Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Jeg er så usikker på en ting. Jeg blir fulgt opp av en gynekolog siden vi har vært prøvere lenge. Har hatt to UL hos han. Skal ikke tilbake der før jeg er i uke 30 nå. Jeg var på første svangerskapskontroll igår hos fastlegen min, og skal tilbake der om 3 uker og da sa hun at jeg kunne få UL der for å se at alt er bra. Igår fylte vi ut helsekortet, tok blodprøver, sjekket urin og pratet litt. Lurer på om jeg bør gå til jordmor itillegg? Hva skjer der som ikke skjer hos legen? Jeg er 12+5 idag. Anonymous poster hash: d86f6...1d1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Ingen som vet hva jordmor gjør som gjerne ikke lege gjør? Anonymous poster hash: d86f6...1d1
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Gynekolog / jordmor vet litt mer om den delen av kroppen enn det legen din gjør
Fru-IT Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Jordmor melder deg på svangerskapskurs (hvertfall hun som gjør det her vi bor) og min erfaring er at jordmor har litt bedre viten om hvordan de skal kjenne etter leiet til babyen når den tid kommer. Min lege fant ikke ut at lillesnuppa vår lå i seteleie for han turte ikke kjenne godt nok etter. Er enda en stund til de begynner å kjenne etter slikt, men greit å vite at du har en jordmor du føler du kan stole på.
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Ikke minst har en jordmor mye bedre tid til å snakke om ting rundt graviditeten:) jeg har en flink og hyggelig mannlig lege med masse forståelse, men det blir noe helt annet med jordmor.. Med henne kan jeg snakke om tanker rundt graviditet og fødsel og hun spør og kommer med gode råd uoppfordret:) et kjempefint tilbud..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Min jordmor sa, vi setter av en hel time til første kontroll så har vi god tid til å bli kjent😊 Anonymous poster hash: 68d40...922
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Min jordmor sa, vi setter av en hel time til første kontroll så har vi god tid til å bli kjent😊 Anonymous poster hash: 68d40...922 Høres ut som min jordmor også Jeg hadde dobbeltime (dvs en klokketime) de tre første timene jeg var hos jordmor. Den fjerde skulle jeg egentlig også ha en klokketime, men jordmor hadde gjort en feil og dobbeltbooket, så da ble det bare en halvtime på hver av oss. Jeg har opplevd jordmor som lyttende, med god tid, interessert, også er jo dette feltet hennes. Legen min er jeg også veldig fornøyd med, men han har mye kortere tid og er nok mer "teoretisk" ifht kontrollene hos han - damene på laben sjekker blodtrykket mitt, stixer urinprøva mi og sjekker vekta - ellers er han absolutt interessert og både ser og hører meg, men har da ofte bare et kvarter inne hos han. (Også kan han ikke så mye om svangerskap som jordmor kan) Anonymous poster hash: 8745e...75f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå