Gå til innhold

Oppskrift på alternativ pizzabunn? (blomkål, tunfisk...)

Anbefalte innlegg

Jeg leste i vaffeltråden at noen lagde pizzabunn av blomkål, og den oppskriften og fremgangsmåten kunne jeg gjerne tenke meg å få. Tidligere har jeg lest om pizzabunn av tunfisk, og da med link til en blogg, men den har jeg dessverre mistet. Kan noen tenke seg å dele disse oppskriftene med meg? Eventuelt andre oppskrifter på alternative pizzabunner?

Anonymous poster hash: 0921c...a98

Fortsetter under...

2 egg[/size]1 krm salt[/size]4 ss olivenolje[/size]1 dl fløte (el vann)[/size]3 ss fiberhusk. [/size] Forstekes i 7 minutter før du tar på fyll og steker ferdig. Anonymous poster hash: 25d03...941

Altså, hallo, en omelett med en dært fiberhusk er ikke pizzabunn.

Det er en omelett. Og med pizzafyll oppå, blir det fyllt omelett.

Anonymous poster hash: ef255...614

Annonse

Jeg lager bare blomkålpizza :)

1 hel stor blomkål rives på rivjern og blandes med to eggehviter, 2 ss maizena og 2-3 ss mager kesam. Kjører alt med stavmixer og former som en bunn på bakepapirkledd plate. Forsteker i ovnen på 180 grader i ca 40 min før jeg har fyllet på.

Kjempegodt og veldig sunt! Hadde ikke maizena i den opprinnelige oppskriften, men fant ut at det binder alt sammen veldig godt. Da blir det lettere å få hele stykker når man skal dele den opp etterpå.

Anonymous poster hash: 7cdbc...ff2

Blomkålpizza? Seriøst. Mulig det er godt, men pizza er noe helt annet. En fornærmelse mot Italia, New york osv.... Dette er pizza: http://www.tv2.no/a/3582674

Anonymous poster hash: 20b6f...383

Blomkålpizza? Seriøst. Mulig det er godt, men pizza er noe helt annet. En fornærmelse mot Italia, New york osv.... Dette er pizza: http://www.tv2.no/a/3582674

Anonymous poster hash: 20b6f...383

Hvis man ikke kan spise kornprodukter så er alternativene kjekke å ha.

Er det så vanskelig å godta? Seriøst?

Anonymous poster hash: 83216...055

Blomkålpizza, jeg tror jeg dauer av latter. Haha.

DA begynner vi snakke alvorlig spiseforstyrrelse, frk paleo.

Lurer seriøst på hva folk rundt deg tenker om ditt mildt sagt spesielle kosthold.

Har du forresten funnet ut åssen du skal løse problemet med barnehagen? Hoho.

Anonymous poster hash: ef255...614

Annonse

Man merker faktisk ingen smak av blomkålbunnen, det smaker kun av fyllet oppå pizzaen. Jeg går på lavkalori, og når jeg klarer å lage en pizza som har 700 kalorier i en hel familiepizza så er jeg fornøyd :)

Anonymous poster hash: 7cdbc...ff2

Å du godeste ...

Da tror jeg at jeg heller hadde droppet hele pizzaen og spist et ostegratinert blomkålhode istedet ...

Hva med å lage pizzabunn av havremel, spelt eller rug?

Hva med å la være å bry seg med hva andre gjør

Anonymous poster hash: 44918...686

Jeg leste i vaffeltråden at noen lagde pizzabunn av blomkål, og den oppskriften og fremgangsmåten kunne jeg gjerne tenke meg å få. Tidligere har jeg lest om pizzabunn av tunfisk, og da med link til en blogg, men den har jeg dessverre mistet. Kan noen tenke seg å dele disse oppskriftene med meg? Eventuelt andre oppskrifter på alternative pizzabunner?

Anonymous poster hash: 0921c...a98

http://fitliving.blogg.no/1376937588_oppskrift_tunfiskpizz.html

Synes d er utrolig kostelig å sitte å se på godt voksne (??) damer sitte å grine på nesen som snørrunger, over noe de ikke engang har smakt.... *ignorance is a bliss* :P

Anonymous poster hash: 4c679...5d9

Å du godeste ...

Da tror jeg at jeg heller hadde droppet hele pizzaen og spist et ostegratinert blomkålhode istedet ...

Hvorfor skal jeg ikke svare i denne tråden? Foreslo gratinert blomkål og spelt/havre/rug som alternativ til hvetemel.

Hi spurte om råd - jeg svarte.

Hva pokker er problemet ditt?

Det er sånne brukere som deg som ødelegger miljøet her inne. Kryp tilbake under steinen din, du ...

Å du godeste ...

Hvorfor skal jeg ikke svare i denne tråden? Foreslo gratinert blomkål og spelt/havre/rug som alternativ til hvetemel.

Det er sånne brukere som deg som ødelegger miljøet her inne. Kryp tilbake under steinen din, du ...

Haha. det var den rette til å kjefte.............

"Da tror jeg at jeg heller hadde droppet hele pizzaen og spist et ostegratinert blomkålhode istedet ..." - så dette var bare et godt velmenende råd det altså...........

Å du godeste ...

Hva med å la være å bry seg med hva andre gjørAnonymous poster hash: 44918...686

Kanskje du bør lære å lese da.... Hun spurte etter alt. pizzabunner!

Og du startet svaret ditt svært nedlatende "å du godeste" - som om d var d dummeste du hadde hørt, og understreker d med å fortsette med at du hadde heller gratinert et blomkål..?.. WTF? Hva har d med hva HI spurte etter å gjøre?

Så brukere som DEG passer tydeligvis perfekt inn her... :P

Å du godeste ...

Haha. det var den rette til å kjefte.............

"Da tror jeg at jeg heller hadde droppet hele pizzaen og spist et ostegratinert blomkålhode istedet ..." - så dette var bare et godt velmenende råd det altså...........

Ostegratinert blomkål er faktisk kjempegodt! Velg en vellagret ost med litt sting, gode urter og litt sprøstekt spekeskinke/bacon på toppen så snakker vi. Server med salat ved siden av :)

Snakker om å ta ting i verste mening.

Må være slitsomt å være deg ...

Finnes et hav av lavkarbo pizzabunner. Jeg har tilgode å smake en bunn som ikke smaker egg. Har testet mange! Så nå dropper jeg pizzaen. Og spiser heller et vanlig stykke pizza som en utskeielse i ny og ne.

Om det er pga allergier/intoleranse er det jo bare å teste i vei. Ligger mange oppskrifter på lackarbo eat club og lavkarbo forum.

Å du godeste ...

Hva med å la være å bry seg med hva andre gjørAnonymous poster hash: 44918...686

Og du startet svaret ditt svært nedlatende "å du godeste" - som om d var d dummeste du hadde hørt, og understreker d med å fortsette med at du hadde heller gratinert et blomkål..?.. WTF? Hva har d med hva HI spurte etter å gjøre?

Så brukere som DEG passer tydeligvis perfekt inn her... :P

Jaja .... Da var du i gang igjen? Skal jeg like godt rapportere tråden med en gang slik at den kan låses?

Ikke første gang brukere griper muligheten til å slenge ufine kommentarer til meg og kupper hele tråden.

Å du godeste ...

Så brukere som DEG passer tydeligvis perfekt inn her... :PAnonymous poster hash: 4c679...5d9

Jaja .... Da var du i gang igjen? Skal jeg like godt rapportere tråden med en gang slik at den kan låses?

Ikke første gang brukere griper muligheten til å slenge ufine kommentarer til meg og kupper hele tråden.

"Jeg i gang igjen"?? Har aldri diskutert med deg her inne før (ingen andre heller for den saks skyld, men tåler ikke nedlatenhet!)... Rapportér i vei!!

U can't argue with crazy ;)

Tenker moderator ser klart og tydelig hvem som var ufin her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...