Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Jeg kunne godt tenkt meg å jobbe for Elle bladet/magasinet i Norge. Søkte opp hvordan man kan få jobb der, og kom over et intervjuet med sjefredaktøren på en blogg. Kjenner at jeg blir forbannet og lei når jeg leser at redaktøren i Elle sier: Mange får en ulønnet start på små oppdrag som egentlig ikke er så spennende. Men det er bare å stå på. Er det virkelig meningen at man skal jobbe gratis for bladet den første tiden? Hvor er LO? Følger de ikke lover og regler som andre arbeidsgivere? Og jeg som hele tiden trodde at Elle var en seriøs arbeidsgiver. Hva syntes du? Jeg kommer til å si opp abonnementet. Link: http://veas.blogg.no/1360252677_intervju_med_ellereda.html Anonymous poster hash: 31503...2dd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Kjenner ikke til Elle spesielt, men i mange bransjer er det vanlig at nyutdannede jobber gratis for å få praksis, ja. Anonymous poster hash: ac807...07f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Ser ikke problemet. De er neppe ansatt hos Elle. Men leverer kanskje inn noe de har skrevet i håp om å få det trykt i bladet. Er jo helt frivillig om noen vil prøve. Anonymous poster hash: 987c8...c1c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Kjenner ikke til Elle spesielt, men i mange bransjer er det vanlig at nyutdannede jobber gratis for å få praksis, ja. Anonymous poster hash: ac807...07f Jeg syntes det er utnytting av unge jeg da. Hvorfor skal de ikke få lønn for strevet? De har da regninger som alle andre. Det er ikke akkurat gratis å bo og leve i dette landet. HI Anonymous poster hash: 31503...2dd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Ser ikke problemet. De er neppe ansatt hos Elle. Men leverer kanskje inn noe de har skrevet i håp om å få det trykt i bladet. Er jo helt frivillig om noen vil prøve. Anonymous poster hash: 987c8...c1c Å være selvstendig næringsdrivende som freelancer er jo noe helt annet. Da prøver man å få på trykk noe et sted, men man får da uansett lønn pm noe skulle kommet på trykk?! Her snakker sjefredaktøren Signy Fardal om at de gjør små oppdrag uten lønn. Jeg syntes det er skammelig og snakk om å utnytte unge mennesker. HI Anonymous poster hash: 31503...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå