12 uker, så lurte på om det er noen andre enn oss som også ønsker å holde det hemmelig litt lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fortalt det på jobb og til kjente jeg har truffet. Ikke noe på facebook. Kanskje etter OUL.

Skrevet

Sa til svigere etter første trimester. Min familie hørte om det til slutt av andre trim. 

Sa til nærmeste venner også  rundt denne tida. Vil ikke ha det i sosial media. 
Han skal ha sin egen konto en dag.

Skrevet

Hvorfor står det respekt av de som ikke poster det på Facebook? Vi kommer heller ikke til å gjøre det, men det er fordi jeg føler det unaturlig når jeg poster veldig lite annet på Facebook.

Anonymous poster hash: a83a7...25d

Skrevet

Hvorfor står det respekt av de som ikke poster det på Facebook? Vi kommer heller ikke til å gjøre det, men det er fordi jeg føler det unaturlig når jeg poster veldig lite annet på Facebook.

Veldig usikker faktisk! Det var vel helst at det var en person som delte store deler av livet sitt på på sosiale medier, så ble litt "åh!" når hun valgte å holde akkurat graviditeten utenfor? Ikke vet jeg. Deler også svært lite på Facebook, så jeg er ganske for å ikke dele det der! Allikevel er det jo en hyggelig måte å offentliggjøre det for resten av verden på da :-)

Lurte først og fremst på om det er noen andre som også venter med å dele til etter uke 12 eller OUL, da både min og hans familie reagerte på at vi hadde "holdt dem utenfor" så lenge. Jeg følte det var naturlig, så er spent på å lese hvordan andre har gjort det :-)

Skrevet

Vi hadde lyst til å fortelle det til "folket" selv, derfor delte vi det på Facebook tidlig. Bor på et lite sted der alle snakker sammen, og siden jeg fikk mage veldig tidlig (er nummer fire) så var det umulig å skjule noe :) Men jeg skulle ønske vi kunne holdt det skjult lenge :)

Skrevet

Vi har ikke informert familien og venner enda. Det er høy risiko for trisomi og vi vil avklare dette før vi deler med de vi bryr oss om. På jobben er det dessverre mange som vet, følger med yrket mitt. 

Forøvrig er det helt uaktuelt å dele på facebook, så hvis det er offentliggjøring så kommer vi ikke til å gjøre det :) 

Skrevet

Her er det veldig få som vet om den lille i magen min. Verken besteforeldre, tanter/onkler eller nære venner vet noe. Kun noen få på jobben min vet det pga noen få begrensninger og litt tilrettelegging pga at jeg har den jobben jeg har. Har ellers "skjult" det for alle.

Skal på OUL og er 19 uker på torsdag om to dager.

Dette barnet er ønsket, og kan ikke påstå at vi gjorde så mye for at det ikke skulle bli noen baby, men føler at hodet ikke henger helt med. Gleder meg masse, men lurer alikevel litt på hva vi har gjort og hvordan livet blir nå. Føler at alt er privat og veldig personlig. Lurer også litt på hvordan nærmeste familie vil reagere. Vi har to herlige unger som begynner å bli store. Vi burde vel egentlig være fornøyde.

Anonymous poster hash: b901a...a2f

Skrevet

Bare moren min og tre venninner som vet. Er snart 20 uker. Har vært på oul og tenker at det gjør ingenting om folk får vite det nå. Men, ivrer ikke til å fortelle likevel. Føles som noe jeg vil beholde privat lengst mulig. 

Anonymous poster hash: c9742...bf8
Skrevet

Nærmeste kollegaer og sjefen vet, men mange som ikke gjør det og som jeg jobber rett ved.. Rart om de ikke har sett det enda for magen er ikke til å skjule lenger😜 men er ikke en som deler så veldig mye av mitt privatliv så blir litt rart å skulle fortelle om dette til alle og enhver.. Tiden vil jo vise mer og mer så alle vil nok se det tilslutt:) ingen facebook her heller..

Familie fikk vite i julen og noen nære venner visste litt før☺️

Skrevet

Jeg er bare 13 uker da, men har kun sagt det til nærmeste familie og aller nærmeste venner.
Ønsker ikke å dele før OUL i uke 19, hvis det kar seg gjøre.
I hovedsak er det å ikke si noe på jobben det viktigste, enda.

Skrevet

Jeg er 22 uker på vei og har sagt det til venner og familie, jeg har ikke sagt noe på fb og gjorde ikke det med forrige. Var mange sjokkerte folk landet rundt da jeg postet at vi hadde fått en liten.

Nå vurderer jeg å poste at jeg er gravid, men vi får se.

Skrevet

Dette lurer jeg på også. Den lille i magen kommer sikkert til å ha sin egen facebook-konto en dag (om minst 15 år) som noen sier her - ja. Men gjør det noe at det nå i 2015 blir delt på facebook at han/hun kommer? Det ser jeg ikke på som et argument hvertfall.

Vi har delt det på facebook når jeg bikka 20 uker, i en statusoppdatering på nyttårsaften der vi skreiv at vi gleda oss til bl.a det nye huset vårt blir ferdig, eldstemann skal konfirmeres og vi skal bli en familie på seks - jeg er ikke venner med hvem som helst på facebook, og de jeg er venner med der vil jeg gjerne skal få vite det. Og siden det sto helt i slutten av denne statusen, så var det de som "gadd" å lese hele statusen som fikk det med seg.

Men jeg ser ikke på det som noe problem å skulle dele det på facebook, det er jo en gledens nyhet, for oss hvertfall :)

Anonymous poster hash: 07aed...9ab

Skrevet

Dette lurer jeg på også. Den lille i magen kommer sikkert til å ha sin egen facebook-konto en dag (om minst 15 år) som noen sier her - ja. Men gjør det noe at det nå i 2015 blir delt på facebook at han/hun kommer? Det ser jeg ikke på som et argument hvertfall.

Vi har delt det på facebook når jeg bikka 20 uker, i en statusoppdatering på nyttårsaften der vi skreiv at vi gleda oss til bl.a det nye huset vårt blir ferdig, eldstemann skal konfirmeres og vi skal bli en familie på seks - jeg er ikke venner med hvem som helst på facebook, og de jeg er venner med der vil jeg gjerne skal få vite det. Og siden det sto helt i slutten av denne statusen, så var det de som "gadd" å lese hele statusen som fikk det med seg.

Men jeg ser ikke på det som noe problem å skulle dele det på facebook, det er jo en gledens nyhet, for oss hvertfall :)

Anonymous poster hash: 07aed...9ab

Nei, det er vel bare hyggelig :) 

Trenger ikke forsvares og det ene står det ikke noe mer respekt av enn det andre :)

Skrevet

Vi la ut på face først etter fødsel, gjør det denne gangen også. Nærmeste familie og noen få venner veit. Samt noen kollegaer. Men jeg ekke av den typen som ønsker noe oppmerksomhet på akkurat dette.

Skrevet

Vi la ut på face først etter fødsel, gjør det denne gangen også. Nærmeste familie og noen få venner veit. Samt noen kollegaer. Men jeg ekke av den typen som ønsker noe oppmerksomhet på akkurat dette.

Det samme gjorde vi ved forrige svangerskap og det samme gjør vi denne gang :)

Skrevet

Vi fortalte ikke familien eller omverden om knøttet før etter OUL, altså i uke 19. De eneste som visste det før det var sjefen min og to venninner.

Skrevet

Var så stolt sist, at jeg ville skrike det ut til hele verden :) Skrev vel ikke noe på fb før jeg var rundt 5 mnd. på vei. Noe alla; fantastik vær og fri. Koser meg med jordbær og små spark i magen... 

Svigerinnen min fortalte det ikke til familien før hun var over 7 mnd. på vei. Syntes det var litt merkelig igrunn, men folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: f7ddc...192
Skrevet

Vi ga beskjed til foreldre da jeg var 14 uker, på jobb og Facebook ved 16 uker. Søsteren min og et par venninner fikk vite det med en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...